PDA

View Full Version : WF service

roy
09-02-2010, 20:29
Jeg lurer på hvordan Widerøe tar service på sine maskiner. De har ett rute nett som i dag gjør att -100 maskinene stopper i Trondheim og "går nord" igjen og de i sør går til Ørsta /Volda der rutene "snur sørover igjen". Slik jeg ser ting er maskinene som går i sør i sør og de i midt/nord i midt/nord. Det er kun -400 rutene som går fra sør til nord jeg ser blir mikset i rutene. Etter at jeg har reist en del med Widerøe ser jeg også at jeg kjenner igjen mange av flyvertinnene på Gardermeon. Er de stasjonert der og kun flyr i sør?

Hilsen en Roy som lurer på så alt for mye !

Blubird
09-02-2010, 20:51
Var med et WF-crew i cockpit en hel dag for en del år tilbake, på den tiden ble det i hvert fall praktisert egen base med eget flight- og cabin crew på Gardermoen, etter hva jeg ble fortalt.

wf145
09-02-2010, 21:50
Det er nokre "ferry-flights" i løpet av ein månad mellom TRD og OSL for å få maskinene til og frå Sør-Noreg.
Elles har WF teknisk base på OSL og ein eller to teknikarar i FDE, desse tek seg av det tekniske ettersynet på 100-serien i Sør noreg. I tillegg har wf ein stor base på TRF som har teknikarar som tek seg av alle tre sortar.

LN-MEH
09-02-2010, 22:19
Ja, og ikke å forglemme så har WF tekniske baser i Bodø og Tromsø. Sistnevnte tar seg mest av 100 og 300 serien, men Q400 er jo innom her den også.

Discus
09-02-2010, 22:21
Ja, det er base for -100/-300 (dvs. kortbane+GOT) på OSL, både for cabin og cockpit.