PDA

View Full Version : Flyteknisk forum


Pages : 1 2 [3] 4

  1. Sterling B727 (Valsan)
  2. EuroAtlantic med engine surge
  3. JAL flyr ikke Dreamliner i bygeskyer
  4. Tail strike
  5. Rekkevidde for A320-familien (splittet)
  6. Håndkontroll til Piper PA28
  7. Inverter for bruk av strømuttak ombord
  8. Om å holde i stikke med høyre eller venstre hånd
  9. Sidestep?
  10. Boeing 737 NG. Ny type strobes lys på vingene
  11. Evakuering over vingene på B737
  12. Helikopter i tordenvær
  13. Helikopterpilot og hviletid
  14. Fuelforbruk på langdistanse på A 340 og 787
  15. Vann rennende innvendig på fly, kondens?
  16. Gnister ved landing
  17. Max hastighet på SAS A340
  18. Dassault Falcon 2000
  19. Restriksjoner for nattflying med helikopter under skogbrannslokking?
  20. Hva er forskjellen på 737NG og 737 MAX?
  21. Gassturbin VS Stempelmotor!
  22. MH370 Hva må forandres
  23. 737-800 Strikkmotor ?
  24. Nødpeilesender i fly og i "svarte bokser"
  25. Kan man lande med et annet fly på rullebanen?
  26. IPAD avløser 300 kg bøker i SAS sine cockpiter
  27. Hvorfor ikke winglets på B777?
  28. RB211-22B i bakhagen
  29. Twin otter rygger
  30. Electric taxi
  31. Interial separator i jetmotorer
  32. Høyere hastighet på internett ombord
  33. VAC kart norske (scandinaviske) flyplasser?
  34. Kontinuerlig justering
  35. Cozy Suite Ekonomistoler
  36. Forskjellig modellbetegnelse på 787en?
  37. Throttle rett etter takeoff
  38. Temperatur i lasterom under flygning
  39. Hvorfor har A340-500/600 så meget thrust?
  40. AIRBUS EC 175
  41. Har ground glemt noe?
  42. AGUSTA WESTLAND AW609
  43. Lukt fra AC når den settes i gang..
  44. Simulatortrening for krevende flyplasser
  45. Flyhjul opp fra havet
  46. LN-RRK med tech på LYR.
  47. Ryanair's EI-DLI ødelagt på Roma
  48. Kontinuerlig opppdatering av flytype?
  49. Vinger som er "peker" oppover eller nedover
  50. Strobelights på vei ut?
  51. Strømutgang på A330-300 hos Finnair
  52. TV-dokumentar om falske deler
  53. Er denne landing "ekstrem" for en 737-900?
  54. Spyling av varm asfalt
  55. Fly, lyn og 787
  56. Delta TechOps - bak de syvetasjes dørene
  57. Litt live fra Cockpit ved motorfeil A340
  58. Airbus-lyd, landing
  59. Flyhøyde over Oslo Øst (Helsfyr)
  60. ATR 72-500 diverse spørsmål
  61. Mystisk luke på 737-800
  62. Ettermonterte winglets på 737-800
  63. Askesertifisering av flytyper
  64. Elon Musk: Fremtidens fly er elektriske
  65. Når er et fly "gammelt?
  66. Boeing 737 familien - forskjell?
  67. Når noe går i stykker ...
  68. Lite lys ved siden av fremdøra ATR-72
  69. Hvilket passasjerfly er raskest på 0-100?
  70. 752-mekkere på OSL
  71. SAS B737-800 motortyper?
  72. Setter (noen) F-16 kampfly på bakken
  73. Flysikkerhet
  74. Bytte av MCP 737
  75. Sømløse flaps / variabel vingegeometri
  76. Rotating stator blades
  77. Hvite rullebanemerkinger i Norge?
  78. Rullestolplass i lasterom på A319 og A320.
  79. Lærlingplass - spørsmål
  80. LN-RPS med tech på EVE
  81. Hva er disse i cockpiten på 737-8JP ?
  82. Om lynnedslag i fly
  83. Fordypningsoppgave i fysikk
