SpotOn
20-01-2011, 13:58
Dette er en oppfølging / avløper fra en annen tråd vedrørende Boeing 777 og motoralternativer.
Nå er det åpenbart ikke fritt fram å velge motor til en gitt flytype, men er det virkelig slik at interface fly/motor er så ulikt at det er et håpløst dyrt prosjekt å bytte fra f.eks P&W til RR dersom thrustrating etc er den samme?
I disse plug & play tider skulle en tro at det var overkommelig å standardisere innfesting og kommunikasjonsgrensesnitt, signaler og protokoller mellom fly og motor.
Nå er det åpenbart ikke fritt fram å velge motor til en gitt flytype, men er det virkelig slik at interface fly/motor er så ulikt at det er et håpløst dyrt prosjekt å bytte fra f.eks P&W til RR dersom thrustrating etc er den samme?
I disse plug & play tider skulle en tro at det var overkommelig å standardisere innfesting og kommunikasjonsgrensesnitt, signaler og protokoller mellom fly og motor.