- Hvor mye fuel...
- Velkommen!
- Vurderer du å ta Flyteknisk utdannelse?
- Vanlig prosedyre?
- Et spørsmål fra en SLF
- - 'Saa ut som en isklomp'.
- CFM56-7B
- IFE med AVOD
- Hvar er det som ligger ...
- Forstyrrelser under take-off/landing
- Tekniske ord og uttrykk
- Karbon bremser
- STS Gardermoen
- LN-RRE/RRF , Display over dør 2R aft...
- Et teknisk spørsmål
- Startproblemer på B737CL
- Fritt fall i flyfag
- forskjellig tall og bokstaver
- Resirkulering av fly
- DY fly med feil i transponderen
- Flyets farge og in-flight collision
- next-generation engines
- Hjullager...
- Teknisk feil på DY fra Evenes til Gardermoen. Hva var galt?
- Boktips! For småfly motorer.
- Motorvalg.
- Konvertere Part 66 AML B1 til FAA A&P
- Hjelp til å identifisere flydeler
- Hk 737
- Landskoder og Maintenance
- Stage 4 hush kit for MD80.
- Mer B777 og RR-problemer
- Radial engines
- Headset i småfly
- AD-noter for småfly (spes. C182)
- Climb rate
- Oversettelse
- Hvor fort kan en B737 takse?
- Oksygen i småfly
- Xenon-lys på fly?
- Kabin vs. tårnkommunikasjon...
- Airbus - Wingtip Fences
- Concorde's marsjhøyde
- Vinger
- Stopplengde på en 737-800..?
- Fremtiden for 100LL
- Cost index SAS 737
- SAS B737
- Hvorfor er ikke motere til 737 og a340-500-600 helt runde?
- Forskjell på A330 og A340
- Noe unormalt?
- Embraer 190 - Hvor høyt kan den fly?
- CHC søker etter teknikere i Bergen
- Fly med åpen dør på PA28
- Southwest Airlines Autopilot
- B747-400D
- Norwegian søker flyfagarbeidere på OSL
- Airbus 330 – en ulykke i søk etter et sted å skje
- Minst 200 flyteknikere mister jobben
- Nye krefter til den kjente 'Fjordingen' C208
- Skal denne være løs?
- Sprekk i vinduet o.l.
- Hvorfor åpner denne PIA 777-200ER spoilers i bare ca.8 sek under landingen.
- En flytur sett fra colaboksens perspektiv?
- SAS sine motorer - hvilken farge?
- Hva bruker de denne til?
- Har du en skrue løs ???
- Vil du skru på DC-3?
- Fremtidens flymotere , hvor langt unna og hvilke prinsipper/fuel ?
- 2-stage planetary gearbox
- Dash 8 -101/-102/-103
- Visuelle forskjeller B737
- Hva er denne tingen på LN-OHL?
- Flykommunikasjon på FM-radio
- Genial (!) simulator for VOR/ADF/etc!
- Støt av å holde i dørhåndtak?
- Airbus Callouts
- Flymekaniker og videre utdanning til flyingeniør
- Antall klappseter i cockpit i 737
- Varianter av flytyper
- Aerodynamikken for fly som MD-80/CRJ
- Airbus a319
- Hvorfor har denne a320 fra INDIAN AIRLINES 10 hjul?
- Farge på flyvinger
- B777F
- Hva er dette?
- Bulker på LN-BRI
- Forskjeller mellom MD - 81 og MD - 82
- B-787
- Hva er dette?
- Temperatur - derate motor.
- APU vs GPU, oppstart på stand.
- A340-300 og a340-500
- Flytyper og max range
- Åpen "luke" under bakdør, Boeing 737
- Spørsmål som i større (eller mindre grad) kan relateres til vind.
- Residual temperature?
- Window Shades
- Hvem er best?
- Bremsetester - navn og virkemåte
- Øke turtall på stand
- Oppstartssekvens A330/340.
- Hvorfor 400Hz?
- Vekt på maling
- Autobreak 737.
- Høyte over bakken på ATR
- B737 øyenbryn
- Rekkevidde 737 hos SK
- Rart vindu på B707
- Rar dør på B727
- B787, hva er tråden i sideroret for ?
- 787 og winglets?
- 787 med "turbulensdempende" mekanikk
- Dugan’s modified MD-80 reverser gets American scutiny
- B787 motorer
- DY og motorvedlikehold i SVG
- Lærling ved SAS Tech.
- Hva er dette?
- Andre combi-fraktere enn 747?
- 787 må slankes?!
- Engineering jobs in/around Oslo
- Fråga om LN-WDE
- Ryanair Line & heavy
- Flight Management Computer - 737NG
- Problemer med hovedhjulene på LN-BRE?
- Arbeidsuke hos DY
- Forskjeller på 737-serien (kundekoder)
- Boeing vurderer å heve snuten på B737
- Hva slags motorer er Dy sine fly utstyrt med ?
