View Full Version : Flyteknisk forum
- Forskjellig lysbruk på flyene
- Lite pax og tyngdepunkt.
- Avro RJ og fire motorer
- MTOW 737 - 505 SK
- Typebetegnelse 737
- Dash 8-100 - hva blir etterfølgeren?
- Shutdown/Startup
- Hva gjøres når uventet kraftig/farlig turbulense oppstår?
- 737NG MCP
- Halefinnen på Caravelle, Fokker og 733—739
- Climbrate
- Hva teknisk check blir gjort på Sola/enzv av Norwegian
- LN-NOC
- SAS flög 747-200 med olika motoralternativ?
- Om CFM56-7BE (inkl. video)
- Fly og motoralternativer
- Mobil ombord i fly (splittet fra Landing på Gatwick)
- The story of MK Airlines...?
- Hva er det med Magnus Haraldsson (LN-BRO)
- A320 med winglets?
- Helikopter med rute i luken
- Vedlikehold på UPS
- Airbus A321 Thomas Cook Airlines Scandinavia
- Helge-quiz - B777 landing gear
- Seating A380, sete mangler
- Om PAPI - hvordan virker det?
- Desibel i cargorom?
- Hva er dette?
- Aerospace engineering i USA
- Ikke helt rød motor
- Vindforhold i høyen, i forhold til ekstreme forhold på bakken.
- Geared Turbofan (GTF)
- Hva er dette?
- Hva er dette på 747?
- Hvit B738 på ARN?
- Flytyper og betegnelser
- Nanomaling for å spare fuel
- Hva er det som ryker her?
- Høyvingede vs lavvingede passasjerfly
- SAS Airbus bulk eller container?
- TAT vs SAT
- Forskjellig valg av flyruter
- Check blue?
- Regler for å montere nytt utstyr i fly
- Feil drivstoff stopper svenske fly i Libya
- Sidevind og winglets
- Hva betyr "tomgang" på en jetmotor?
- Fly inn i dårligt vær/rødt felt som vises på værradar ?
- LN-KHB - sliding carpet?
- Hastighet på Dash 8 - 100 og 300
- Åpning av flydører i luften mulig? (splittet fra "CO: forsøkte åpne flydør...)
- Skifte rotor?
- Påsveist elevator?
- Norwegian og static trusth på B738
- Volvo Aero Norge
- Vibrasjoner i SAS A333
- Hvordan får et selskap ETOPS klarering?
- Loop med passasjerfly?
- LN-RRF og SFP?
- Cessna 310 og grounding !?
- Kul på Icelandair
- 737 betegnelser
- Jetmotorens utvikling
- SAS A333 og A343 oppfellbare armlener i Y
- Spørsmål om take-off
- Merkelig utvekst på Dash 8
- Forskjell på 737-serien
- Hvorfor er helikopter mer innviklet enn et fly?
- Acars - flyselskapenes meldingstjeneste.
- Bruk av landingslys på fly
- Nødutganger vs passasjerantall
- Airbus A32X - røde markeringer rundt vindu
- Avro Vulcan...varför detta enorma take off "howl"?
- Slats/flaps ved lagring? (splittet)
- Radio Altimeters
- Interiør i DY sine 738
- Engine start SAAB 35 Draken?
- Airbus A320 med 4 X 2 hovedhjul...
- Lydnivå småfly
- Hvilke belastninger oppstår hvor?
- Bacheloroppgavetips for flyingeniör
- Lærlingeplass i Trondheim?
- Wet pump og Dry pump
- Økonomi, DC8/A340?
- Understellet ute lenge etter takeoff?
- Hull i fly?
- 747-400 hale
- Tiltak mot "birdstrike"?
- Militære betegnelser på "sivile flytyper"
- Steering tiller
- Range vs last 737-500?
- Skjermer i bulkhead-vegg på LN-KKQ
- A320 ETOPS?
- Flymekaniker - spørsmål om yrket
- Boeing 787-8/9 fuelburn?
- Lyst pa ny jobb? Norwegian söker etter en MX Planning Engineer Part M
- To "takblinkere"?
- Engine failure og moment
- Fungerer katapultseter opp-ned?
- Er GLS Approach det samme som SCAT1?
- Manglet 30 skruer - fløy langdistanse i flere dager
- Ex Braathens 737NG cockpit oppsett
- Jobbe hos Ryanair som tekniker?
- Is/rim på vingen.
- Hva er denne megakuppelen til?
- Sertifikater - Part 66 AML
- United teknisk i San Francisco?
- LN-MOW
- A-380 med sprekker i vingene
- Flyfag VG2?
- FMS Databasen
- Hvorfor har nye fly(typer) winglets og andre har ikke?
- Hvor omfattende er det å endre seteconfig på et fly?
- A380 og innvendig lyd !?
- Minimumsgrenser for fuel?
- "Gammel B737" og økonomi !?
- Fuelkvalitet.
- Luftfarten etter oljen?
- Presisjonsinnflyging
- Lærling
- Boeing ansetter
- Norwegian trenger lærlinger til flysystemfaget (Sola)
- Part 66, med bakgrunn fra forsvaret
- Hva er det som lekker her?
- Winglet(ene) til LN-TUJ og LN-RRA
- Boeing 737 Classic vs NG, vs 727/707
- Et "lag" på "karosseritet" på Dash 8
- 737 og crosswind (splittet fra DAT og regularitet)
- Radiokommunikasjon på fly
- Nerdeunderholdning.
