PDA

View Full Version : Utviklingen til 737NG - hva er endret/forbedret?

RWY 24
20-08-2010, 09:15
Sitatet nedenfor gjør meg nysgjerrig på hva som FAKTISK har skjedd med 737NG i løpet av de årene det har vært produsert. Er det noen som har oversikt over hvilke endringer/forbedringer som har vært gjort? Hva er for eksempel forskjellen på 10 år gamle NG-er sammenlignet med helt nye?
:)

-------

"Quote:
Originally Posted by Vr
Som vanlig tar skittkastingen helt av når de forsmådde sas ansatte uttaler seg....

Dette er jo bare tøv, 737NG er under stadig utvikling og sas sine 10 år i snitt gamle NG'er er ikke samme greie som DY sine fabrikknye maskiner...

OT-varsel: Herlige uttalelser (-: Å påstå at det skjer revolusjonerende utvikliger på samme flytype er nok noe naivt. Og SAS sin siste nye NG kom for ganske kort tid siden. Vil vurdere om uttalelsen lukter litt forsmådd "

BU662
20-08-2010, 09:25
Sjekk dette link:

http://forum.scanair.no/showpost.php?p=530855&postcount=29

I denne trad finner du en del svar.

Dersom du har flere spørsmål, bare poster, så vil jeg forsøke å gi det konkrete svar.

RWY 24
20-08-2010, 12:38
Takk skal du ha! :)

For en -800 snakker vi altså i hovesak om winglets, bedre motorer og at nye fly ikke har vært utsatt for så mye vedlikehold som endrer flyets egenskaper (først og fremst vekt, men kanskje også aerodynamikk?). Har jeg forstått deg rett?

Vr
20-08-2010, 15:31
Bla.a: Fabrikk-monterte winglets, FMC 10,8, SFP (gir store performance gains, FD Vortex vanes, forbedret lydisolering, VSD, Tech56 (som nevnt) gir ca 2% forbedring på fuel burn, Improved IFE, Satcom, Low drag improvments på vinger og skrog, Bygget uten eybrow windows fra scratch, ISFD, improved EGPWS and yaw damper og etterhvert kommer dreamliner interiør+lys+overhed bins m.m.

LN-RRE
20-08-2010, 19:22
FMC 10.8 er det noe vi ser i form av fargeskjerm på FMC? Eller kom de med fargeskjerm før 10.8? Regner med det er honeywell som brukes i NG?