View Full Version : Ikke helt rød motor
Var innom flyradaren nettopp og så OY-KBL over Norge på vei nordover fra København. Oppdaget at venstre motor var delvis hvit. Fant videre ut at flyet har sett slik ut en stund. Vet noen hvorfor ?
Antageligvis har den gamle motorcowlingen blitt skadet, eller trengt noe reperasjon/vedlikehold.
Så har de ikke hatt en ny motorcowling lakkert i rødt, så har de satt på en som ikke var rød, eventuelt lånt en av et annet selskap.
De har vel "lånt" en reservedel fra nogle andre - og afventer paintjob. En af A330'erne har også fløjet rundt sådan et godt stykke tid. Ved dog ikke om det er fixet nu. OY-KBL har stadig hvid cowling - jeg var med den fra LHR den anden dag.
Bortset fra det, så trænger A321'erne snart til et paint-job. Specielt på motorerne, som efterhånden har en ret afbleget og slidt rød farve. Jeg har fløjet med 3 forskellige af dem indenfor de seneste uger og det var samme "problem" med alle 3.
Går det an å se sånne detaljer på radaren da!;) Jeg har sett f.eks både Spanair og SunExpress besøke oss med helt klart lånte motorcowlinger.