PDA

View Full Version : B787 motorer


pk772
24-12-2009, 13:01
Har den verdens største motor eller er det fortsatt B777-300ER(GE-90 115B)

Someone
24-12-2009, 13:10
GE-90 115B er vesentlig større enn GEnx som sitter på 787. 115.000 lbf, mot 64.000 lbf som 787-8 vil få (GEnx på 787-9 vil vel ha en skyvekraft på 71.000lbf)

Concorde
24-12-2009, 13:40
Det er like imponerende hver gang med take-off på 777. Ingen over eller ved siden eller under.

Blubird
24-12-2009, 15:34
Sånn apropos så er det jo også litt interessant å se hvordan diameteren på motorene har vokst siden de første jetflyene tok til himmels. Hvor mange DC8-fønere får man plass til i en GE-90? Samtlige pluss et par til? ;)

pk772
24-12-2009, 15:41
[QUOTE=Someone;456248]GE-90 115B er vesentlig større enn GEnx som sitter på 787. 115.000 lbf, mot 64.000 lbf som 787-8 vil få (GEnx på 787-9 vil vel ha en skyvekraft på 71.000lbf)[/Q

Diameteren da? Er den like stor, mindre eller større?

BSSW
24-12-2009, 16:01
Mindre....

dc-8-63
28-12-2009, 04:25
Sånn apropos så er det jo også litt interessant å se hvordan diameteren på motorene har vokst siden de første jetflyene tok til himmels. Hvor mange DC8-fønere får man plass til i en GE-90? Samtlige pluss et par til? ;)

Diameteren paa GE-90 er vel omtrent den samme som diamteren paa 737 kroppen !

LN-SEK
30-12-2009, 21:38
Her kan du se: 737 mot GE90 :cool:

Av Highslide JS

petru26
12-01-2010, 15:33
rr`ene som sitter på thai`n er til sammenligning endel mindre enn ge-90`n..

Discus
22-09-2012, 12:55
Da har FAA kommet med en AD på GE-motorene:

The FAA has issued an Airworthiness Directive, effective immediately, seeking to prevent failure of a critical component found on GE GEnx-series engines after one failed on a B787 Dreamliner during ground testing. The failure was contained and the engine threw debris out of its tailpipe.
http://www.avweb.com/avwebflash/news/faa_inspection_787_engine_problem_genx_inspection_ shaft_failure_207382-1.html