Log in

View Full Version : Flyteknisk forum


Pages : [1] 2 3 4

  1. Dimensjon main landing gear A350-900 vs A350-1000 (1 replies)
  2. LNRKU CNL fra MIA (1 replies)
  3. easyjet fastfrosen på TOS (1 replies)
  4. Outer/middle/inner marker - hvorfor hører vi de i kabinen? (7 replies)
  5. Registrering av retardasjon (10 replies)
  6. SAS A350 motorkraft (1 replies)
  7. Lavtflygende helikopter uten lys? (2 replies)
  8. Boeing 737 «eye brow windows» (1 replies)
  9. Fargekode SAS 1998-skjema (2 replies)
  10. SAS tidiga 747 (7 replies)
  11. Angivelse av runway retning (9 replies)
  12. Hva er dette grå panelet? (2 replies)
  13. Eurowings A319 i Tromsø (5 replies)
  14. Varmt vær og T/O speed (7 replies)
  15. Airbus fra SVG (11 replies)
  16. A320neo Spoiler (5 replies)
  17. DHC-8 uten propeller Bodø 13.02.2024 (2 replies)
  18. Vinterops på Røros (16 replies)
  19. Kundespesifikke leveranser (custom made) (22 replies)
  20. Bagasjelasting A220 (0 replies)
  21. CRJ900ER eller LR? (0 replies)
  22. Flyhøyde for helikopter (2 replies)
  23. Flydel? (2 replies)
  24. Hva er dette? (6 replies)
  25. Teknisk sjekk av A330 (1 replies)
  26. Asiana åpning av dør rett før landing i Sør-Korea (3 replies)
  27. Hva er dette? (2 replies)
  28. Hva må flyfrakt tåle? (12 replies)
  29. Bremser på A320neo-serien (26 replies)
  30. Sea King RNoAF (2 replies)
  31. Lightningstrike - inspeksjon (6 replies)
  32. Besparelse av fuel. (11 replies)
  33. Forskjellig høyde Sunclass og SAS (16 replies)
  34. Forbedret aerodynamikk på 737NG (5 replies)
  35. F.28 vents (8 replies)
  36. Forsvarets 737-800 - winglets? (4 replies)
  37. TriStar motordeksel (2 replies)
  38. Overflyvning av Nordpolen (6 replies)
  39. Swiss med «sharkskin» på 777 flåten (2 replies)
  40. 5G vs Radar Altimeters (23 replies)
  41. Iceing fanblades (12 replies)
  42. SK2303 23.12 -spørsmål (3 replies)
  43. Utvikler hydrogendrevet fly (0 replies)
  44. Ammoniakk som flydrivstoff (0 replies)
  45. The 737 MAX descends much slower than the 737 ? NG (3 replies)
  46. Hjulbrems i brønnen? (4 replies)
  47. Flygplats-tekniker/ingenjörer (0 replies)
  48. CFM RISE - Nytt forsøk på open rotor? (2 replies)
  49. Havarirapport Junker JU- 52 HB-HOT Schweiz 2018 (10 replies)
  50. Pilotløse Fly? (3 replies)
  51. Oversettelse av "Sponsons"? (1 replies)
  52. Elektronikk og landing i tåke (8 replies)
  53. Gravel Kit til nye fly? (3 replies)
  54. Interessant video om Airbus A220 (1 replies)
  55. Hva sier de erfarne 737 NG pilotene i SAS om den nye A 320 Neo ? (29 replies)
  56. B 747-400 oppdateres med 3,5" disketter :-) (7 replies)
  57. Tripfuel CPH-BRU? (8 replies)
  58. Deksel forran jetmotor...hvorfor? (8 replies)
  59. Vedlikeholdsrutiner når fly lagres over lengre tid? (14 replies)
  60. Hvor lenge før avgang kan det deices? (22 replies)
  61. Setebelter og bruk i småfly? (6 replies)
  62. C-130J Hercules på kortbanenettet (4 replies)
  63. De-icing - Widerøe og de andre (6 replies)
  64. Når et flyselskap skifter fargeskjema (9 replies)
  65. Evac pack i ovrhead panel i cockpit? (7 replies)