- Støj i B777
- Forstyrrelser på instrumentene
- Kan en A330 lande på FAE, samt andre landingsspørsmål (Splittet fra SK907 22/4)
- Q400NG- Fuel consumption
- Southwest OPS
- PowerJet SaM 146
- Discovery Channel purposely crashed a Boeing 727
- Jetjager med utblåsningsrør over hverandre?
- Groundworthiness Certificate?
- ATR 72 erfaringer
- Alitalia og WheelTug lanserer forhjulsdrift på fly
- Braathens S.A.F.E.s Boeing 767-200ER?? (LN-SUV)
- HJELP!! Antenne til Maycom AR-108
- Flare (på F-16)
- Debris Deflectors
- Ny radar på OSL
- MLG på Scoot sin 777
- Slitasje på bremser
- Viggen-panel under canard
- Ringer bak DC-8-(33) motorene
- Bio fuel/SAF
- Joysticken til F-16
- Airbus parking brake
- Airbus A321 rare lyder ombord?
- Hva har skjedd med vingen?
- Hva heter den lille rare Herculesen her?
- Cruise altitude på boeing og airbus
- Kanskje drivstofftank fly
- Innfellbare trapper på 737-100/200
- RNAV (GNSS) ENGM
- VNAV RNAV høydekorrigering
- Mindre turbulens i nye fly ?
- SK2308,LN-BUC, 3 august 2012
- Forskjell på kabinvinduer på B707 og DC8.
- Aircondition
- Innflyvning GPS/ILS
- Har alle Piloter godkjenning for bruk av HF radio?
- Dokumentar om BA747 på D-check.
- Slik påvirker mobilen flyets sikkerhet
- Hva er PIP 2?
- Piping i bremsene på Norwegians 737-800
- Motorer "on condition" etter TBO
- 737 Classic eller NG?
- LN-TUI og winglets.
- For tung for take off
- A Check - B Check - C Check osv.
- Korleis regne ut LDA
- Utdanning på TIP?
- Deicing-teknologier
- Vraking av fly
- Bakre nödutgång B717
- Hvor mye vind skal til?
- Hva er forskjellen på flyteknikk og flymekanikk?
- Aerodynamical center
- Har Ryanair ACARS (CPDLC)?
- Service ceiling 747-400
- Alle TMA/CTA i Norge blir luftrom klasse C
- Flymekaniker offshore?
- "Inngangsdøra" 1L på B762
- B787- og customer numbers?
- Max altitude på en 767?
- Hva ønskes forbedret rundt sikkerhetsdetaljer på nye fly
- Flightdeck layout SCAT-1
- Brukerhåndbok for U2
- ETOPS-godkjenning viktig for DU/DY?
- Yaw-rotasjon
- De-rating av motorer
- Høy thrust på 737 nødvendig?
- Maks turtall og thrust ved marsjøyde ?
- EASA Lovgivning Part-145 Certifying Staff
- Forskjellig flytid med samme flytype ?
- Cruising altitude Widerøe
- Flowrate ved påfylling
- Fordel med Flyfag vg2?
- Jobbe med Boeing og Airbus
- Asymetriska fönster B737
- ILS approach
- Black Hornet PRS - et norsk teknisk vidunder ?
- SAS narrowbody og rekkevidde
- Opphugging av fly i Europa
- Bøker for flyinteresserte - anbefalinger?
- Fremskritt innenfor batteri-teknologi
- Fly kan hackes med en Android-telefon.
- Har turboprops og CRJ Cat-3?
- Vibrasjoner i flaps på A320
- Flap track fairing
- Generator - B737
- Dumping av fuel fra 737?
- Kontroll av thrustvectoring
- Fuel check - langdistanseflyvninger
- Fokus på sikkerhet framfor økonomi
- "Flight Vehicle Aerodynamics" & "Intro to Aerodynamics" - Gratis nettkurs fra MIT/edX
- Oksygenmasker
- PJ-055 til 3,5mm jack
- Rykter om "manipulert" cost-index på A340
- Fly holdes på bakken pga hetebølge
- Raskt spørsmål til de som kjenner innmaten av en 777-200
- Autoland vs manuelle landinger, og behov for justeringer (splittet)
- Boeing 787 ville nok klart seg like bra (var: Asiana 777 krasjet på SFO.)
- Flaps
- Enkelt å reparere skrogskader etter påkjørsler på 787
- Varme bremser.
- High Speed Tape
- Dokumentar: The World's Biggest Airliner - Airbus A380
- Kutte motorer i marsjhøyde?
- Problemer med B737NG bygget 1997-2001?
- Sjekke ut hvor IATA koder tilhører?
- Aero Gulf overtar flymotorverkstedet -> Aero Norway
- Motorytelse / akselerasjon Saab2000
- 787 Teknologi og Kvalitet
- Varme bremser, nedkjøing m.v. (splittet)
- A340 vs. A330
- Kan en 787 gå kun på luft og kjærlighet?
- Hodetelefoner på charterfly - nødvendig?
- SAS og OPS
- "Barnesykdommer"
- Bakkestrøm på amerikanske flyplasser
- Routing ifht. været, eksempel LPA-SVG
- CRJene til SAS midlertidig ute av drift pga. AD (splittet)
- Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion