PDA

View Full Version : Flyteknisk forum


Pages : 1 [2] 3 4

  1. Forskjellig lysbruk på flyene
  2. Lite pax og tyngdepunkt.
  3. Avro RJ og fire motorer
  4. MTOW 737 - 505 SK
  5. Typebetegnelse 737
  6. Dash 8-100 - hva blir etterfølgeren?
  7. Shutdown/Startup
  8. Hva gjøres når uventet kraftig/farlig turbulense oppstår?
  9. 737NG MCP
  10. Halefinnen på Caravelle, Fokker og 733—739
  11. Climbrate
  12. Hva teknisk check blir gjort på Sola/enzv av Norwegian
  13. LN-NOC
  14. SAS flög 747-200 med olika motoralternativ?
  15. Om CFM56-7BE (inkl. video)
  16. Fly og motoralternativer
  17. Mobil ombord i fly (splittet fra Landing på Gatwick)
  18. The story of MK Airlines...?
  19. Hva er det med Magnus Haraldsson (LN-BRO)
  20. A320 med winglets?
  21. Helikopter med rute i luken
  22. Vedlikehold på UPS
  23. Airbus A321 Thomas Cook Airlines Scandinavia
  24. Helge-quiz - B777 landing gear
  25. Seating A380, sete mangler
  26. Om PAPI - hvordan virker det?
  27. Desibel i cargorom?
  28. Hva er dette?
  29. Aerospace engineering i USA
  30. Ikke helt rød motor
  31. Vindforhold i høyen, i forhold til ekstreme forhold på bakken.
  32. Geared Turbofan (GTF)
  33. Hva er dette?
  34. Hva er dette på 747?
  35. Hvit B738 på ARN?
  36. Flytyper og betegnelser
  37. Nanomaling for å spare fuel
  38. Hva er det som ryker her?
  39. Høyvingede vs lavvingede passasjerfly
  40. SAS Airbus bulk eller container?
  41. TAT vs SAT
  42. Forskjellig valg av flyruter
  43. Check blue?
  44. Regler for å montere nytt utstyr i fly
  45. Feil drivstoff stopper svenske fly i Libya
  46. Sidevind og winglets
  47. Hva betyr "tomgang" på en jetmotor?
  48. Fly inn i dårligt vær/rødt felt som vises på værradar ?
  49. LN-KHB - sliding carpet?
  50. Hastighet på Dash 8 - 100 og 300
  51. Åpning av flydører i luften mulig? (splittet fra "CO: forsøkte åpne flydør...)
  52. Skifte rotor?
  53. Påsveist elevator?
  54. Norwegian og static trusth på B738
  55. Volvo Aero Norge
  56. Vibrasjoner i SAS A333
  57. Hvordan får et selskap ETOPS klarering?
  58. Loop med passasjerfly?
  59. LN-RRF og SFP?
  60. Cessna 310 og grounding !?
  61. Kul på Icelandair
  62. 737 betegnelser
  63. Jetmotorens utvikling
  64. SAS A333 og A343 oppfellbare armlener i Y
  65. Spørsmål om take-off
  66. Merkelig utvekst på Dash 8
  67. Forskjell på 737-serien
  68. Hvorfor er helikopter mer innviklet enn et fly?
  69. Acars - flyselskapenes meldingstjeneste.
  70. Bruk av landingslys på fly
  71. Nødutganger vs passasjerantall
  72. Airbus A32X - røde markeringer rundt vindu
  73. Avro Vulcan...varför detta enorma take off "howl"?
  74. Slats/flaps ved lagring? (splittet)
  75. Radio Altimeters
  76. Interiør i DY sine 738
  77. Engine start SAAB 35 Draken?
  78. Airbus A320 med 4 X 2 hovedhjul...
  79. Lydnivå småfly
  80. Hvilke belastninger oppstår hvor?
  81. Bacheloroppgavetips for flyingeniör
  82. Lærlingeplass i Trondheim?
  83. Wet pump og Dry pump
  84. Økonomi, DC8/A340?