  66. Beste og verste klima/sted for langtidsparkering? (9 replies)
  67. A340-600 og hjulkonfigurasjon (11 replies)
  68. Struktur, styrke og konstruksjon idht. ulykker (splittet) (29 replies)
  69. LED utvendig belysning (2 replies)
  70. SK4823 29. juli (0 replies)
  71. Overflygning av fyrverkeri? (8 replies)
  72. Singapore Airlines 777-312ER 9V-SWG (9 replies)
  73. PNF styrer trottle - vanlig? (4 replies)
  74. Største fly på Torp (11 replies)
  75. BAE MAGMA - «klaffeløst» fly (0 replies)
  76. Trykk i jagerfly (8 replies)
  77. 737 Max serienummer (10 replies)
  78. RWY status før ankomst (5 replies)
  79. Balansevekter 737 motor (0 replies)
  80. Spor/Riller i dekke på rullebaner (10 replies)
  81. Norwegians oppdatering av WiFi (0 replies)
  82. Sjøfly og takeoff distance (6 replies)
  83. AIM Norway selges til Kongsberg (1 replies)
  84. SAS MD-80 motorer (5 replies)
  85. Norwegian 737-MAX 8 og redningsflåter (1 replies)
  86. Lexus Skyjet (12 replies)
  87. Kinesisk på motorcowling (14 replies)
  88. Konstiga saker i taket xBU 737 (12 replies)
  89. Widerøe LN WEB lyd (3 replies)
  90. Slå av motor under taxing (7 replies)
  91. Rad 11 SAS 737-800 (2 replies)
  92. Kraftig bankelyd på CRJ1000 (3 replies)
  93. Fumes ombord (4 replies)
  94. CFM56 og top of decent (9 replies)
  95. Ekstra vingetipper på TU-154M (3 replies)
  96. Fuel dump. Farlig? (19 replies)
  97. SE-LSF kjørt på hangardør (2 replies)
  98. Helikopter med trykkabin? (5 replies)
  99. Oppstart Beech King Air 200 (9 replies)
  100. Mangler del av vinge? (9 replies)
  101. Dash 8-100 Ground Spoiler (3 replies)
  102. Rejected takeoff: krefter i sving? (15 replies)
  103. Trent 1000 vedlikehold (motorproblemer 787) (42 replies)
  104. Minimum hastighet på B 737 og A 320 serien (8 replies)
  105. Airbus bygger nytt hybridelektrisk fly (16 replies)
  106. Lakkere på vinduer, hvorfor? (8 replies)
  107. Rømmingsvei i Cockpit på de nye CRJ 900 (5 replies)
  108. SAS A320 OYKAP, Late gear up (2 replies)
  109. Squawk innehold (33 replies)
  110. Remotorisere, spare drivstoff og miljø (2 replies)
  111. Pushback-"robot" (25 replies)
  112. Climb rate Cessna U206G (9 replies)
  113. Spoilers under landing/oppbremsing (24 replies)
  114. Auxiliary power unit - APU på en B 737- 800 NG (28 replies)
  115. Norwegian - Forskjell på B787-8 og B787-9? (11 replies)
  116. Drivstoff forbruk på 737-600 og en CRJ 900 (14 replies)
  117. Airbus A320NEO PW engines (4 replies)
  118. Wright Electric - Elfly (6 replies)
  119. Driftskostnader propell vs jet (1 replies)
  120. Hvorfor så mange fly med hvit hovedfarge? (11 replies)
  121. PW vs CFM på A32x (1 replies)
  122. Hva er "knirkelyden" etter landing (8 replies)
  123. Forsvarets Orion kallesignal (2 replies)
  124. North Atlantic tracks og ETOPS (18 replies)
  125. Taue fly 'feil vei' (2 replies)
  126. The return of VH-OQA (0 replies)
  127. Hva er en såkalt fase 18 sjekk? (3 replies)
  128. Bell 412 ELT (5 replies)
  129. Noen som vet hva dette er? (4 replies)
  130. Vingetupper på B777 (7 replies)