- WF service
- Teknisk personell på 777
- Boeing 737-900ER - pro & contra
- SK 1637...bang...bang
- Motorer på de nye 737-800 til Norwegian?
- På besøk hos SAS-tech
- Fra fly til ølbokser...
- Forbruk/priser drivstoff
- Delta 767 N18DN - røyk ved oppstart AMS
- Hva er det her? (737)
- Drivstoff forbruk
- Iphone på fly
- 777 winglets
- Kaptein "Jr."
- MD-80 Hush-kits
- Trident nesehjul
- Hvordan vulkansk aske påvirker fly og motorer
- Flyfag etter ryggoperasjon
- Fargede mutre og skruer - fargekode?
- Air to air-refueling av helikopter.Boeing Team Delivers C-130H Aerial Refueling Tanke
- Røde rammer rundt cockpitvinduer
- Bergen Air Transport søker etter flytekniker!
- Hvem driver flylakkering
- BA B747-400 - korrosjonsskader
- A319/320 motorer
- DC-9 (referansebilder)
- Continental med Diesel nyheter ?
- Elever på/fra Sola Vgs avd Flyfag
- Er det mulig å bygge 747 større enn A380?
- Fly med lys?
- Angående varierende akselerasjon ved take-off..
- svarte piler
- Flydel funnet i strandkanten i Lofoten - noen som kjenner den igjen?
- Svart boks.
- Ukjent flymotor i Oslo sentrum
- Jet Commander i BOO
- Teknologiske forskjeller - 737NG og A320
- Et spørsmål ang. cockpit vinduer
- Skitt på fly?
- Snuten ned på CRJ under landing
- Noen som kan Fokker 100 godt?
- PPL-Pensum spørsmål
- Widerøe - instrumenter
- Maks speed for et passasjerfly?
- Hva er dette til?
- Drivstofftank 737-800
- Aerodynamisk overflate (?) på DHC 8-400
- Rar lyd fra 737-700
- Boeing 737
- HF radio og flykommunikasjon.
- STAR's NCE
- 737-800 på SMI
- Beskrivelse av mange Dc9/MD-80-detaljer
- "... og dra masken mot deg med et kraftig rykk"
- Utkobling autopilot og manuel høydesetting
- Antall nødutganger på B767?
- FLY GPS styring og hva skjer ?
- Oppvarming av jetmotor?
- high- vs low speed proppeller
- Dumping fra fly!
- Bremser på forhjulet
- Plass i Cockpit - Klappstol(er)
- Autopilotfråga / MD82
- Nesa først...
- Fuel dump?
- Antikviteter kan være så mangt ....
- Video: Takeoff thrust
- Utviklingen til 737NG - hva er endret/forbedret?
- Mer thrust ved landing
- Qantas: Q400 problemer med landing gear
- MD-11F - Lønnsomhet
- Hvem støyer mest - Ryanair eller Norwegian?
- DY hos KLM technical?
- Heavy maintenance på Eggemoen?
- Fly som ikke tar opp landingshjulene.
- Motor fråga 787
- Fuel reserve - hvor mye er normalt?
- Boeing 720-023B propell i nesen?
- 3-trinns takeoff thrust
- Todelt rudder på A380?
- SAS Airbus 330 og 340
- Manglende vinduer på B737
- Ny typ av winglets
- Er en 737-800 mer utsatt for vind/turbulens under landing?
- Hva er den røde knappen?
- Airbus A320 landet med "håndbrekket" på.
- Hva er drivstoffforbruk på A 340-300
- LHR-NRT
- FMGC
- AFT Cargo uten ventilasjon eller varmluft
- Revers på flymotor
- Thomson B763 Hard Landing
- NOx-basert utslippsavgift
- Lang lading med nesehjulet over bakken i 60 sek - Cessna 172
- Motorene på Top Gear flyet
- Boeing primer
- LH med CF6-80 som har rundet 100.000 timer
- Reklamefilm Heli-One Norway
- Acras -
- Landingslys-praksis
- Landing Gear ved lowpass flyving
- LCY, flytyper og rullebanelengde
- Walk-around på tre-hølere.
- Hva er en Dash 8-Q100? (Og tildels hvor mye emissions disse har)
- Brakett på vingen til bl. a 737
- en Uidentifesert "vannsprut" bak 737 som takser...
- OY-VKG gjennom askesky i Indonesia
- norwegian haler
- Minima OSL
- Continentals innflyvninger til OSL's 01R
- Landingshjulsystemet
- Prisen på en jetmotor?
- Flight dispatcher?
- Hjulbrems på passasjerfly
- Fly ingeniør ifra UiA (HiA)?
- STS Gardermoen
- midtsete større?
- MD-80 Runway Distance Calculation
- Luftfartøyet takset feil og tok av fra en parallell taksebane til rullebanen
- Chevron nozzels
- Fløystøy. Dash-8 vs. An-24.