  84. Landing med WF dash8
  85. DLR tester A320 i lufta med laser
  86. Guide til DC-9/MD-80/MD-90/MD-95
  87. Glideevne C130 Hercules
  88. Flybygging i Norge
  89. Motorer - power-by-the-hour og finansiering
  90. MD-87 og service-dør bak
  91. Inop APU?
  92. Forlenging av levetid på Dash 8
  93. A380 svingradius?
  94. Siemens: World-record electric motor for aircraft
  95. Merkelig installasjon midt på Sofia flyplass
  96. Cargo-størrelse for 737-maskiner
  97. Software feil på 787 som kan forårsake utfall av elektrisitet
  98. Trenger hjelp ang B77W
  99. Winglet vekt og størrelse
  100. Hva skjer med vakuum suget på Toalettet ?
  101. Split scimitar en fiasko?
  102. Tail strike warning 737
  103. Easyjet vil ta i bruk droner til teknisk inspeksjon
  104. Landing a turbo-fan plane
  105. Vekt og balanse på Dash 8
  106. Alternativ lufthavn.
  107. Electronic Flight Bag - erfaringer etter et års bruk (Southwest)
  108. CRJ-900 typebetegnelse
  109. Hjelp til kopiering av tekniske tegninger DC10 simulator
  110. Lynnedslag Boeing 737
  111. Hvordan virker det automatiske anti-turbulens system i Boeing 787 ?
  112. LFV Flygtrafiktjänstens historia i Sverige.
  113. To ETOPS or not to ETOPS - thAAt is the question
  114. Vann piplet fra takk og vegg
  115. Airbus A320 NEO på testtur i Bodø
  116. Rusing av motor ved gate
  117. Russiske bombefly
  118. Hvorfor skjer dette med motoren?
  119. Hvordan virker en flightrecorder (CVR/FDR)?
  120. Jettison Control System, hva er det?
  121. Autobrake setting 737
  122. "Landingslys"?
  123. 2 spørsmål ang A319..
  124. Max flytid A380?
  125. Flying's new gear
  126. Merkelig bil på flyplass?
  127. "Støttehjul" under halen?
  128. Muligheter for utskytning/fallskjerm fra sivili fly (splittet fra WestAir ulykken)
  129. Qantas 747 med fem motorer (!)
  130. Sykdomspredning i kabinen
  131. Ovanlig infällning landställ?
  132. Er det en mulighet for noen form for lekkasje fra fly?
  133. Begynner man på flyving ved tett tåke på ankomst ?
  134. "Pinne" under skroget bak på ATR-72
  135. Snø/is/rim på vingen?
  136. Cat III landing
  137. Forskjell på turbulens o.l?
  138. Om hydraulikksystemet på fly
  139. ACARS teknisk spørsmål.
  140. Hvor lang rekkevidde har en Boeing 787-9
  141. UA - 777 problemer over Stillehavet
  142. Er dette en flydel?
  143. Lys på siden av A330/340?
  144. Siemens og Airbus med avtale om hybrid-elektriske fremdrift
  145. Skitten eksos over Frankrike
  146. Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ?
  147. Blir ikke bulker i komposittmaterialer
  148. Strømningsfenomen rund cockpit
  149. Sjekk/service av fly
  150. Hvilke 737 hos SAS har 2 jumpseats?
  151. "Klosser i taket på flyet"
  152. Feedback i hodetelefoner på SAS 737
  153. Svarte bokser - Teknologi
  154. F16 i loddrett posisjon - er det mulig?
  155. Startrekkefølge på 2-4 motors fly.
  156. Boeing E-4
  157. 747 med "ekstra" motor
  158. Seating og balanse... og sikkerhet
  159. Veeeldig sent inntrekk av understell.
  160. Vekt/balanse
  161. "Sett alt i flymodus, fordi cockpit har problem" - hvorfor det?
