Northrider
30-09-2010, 22:11
Flyr kun et fly i Flight-simulator fordi det er det mest avanserte produktet per dags dato og det eneste jeg finner intressant.
Flyet er en MD-11 fra Precision Manuals (www.precisionmanuals.com)
Men spørsmålet er kun indirekte FS-relatert. Fordi på bakken fikk jeg en indikasjon i cockpit om at Bleed Manifold 2 er ute av drift, noe som ifølge Flight Crew Manual gjør at man skal skru av pack 2. (har totalt tre packs) Men dette resulterer i at AFT Cargo ikke har noe varme lenger. Og da lurer jeg på;
Er det forsvarlig å gjennomføre en flygning uten noe varme i AFT-cargo? Temperaturen er langt nede på minus 20-tallet ifølge EAD, og ønsket temperatur er + 4 celsius.
Bare tenker litt på eventuelle skader av bagasje når temperaturen faller såpass drastisk?
Hva mener ekspertene, og hva er riktig?
Flyet er en MD-11 fra Precision Manuals (www.precisionmanuals.com)
Men spørsmålet er kun indirekte FS-relatert. Fordi på bakken fikk jeg en indikasjon i cockpit om at Bleed Manifold 2 er ute av drift, noe som ifølge Flight Crew Manual gjør at man skal skru av pack 2. (har totalt tre packs) Men dette resulterer i at AFT Cargo ikke har noe varme lenger. Og da lurer jeg på;
Er det forsvarlig å gjennomføre en flygning uten noe varme i AFT-cargo? Temperaturen er langt nede på minus 20-tallet ifølge EAD, og ønsket temperatur er + 4 celsius.
Bare tenker litt på eventuelle skader av bagasje når temperaturen faller såpass drastisk?
Hva mener ekspertene, og hva er riktig?