View Full Version : Jobbe med Boeing og Airbus
Jeg går nå ut av grunnskolen til sommeren, og har tenkt å bli flymekaniker. Jeg har veldig lyst til å jobbe med SAS sine Boeing og Airbus fly. Og helst på Gardermoen. Vet om noen bedrifter som driver der.
Kan noen si hvilken linje jeg må gå for og skru og mekke på disse flyene? Ikke elektroniske systemer i flyet.
Er det flysystemmekaniker, flystrukturmekaniker eller flymotormekaniker som det er mest muligheter som? :)
Norwegian kan jeg også jobbe i!
Takker for alle svar som er hjelpsomme!
Hei!
For og bli flymekaniker må du gå flyfag. Utdanningsforløpet er VG1 Elektro, VG2 Flyfag, VG3 Flyteknisk/Avionikk(elektrisk)
Gå inn på www.flyfag.no. Lykke til med valg!
Har sett på og vært i kontakt SAS Tech Lab. Er det noen som vet noe om dette firmaet?
Vet om noen bedrifter som driver der.
SAS Teknisk, Widerøe og Norwegian som jeg kommer på i farten. Forsvaret har vel også vedlikehold på Hercules der.
Vet ikke hva du har søkt/skal søke på på videreågende, men for å komme videre på flyfag, må du søke på VG1 Elektro.
Mer info på www.flyfag.no
Har sett på og vært i kontakt SAS Tech Lab. Er det noen som vet noe om dette firmaet?
SAS tech lab har vel ingenting med fly å gjøre etter meg bekjent.
SAS Teknisk, Widerøe og Norwegian som jeg kommer på i farten. Forsvaret har vel også vedlikehold på Hercules der.
Vet ikke hva du har søkt/skal søke på på videreågende, men for å komme videre på flyfag, må du søke på VG1 Elektro.
Mer info på www.flyfag.no
Har søkt VG1 elektro med meget gode karakterer! ;)
Lite tips til deg, på vg1 så følg ekstra godt med i elektronikk timene, da det er et heftig pensum på vg2 flyfag som går innenfor elektronikk etc.