  131. F-18 på UK hangarskip (5 replies)
  132. Mer enn bare ladning over USB? (6 replies)
  133. A320 landingshjul? (5 replies)
  134. Aerodynamikk og WiFi-antenner på fly (11 replies)
  135. HTI? (2 replies)
  136. Grense for m/s vind for kansellering? (8 replies)
  137. Bredde midtgangen på B737 og DH8 (10 replies)
  138. Kor mykje is/rim før deice? (7 replies)
  139. Drivstofforbruk på fly (6 replies)
  140. Lanterner på jagerfly (3 replies)
  141. Lys/lanterner på helikoptere (1 replies)
  142. Fraktfly - Militære vs sivile modeller (8 replies)
  143. Frekvens på værradaren på et fly (3 replies)
  144. ATR72 vibrasjonsproblemer (6 replies)
  145. Vekt av passasjerer bakerst bak i flyet (22 replies)
  146. Variabel bypass - lavere forbruk i militær fly (1 replies)
  147. SAS A/C rotation EWR (2 replies)
  148. Hvor brennbart er Jet A vs Aviation Gas vs Diesel vs Bensin (1 replies)
  149. The Plane Highway in the Sky (3 replies)
  150. Birstrike propellfly (1 replies)
  151. Ut av setene pga turbulens? (4 replies)
  152. "Sett alt i flymodus, fordi cockpit har problem" - hvorfor det? (14 replies)
  153. Vekt/balanse (13 replies)
  154. Veeeldig sent inntrekk av understell. (11 replies)
  155. Seating og balanse... og sikkerhet (3 replies)
  156. 747 med "ekstra" motor (12 replies)
  157. Boeing E-4 (5 replies)
  158. Startrekkefølge på 2-4 motors fly. (22 replies)
  159. F16 i loddrett posisjon - er det mulig? (4 replies)
  160. Svarte bokser - Teknologi (2 replies)
  161. Feedback i hodetelefoner på SAS 737 (5 replies)
  162. "Klosser i taket på flyet" (8 replies)
  163. Hvilke 737 hos SAS har 2 jumpseats? (1 replies)
  164. Sjekk/service av fly (2 replies)
  165. Strømningsfenomen rund cockpit (2 replies)
  166. Blir ikke bulker i komposittmaterialer (2 replies)
  167. Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ? (1 replies)
  168. Skitten eksos over Frankrike (8 replies)
  169. Siemens og Airbus med avtale om hybrid-elektriske fremdrift (1 replies)
  170. Lys på siden av A330/340? (4 replies)
  171. Er dette en flydel? (11 replies)
  172. UA - 777 problemer over Stillehavet (6 replies)
  173. Hvor lang rekkevidde har en Boeing 787-9 (3 replies)
  174. ACARS teknisk spørsmål. (9 replies)
  175. Om hydraulikksystemet på fly (10 replies)
  176. Forskjell på turbulens o.l? (6 replies)
  177. Cat III landing (1 replies)
  178. Snø/is/rim på vingen? (12 replies)
  179. "Pinne" under skroget bak på ATR-72 (5 replies)
  180. Begynner man på flyving ved tett tåke på ankomst ? (2 replies)
  181. Er det en mulighet for noen form for lekkasje fra fly? (11 replies)
  182. Ovanlig infällning landställ? (5 replies)
  183. Sykdomspredning i kabinen (0 replies)
  184. Qantas 747 med fem motorer (!) (18 replies)
  185. Muligheter for utskytning/fallskjerm fra sivili fly (splittet fra WestAir ulykken) (13 replies)
  186. "Støttehjul" under halen? (8 replies)
  187. Merkelig bil på flyplass? (6 replies)
  188. Flying's new gear (13 replies)
  189. Max flytid A380? (1 replies)
  190. 2 spørsmål ang A319.. (3 replies)
