View Full Version : Norwegian søker flyfagarbeidere på OSL
Speedbird
20-07-2009, 14:39
Norwegian søker flyfagarbeidere på OSL, med søknadsfrist 31/07/2009:
http://norwegian.easycruit.com/vacancy/315656/17247?iso=no
Speedbird
20-07-2009, 14:43
Skal du søke, Martin? :D
'Dessverre er jeg i Forsvaret og har ikke anledning til å søke. ;)
Om de får seg MD-80 kan du vel søke :D :P spennende det
'Dessverre er jeg i Forsvaret og har ikke anledning til å søke. ;)
Søk likevell du Martin ;) Så har du jobb når du er ferdig i forsvaret :)
Speedbird
29-07-2009, 12:02
Da var det jo det om jeg helt har lyst til å jobbe i selskapet, da *mumler noe med SAS-blått blod i kroppen*.. ;)
Blodet skal være rødt vettu ;)
The Ticketor
05-08-2009, 10:42
Speedbird, sånne må-jobbe-i-det-selskapet-tanker slår du snart fra deg. Har tre flyselskap bak meg, og nå blir det vel et nytt flyrelatert firma snart. Og jobbe et sted betyr ikke at du kan bytte jobb når/om du får jobb et sted du heller vil være.
Speedbird, sånne må-jobbe-i-det-selskapet-tanker slår du snart fra deg. Har tre flyselskap bak meg, og nå blir det vel et nytt flyrelatert firma snart. Og jobbe et sted betyr ikke at du kan bytte jobb når/om du får jobb et sted du heller vil være.
I den bransjen her kan vi ikke drive med slike tanker - her skal det være CVer lange som et vondt år med bytte av arbeidsgiver hvert år når kontrakter skifter hender...
Speedbird
05-08-2009, 22:13
Speedbird, sånne må-jobbe-i-det-selskapet-tanker slår du snart fra deg.
Må jeg virkelig legge til ;) og [overdrevet e.l] i 90% av mine innlegg for at folk skal forstå at jeg ikke mener det bokstavelig?
Jeg har per i dag vært ansatt i:
Norport Handling Bergen AS
Northport
Røros Flyservice
STS
..og vet utmerket godt hvordan flybransjen svinger.
Jeg liker SAS svært godt og Norwegian ikke fullt så godt, og såklart vil jeg foretrekke å komme tilbake i STS,
men jeg tviler på at jeg blir å se i noe norsk flyselskap sin uniform de nærmeste årene..
The Ticketor
05-08-2009, 22:50
Da slår du meg med ett jo! Jaja, jeg jobber med saken. ;-)
Du er ikke skikkelig vetteran før du har minst fem flyselskaper innabords .. ;)
mener de kunne godt tatt inn noen flerne lærlinger, det er de som ikke fekk læreplass (gjelder ikke meg). Her på Sola vgs. var det flerne som ikke fekk læreplass enn vi som fekk. er sikkert ganske kjipt.
For å ta inn lærlinger kreves det at man faktisk har kapasitet til å ta vare på lærlingene sine, så de tar nok ikke inn flere enn de klarer å lære opp.
Er ganske kjipt å ha læretiden i en bedrift som ikke har tid til å ta vare på lærlingene, stol på meg :)
ja her på SVG tror eg at norwegian harr tatt in noen få, aner ikke hvor mange de tar inn på gardermoen. Er jaffal trange tider når det gjelder læreplasser. snakker vi finanskrise?
2 Lærlinger i Stavanger og 2 på Gardermoen hos Norwegian.
De er helt ferske på området, og det kan være lurt å ta det rolig i svingene. Oppfølging av lærlingene er ekstremt viktig, og det er mye "vanskeligere" på lett vedlikehold, som norwegian driver med, kontra tungt.
hmmm.. ja man er ikke innom så mange punkter som base lærlinger.. kunne godt tenkt meg læreplass på andre siden av nordsjøen, men tror ikke de har samme systemet der.
Mhm..syns det er rart det er tillatt med "bare" lett vedlikehold i læreperioden. er MYE disse lærlingene ikke lærer...
Nå kan jo Norwegian ha avtale med andre aktører på det området der. Akkurat slik som Pratt & Whitney har/hadde med BTS.
hehe, ja det må bli Shannon i Irland da, er det ikke der NAS tar Base-vedlikehold?
Nei, da er det nok her i landet en plass.
Men tror ikke DY er så mye på Shannon med sine maskiner. Kommer ikke på i farten hva stedet heter, men det er vel i sør-England et sted.
Norwegian har avtale med andre aktører som det sies her, og det innenlands.
Lærlingene vil få en veldig god opplæring hvis de følges opp på riktig måte, og får dekt mye mer i læreplanen enn noen andre lærlinger!
Men mesteparten av læringen vil selfølgelig skje ute i felten. men slik er det jo også i CHC fks..
jea vi var på bedriftsbesøk på pratt & whitney og der fekk vi hørre at lærligene var borte på norwegian sin hangar her på Sola og jobba litt der.
Nei, da er det nok her i landet en plass.
Men tror ikke DY er så mye på Shannon med sine maskiner. Kommer ikke på i farten hva stedet heter, men det er vel i sør-England et sted.
De pleier å ha fly i Lasham.
Lasham
Det var det det het ja. Takk :)
Oi beklage skrev feil... det er tillat med Base vedlikehold (lærling)... jeg er satt på base vedlikehold, hos norwegian er det baer Line vedlikehold både på sola og på gardermoen. skal det utføres base vedlike hold på NAS sine maskiner er på shannon aerospace. og en plass i england har jeg hørt, men er ikke så sikker på den.
Norwegian sine lærlinger skal jobbe Line vedlikehold på Gardermoen og på Sola. I tilegg skal de ha rullering hos et annet flyselskap, slik at de får med seg Base vedlikehold og alle verkstedene og det som er underlagt base. Det vil til sammen gi en veldig god opplæring.
Det går rykter om at mr Kjos har inspisert en viss hangar på Osl denne uken. Noen som vet mer?
I foelge LN-MOW saa er jeg en vetteran, yeah baby yeah!!!!!!!!
Disse flyselskap jobber/har jeg jobbet for:
FedEx
Delta
Northwest
Alaska Airlines
USAirways
ServiceAir