  85. Understellet ute lenge etter takeoff?
  86. Hull i fly?
  87. 747-400 hale
  88. Tiltak mot "birdstrike"?
  89. Militære betegnelser på "sivile flytyper"
  90. Steering tiller
  91. Range vs last 737-500?
  92. Skjermer i bulkhead-vegg på LN-KKQ
  93. A320 ETOPS?
  94. Flymekaniker - spørsmål om yrket
  95. Boeing 787-8/9 fuelburn?
  96. Lyst pa ny jobb? Norwegian söker etter en MX Planning Engineer Part M
  97. To "takblinkere"?
  98. Engine failure og moment
  99. Fungerer katapultseter opp-ned?
  100. Er GLS Approach det samme som SCAT1?
  101. Manglet 30 skruer - fløy langdistanse i flere dager
  102. Ex Braathens 737NG cockpit oppsett
  103. Jobbe hos Ryanair som tekniker?
  104. Is/rim på vingen.
  105. Hva er denne megakuppelen til?
  106. Sertifikater - Part 66 AML
  107. United teknisk i San Francisco?
  108. LN-MOW
  109. A-380 med sprekker i vingene
  110. Flyfag VG2?
  111. FMS Databasen
  112. Hvorfor har nye fly(typer) winglets og andre har ikke?
  113. Hvor omfattende er det å endre seteconfig på et fly?
  114. A380 og innvendig lyd !?
  115. Minimumsgrenser for fuel?
  116. "Gammel B737" og økonomi !?
  117. Fuelkvalitet.
  118. Luftfarten etter oljen?
  119. Presisjonsinnflyging
  120. Lærling
  121. Boeing ansetter
  122. Norwegian trenger lærlinger til flysystemfaget (Sola)
  123. Part 66, med bakgrunn fra forsvaret
  124. Hva er det som lekker her?
  125. Winglet(ene) til LN-TUJ og LN-RRA
  126. Boeing 737 Classic vs NG, vs 727/707
  127. Et "lag" på "karosseritet" på Dash 8
  128. 737 og crosswind (splittet fra DAT og regularitet)
  129. Radiokommunikasjon på fly
  130. Nerdeunderholdning.
  131. Støj i B777
  132. Forstyrrelser på instrumentene
  133. Kan en A330 lande på FAE, samt andre landingsspørsmål (Splittet fra SK907 22/4)
  134. Q400NG- Fuel consumption
  135. Southwest OPS
  136. PowerJet SaM 146
  137. Discovery Channel purposely crashed a Boeing 727
  138. Jetjager med utblåsningsrør over hverandre?
  139. Groundworthiness Certificate?
  140. ATR 72 erfaringer
  141. Alitalia og WheelTug lanserer forhjulsdrift på fly
  142. Braathens S.A.F.E.s Boeing 767-200ER?? (LN-SUV)
  143. HJELP!! Antenne til Maycom AR-108
  144. Flare (på F-16)
  145. Debris Deflectors
  146. Ny radar på OSL
  147. MLG på Scoot sin 777
  148. Slitasje på bremser
  149. Viggen-panel under canard
  150. Ringer bak DC-8-(33) motorene
  151. Bio fuel/SAF
  152. Joysticken til F-16
  153. Airbus parking brake
  154. Airbus A321 rare lyder ombord?
  155. Hva har skjedd med vingen?
  156. Hva heter den lille rare Herculesen her?
  157. Cruise altitude på boeing og airbus
  158. Kanskje drivstofftank fly
  159. Innfellbare trapper på 737-100/200
  160. RNAV (GNSS) ENGM
  161. VNAV RNAV høydekorrigering
  162. Mindre turbulens i nye fly ?
  163. SK2308,LN-BUC, 3 august 2012
  164. Forskjell på kabinvinduer på B707 og DC8.
  165. Aircondition
  166. Innflyvning GPS/ILS
  167. Har alle Piloter godkjenning for bruk av HF radio?
  168. Dokumentar om BA747 på D-check.
  169. Slik påvirker mobilen flyets sikkerhet
  170. Hva er PIP 2?
  171. Piping i bremsene på Norwegians 737-800
  172. Motorer "on condition" etter TBO
  173. 737 Classic eller NG?
