View Full Version : Lærling ved SAS Tech.
Hei, er det noen her som vet om SAS TECH tar inn lærlinger på vedlikehold?
Går flytekniskefag nå som er siste året, og skal ut i lærling til høsten som kommer.
Og evt. andre som skal ta inn folk, da dette er dårlig opplyst enda fra skolen sin side.
Dreyer.
Du kan jo høre med noen av lærerne på skolen om de kan ta kontakt med Sas Tech.
Ellers så er det bare å vente til utlysningene kommer...
S. Holberg
04-01-2010, 11:09
Leste at forsvaret tar inn læringer fra flyfag...
De tok så vidt jeg vet noen få struktur lærlinger i fjor, vet ikke hvordan det blir i år
SAS Tech tok ikke inn lærlinger i det hele tatt ifjor, altså høsten09, av forskjellige grunner. Planen er å ta inn igjen i år...
Skulle dem ikke ta inn en eller to på struktur høsten 09?
SAS Tech tok ikke inn lærlinger i det hele tatt ifjor, altså høsten09, av forskjellige grunner. Planen er å ta inn igjen i år...
De hadde da en annonse om at de skulle ta inn lærlinger på struktur i fjor mener jeg å huske
Det er riktig at det ble søkt etter strukturlærlinger, men av forskjellige grunner ble det ikke tatt inn noen.
Ikke av forskjellig grunner! De skulle ha inn 2 strukturlærlinger, men de to som fikk tilbud takket nei. De var ytterligere 2 som da fikk tilbud, men de takket også nei!
Ja, det var en av grunnene, men slett ikke den eneste;)
Hvilken skole går du på Dreyer? skedsmo?
hmmm... lykketill, jeg gjekk ut høsten 09 og fekk læreplass, men på flyteknisk var vi 9/10 av 19 som fekk læreplass
Ja, det var en av grunnene, men slett ikke den eneste;)
Nei, men hadde de takket ja, så regner jeg med at de hadde fått lærlingplassene? :P Og det er jo veldig bra at SAS ikke fortsetter videre nedover på listen etter at 2. gangs tilbud er sendt ut.
Widerøe søker lærlinger nå - et godt alternativ til STS?
http://wideroe.easycruit.com/vacancy/369484/18148?iso=no
SAS Tech er forøvrig også ut med sin annonse
http://sas.easycruit.com/vacancy/379022/13080?iso=no
Speedbird
02-04-2010, 11:55
Vil sterkt anbefale å gjennomføre lærlingepraksis hos SAS Tech!
Var selv lærling i STS fra 2006 til 2008 og gjennomførte fagprøve i 10/08.
Meget bra oppfølging, mange gode kurs, bra lønn og bred praksis (innom alle ulike grupper, samt en 6mnd periode på Line) gjorde at jeg opparbeidet meget god kompetanse under min tid i STS.
Er du skikkelig motivert og klar for en utfordring er SAS selskapet for deg! :)
Er du veldig motivert, og har intensjoner om å bli flytekniker, kan du tenke på CHC også. Lønna kan vel ingen bortsett fra bristow måle seg med heller! :)
Gunnar90
10-04-2010, 11:49
Hvordan er det med ID-billetter? Får lærlinger disse?
I så fall, beholder man dem også en stund etter man slutter?