  191. "Landingslys"? (9 replies)
  192. Autobrake setting 737 (2 replies)
  193. Jettison Control System, hva er det? (2 replies)
  194. Hvordan virker en flightrecorder (CVR/FDR)? (7 replies)
  195. Hvorfor skjer dette med motoren? (12 replies)
  196. Russiske bombefly (5 replies)
  197. Rusing av motor ved gate (9 replies)
  198. Airbus A320 NEO på testtur i Bodø (1 replies)
  199. Vann piplet fra takk og vegg (6 replies)
  200. To ETOPS or not to ETOPS - thAAt is the question (16 replies)
  201. LFV Flygtrafiktjänstens historia i Sverige. (0 replies)
  202. Hvordan virker det automatiske anti-turbulens system i Boeing 787 ? (15 replies)
  203. Lynnedslag Boeing 737 (8 replies)
  204. Hjelp til kopiering av tekniske tegninger DC10 simulator (2 replies)
  205. CRJ-900 typebetegnelse (9 replies)
  206. Electronic Flight Bag - erfaringer etter et års bruk (Southwest) (9 replies)
  207. Alternativ lufthavn. (3 replies)
  208. Vekt og balanse på Dash 8 (102 replies)
  209. Landing a turbo-fan plane (16 replies)
  210. Easyjet vil ta i bruk droner til teknisk inspeksjon (1 replies)
  211. Tail strike warning 737 (5 replies)
  212. Split scimitar en fiasko? (13 replies)
  213. Hva skjer med vakuum suget på Toalettet ? (1 replies)
  214. Winglet vekt og størrelse (12 replies)
  215. Trenger hjelp ang B77W (1 replies)
  216. Software feil på 787 som kan forårsake utfall av elektrisitet (3 replies)
  217. Cargo-størrelse for 737-maskiner (2 replies)
  218. Merkelig installasjon midt på Sofia flyplass (6 replies)
  219. Siemens: World-record electric motor for aircraft (8 replies)
  220. A380 svingradius? (3 replies)
  221. Forlenging av levetid på Dash 8 (11 replies)
  222. Inop APU? (16 replies)
  223. MD-87 og service-dør bak (6 replies)
  224. Motorer - power-by-the-hour og finansiering (6 replies)
  225. Flybygging i Norge (10 replies)
  226. Glideevne C130 Hercules (18 replies)
  227. Guide til DC-9/MD-80/MD-90/MD-95 (1 replies)
  228. DLR tester A320 i lufta med laser (0 replies)
  229. Landing med WF dash8 (8 replies)
  230. Fordypningsoppgave i fysikk (4 replies)
  231. Om lynnedslag i fly (4 replies)
  232. Hva er disse i cockpiten på 737-8JP ? (21 replies)
  233. LN-RPS med tech på EVE (0 replies)
  234. Lærlingplass - spørsmål (3 replies)
  235. Rullestolplass i lasterom på A319 og A320. (11 replies)
  236. Hvite rullebanemerkinger i Norge? (10 replies)
  237. Rotating stator blades (14 replies)
  238. Sømløse flaps / variabel vingegeometri (1 replies)
  239. Bytte av MCP 737 (2 replies)
  240. Flysikkerhet (16 replies)
  241. Setter (noen) F-16 kampfly på bakken (3 replies)
  242. SAS B737-800 motortyper? (6 replies)
  243. 752-mekkere på OSL (9 replies)
  244. Hvilket passasjerfly er raskest på 0-100? (64 replies)
  245. Lite lys ved siden av fremdøra ATR-72 (3 replies)
  246. Når noe går i stykker ... (5 replies)
  247. Boeing 737 familien - forskjell? (13 replies)
  248. Når er et fly "gammelt? (6 replies)
  249. Elon Musk: Fremtidens fly er elektriske (7 replies)
  250. Askesertifisering av flytyper (1 replies)