  174. LN-TUI og winglets.
  175. For tung for take off
  176. A Check - B Check - C Check osv.
  177. Korleis regne ut LDA
  178. Utdanning på TIP?
  179. Deicing-teknologier
  180. Vraking av fly
  181. Bakre nödutgång B717
  182. Hvor mye vind skal til?
  183. Hva er forskjellen på flyteknikk og flymekanikk?
  184. Aerodynamical center
  185. Har Ryanair ACARS (CPDLC)?
  186. Service ceiling 747-400
  187. Alle TMA/CTA i Norge blir luftrom klasse C
  188. Flymekaniker offshore?
  189. "Inngangsdøra" 1L på B762
  190. B787- og customer numbers?
  191. Max altitude på en 767?
  192. Hva ønskes forbedret rundt sikkerhetsdetaljer på nye fly
  193. Flightdeck layout SCAT-1
  194. Brukerhåndbok for U2
  195. ETOPS-godkjenning viktig for DU/DY?
  196. Yaw-rotasjon
  197. De-rating av motorer
  198. Høy thrust på 737 nødvendig?
  199. Maks turtall og thrust ved marsjøyde ?
  200. EASA Lovgivning Part-145 Certifying Staff
  201. Forskjellig flytid med samme flytype ?
  202. Cruising altitude Widerøe
  203. Flowrate ved påfylling
  204. Fordel med Flyfag vg2?
  205. Jobbe med Boeing og Airbus
  206. Asymetriska fönster B737
  207. ILS approach
  208. Black Hornet PRS - et norsk teknisk vidunder ?
  209. SAS narrowbody og rekkevidde
  210. Opphugging av fly i Europa
  211. Bøker for flyinteresserte - anbefalinger?
  212. Fremskritt innenfor batteri-teknologi
  213. Fly kan hackes med en Android-telefon.
  214. Har turboprops og CRJ Cat-3?
  215. Vibrasjoner i flaps på A320
  216. Flap track fairing
  217. Generator - B737
  218. Dumping av fuel fra 737?
  219. Kontroll av thrustvectoring
  220. Fuel check - langdistanseflyvninger
  221. Fokus på sikkerhet framfor økonomi
  222. "Flight Vehicle Aerodynamics" & "Intro to Aerodynamics" - Gratis nettkurs fra MIT/edX
  223. Oksygenmasker
  224. PJ-055 til 3,5mm jack
  225. Rykter om "manipulert" cost-index på A340
  226. Fly holdes på bakken pga hetebølge
  227. Raskt spørsmål til de som kjenner innmaten av en 777-200
  228. Autoland vs manuelle landinger, og behov for justeringer (splittet)
  229. Boeing 787 ville nok klart seg like bra (var: Asiana 777 krasjet på SFO.)
  230. Flaps
  231. Enkelt å reparere skrogskader etter påkjørsler på 787
  232. Varme bremser.
  233. High Speed Tape
  234. Dokumentar: The World's Biggest Airliner - Airbus A380
  235. Kutte motorer i marsjhøyde?
  236. Problemer med B737NG bygget 1997-2001?
  237. Sjekke ut hvor IATA koder tilhører?
  238. Aero Gulf overtar flymotorverkstedet -> Aero Norway
  239. Motorytelse / akselerasjon Saab2000
  240. 787 Teknologi og Kvalitet
  241. Varme bremser, nedkjøing m.v. (splittet)
  242. A340 vs. A330
  243. Kan en 787 gå kun på luft og kjærlighet?
  244. Hodetelefoner på charterfly - nødvendig?
  245. SAS og OPS
  246. "Barnesykdommer"
  247. Bakkestrøm på amerikanske flyplasser
  248. Routing ifht. været, eksempel LPA-SVG
  249. CRJene til SAS midlertidig ute av drift pga. AD (splittet)
  250. Teknisk stopp/påfylling av fuel ved diversion