  162. Ut av setene pga turbulens?
  163. Birstrike propellfly
  164. The Plane Highway in the Sky
  165. Hvor brennbart er Jet A vs Aviation Gas vs Diesel vs Bensin
  166. SAS A/C rotation EWR
  167. Variabel bypass - lavere forbruk i militær fly
  168. Vekt av passasjerer bakerst bak i flyet
  169. ATR72 vibrasjonsproblemer
  170. Frekvens på værradaren på et fly
  171. Fraktfly - Militære vs sivile modeller
  172. Lys/lanterner på helikoptere
  173. Lanterner på jagerfly
  174. Drivstofforbruk på fly
  175. Kor mykje is/rim før deice?
  176. Bredde midtgangen på B737 og DH8
  177. Grense for m/s vind for kansellering?
  178. HTI?
  179. Aerodynamikk og WiFi-antenner på fly
  180. A320 landingshjul?
  181. Mer enn bare ladning over USB?
  182. F-18 på UK hangarskip
  183. Vingetupper på B777
  184. Noen som vet hva dette er?
  185. Bell 412 ELT
  186. Hva er en såkalt fase 18 sjekk?
  187. The return of VH-OQA
  188. Taue fly 'feil vei'
  189. North Atlantic tracks og ETOPS
  190. Forsvarets Orion kallesignal
  191. Hva er "knirkelyden" etter landing
  192. PW vs CFM på A32x
  193. Hvorfor så mange fly med hvit hovedfarge?
  194. Driftskostnader propell vs jet
  195. Wright Electric - Elfly
  196. Airbus A320NEO PW engines
  197. Drivstoff forbruk på 737-600 og en CRJ 900
  198. Norwegian - Forskjell på B787-8 og B787-9?
  199. Auxiliary power unit - APU på en B 737- 800 NG
  200. Spoilers under landing/oppbremsing
  201. Climb rate Cessna U206G
  202. Pushback-"robot"
  203. Remotorisere, spare drivstoff og miljø
  204. Squawk innehold
  205. SAS A320 OYKAP, Late gear up
  206. Rømmingsvei i Cockpit på de nye CRJ 900
  207. Lakkere på vinduer, hvorfor?
  208. Airbus bygger nytt hybridelektrisk fly
  209. Minimum hastighet på B 737 og A 320 serien
  210. Trent 1000 vedlikehold (motorproblemer 787)
  211. Rejected takeoff: krefter i sving?
  212. Dash 8-100 Ground Spoiler
  213. Mangler del av vinge?
  214. Oppstart Beech King Air 200
  215. Helikopter med trykkabin?
  216. SE-LSF kjørt på hangardør
  217. Fuel dump. Farlig?
  218. Ekstra vingetipper på TU-154M
  219. CFM56 og top of decent
  220. Fumes ombord
  221. Kraftig bankelyd på CRJ1000
  222. Rad 11 SAS 737-800
  223. Slå av motor under taxing
  224. Widerøe LN WEB lyd
  225. Konstiga saker i taket xBU 737
  226. Kinesisk på motorcowling
  227. Lexus Skyjet
  228. Norwegian 737-MAX 8 og redningsflåter
  229. SAS MD-80 motorer
  230. AIM Norway selges til Kongsberg
  231. Sjøfly og takeoff distance
  232. Norwegians oppdatering av WiFi
  233. Spor/Riller i dekke på rullebaner
  234. Balansevekter 737 motor
  235. RWY status før ankomst
  236. 737 Max serienummer
  237. Trykk i jagerfly
  238. BAE MAGMA - «klaffeløst» fly
  239. Største fly på Torp
  240. PNF styrer trottle - vanlig?
  241. Singapore Airlines 777-312ER 9V-SWG
  242. Overflygning av fyrverkeri?
  243. SK4823 29. juli
  244. LED utvendig belysning
  245. Struktur, styrke og konstruksjon idht. ulykker (splittet)
  246. A340-600 og hjulkonfigurasjon
  247. Beste og verste klima/sted for langtidsparkering?
  248. Evac pack i ovrhead panel i cockpit?
  249. Når et flyselskap skifter fargeskjema
  250. De-icing - Widerøe og de andre