- Dimensjon main landing gear A350-900 vs A350-1000 (1 replies)
- LNRKU CNL fra MIA (1 replies)
- easyjet fastfrosen på TOS (1 replies)
- Outer/middle/inner marker - hvorfor hører vi de i kabinen? (7 replies)
- Registrering av retardasjon (10 replies)
- SAS A350 motorkraft (1 replies)
- Lavtflygende helikopter uten lys? (2 replies)
- Boeing 737 «eye brow windows» (1 replies)
- Fargekode SAS 1998-skjema (2 replies)
- SAS tidiga 747 (7 replies)
- Angivelse av runway retning (9 replies)
- Hva er dette grå panelet? (2 replies)
- Eurowings A319 i Tromsø (5 replies)
- Varmt vær og T/O speed (7 replies)
- Airbus fra SVG (11 replies)
- A320neo Spoiler (5 replies)
- DHC-8 uten propeller Bodø 13.02.2024 (2 replies)
- Vinterops på Røros (16 replies)
- Kundespesifikke leveranser (custom made) (22 replies)
- Bagasjelasting A220 (0 replies)
- CRJ900ER eller LR? (0 replies)
- Flyhøyde for helikopter (2 replies)
- Flydel? (2 replies)
- Hva er dette? (6 replies)
- Teknisk sjekk av A330 (1 replies)
- Asiana åpning av dør rett før landing i Sør-Korea (3 replies)
- Hva er dette? (2 replies)
- Hva må flyfrakt tåle? (12 replies)
- Bremser på A320neo-serien (26 replies)
- Sea King RNoAF (2 replies)
- Lightningstrike - inspeksjon (6 replies)
- Besparelse av fuel. (11 replies)
- Forskjellig høyde Sunclass og SAS (16 replies)
- Forbedret aerodynamikk på 737NG (5 replies)
- F.28 vents (8 replies)
- Forsvarets 737-800 - winglets? (4 replies)
- TriStar motordeksel (2 replies)
- Overflyvning av Nordpolen (6 replies)
- Swiss med «sharkskin» på 777 flåten (2 replies)
- 5G vs Radar Altimeters (23 replies)
- Iceing fanblades (12 replies)
- SK2303 23.12 -spørsmål (3 replies)
- Utvikler hydrogendrevet fly (0 replies)
- Ammoniakk som flydrivstoff (0 replies)
- The 737 MAX descends much slower than the 737 ? NG (3 replies)
- Hjulbrems i brønnen? (4 replies)
- Flygplats-tekniker/ingenjörer (0 replies)
- CFM RISE - Nytt forsøk på open rotor? (2 replies)
- Havarirapport Junker JU- 52 HB-HOT Schweiz 2018 (10 replies)
- Pilotløse Fly? (3 replies)
- Oversettelse av "Sponsons"? (1 replies)
- Elektronikk og landing i tåke (8 replies)
- Gravel Kit til nye fly? (3 replies)
- Interessant video om Airbus A220 (1 replies)
- Hva sier de erfarne 737 NG pilotene i SAS om den nye A 320 Neo ? (29 replies)
- B 747-400 oppdateres med 3,5" disketter :-) (7 replies)
- Tripfuel CPH-BRU? (8 replies)
- Deksel forran jetmotor...hvorfor? (8 replies)
- Vedlikeholdsrutiner når fly lagres over lengre tid? (14 replies)
- Hvor lenge før avgang kan det deices? (22 replies)
- Setebelter og bruk i småfly? (6 replies)
- C-130J Hercules på kortbanenettet (4 replies)
- De-icing - Widerøe og de andre (6 replies)
- Når et flyselskap skifter fargeskjema (9 replies)
- Evac pack i ovrhead panel i cockpit? (7 replies)
- Beste og verste klima/sted for langtidsparkering? (9 replies)
- A340-600 og hjulkonfigurasjon (11 replies)
- Struktur, styrke og konstruksjon idht. ulykker (splittet) (29 replies)
- LED utvendig belysning (2 replies)
- SK4823 29. juli (0 replies)
- Overflygning av fyrverkeri? (8 replies)
- Singapore Airlines 777-312ER 9V-SWG (9 replies)
- PNF styrer trottle - vanlig? (4 replies)
- Største fly på Torp (11 replies)
- BAE MAGMA - «klaffeløst» fly (0 replies)
- Trykk i jagerfly (8 replies)
- 737 Max serienummer (10 replies)
- RWY status før ankomst (5 replies)
- Balansevekter 737 motor (0 replies)
- Spor/Riller i dekke på rullebaner (10 replies)
- Norwegians oppdatering av WiFi (0 replies)
- Sjøfly og takeoff distance (6 replies)
- AIM Norway selges til Kongsberg (1 replies)
- SAS MD-80 motorer (5 replies)
- Norwegian 737-MAX 8 og redningsflåter (1 replies)
- Lexus Skyjet (12 replies)
- Kinesisk på motorcowling (14 replies)
- Konstiga saker i taket xBU 737 (12 replies)
- Widerøe LN WEB lyd (3 replies)
- Slå av motor under taxing (7 replies)
- Rad 11 SAS 737-800 (2 replies)
- Kraftig bankelyd på CRJ1000 (3 replies)
- Fumes ombord (4 replies)
- CFM56 og top of decent (9 replies)
- Ekstra vingetipper på TU-154M (3 replies)
- Fuel dump. Farlig? (19 replies)
- SE-LSF kjørt på hangardør (2 replies)
- Helikopter med trykkabin? (5 replies)
- Oppstart Beech King Air 200 (9 replies)
- Mangler del av vinge? (9 replies)
- Dash 8-100 Ground Spoiler (3 replies)
- Rejected takeoff: krefter i sving? (15 replies)
- Trent 1000 vedlikehold (motorproblemer 787) (42 replies)
- Minimum hastighet på B 737 og A 320 serien (8 replies)
- Airbus bygger nytt hybridelektrisk fly (16 replies)
- Lakkere på vinduer, hvorfor? (8 replies)
- Rømmingsvei i Cockpit på de nye CRJ 900 (5 replies)
- SAS A320 OYKAP, Late gear up (2 replies)
- Squawk innehold (33 replies)
- Remotorisere, spare drivstoff og miljø (2 replies)
- Pushback-"robot" (25 replies)
- Climb rate Cessna U206G (9 replies)
- Spoilers under landing/oppbremsing (24 replies)
- Auxiliary power unit - APU på en B 737- 800 NG (28 replies)
- Norwegian - Forskjell på B787-8 og B787-9? (11 replies)
- Drivstoff forbruk på 737-600 og en CRJ 900 (14 replies)
- Airbus A320NEO PW engines (4 replies)
- Wright Electric - Elfly (6 replies)
- Driftskostnader propell vs jet (1 replies)
- Hvorfor så mange fly med hvit hovedfarge? (11 replies)
- PW vs CFM på A32x (1 replies)
- Hva er "knirkelyden" etter landing (8 replies)
- Forsvarets Orion kallesignal (2 replies)
- North Atlantic tracks og ETOPS (18 replies)
- Taue fly 'feil vei' (2 replies)
- The return of VH-OQA (0 replies)
- Hva er en såkalt fase 18 sjekk? (3 replies)
- Bell 412 ELT (5 replies)
- Noen som vet hva dette er? (4 replies)
- Vingetupper på B777 (7 replies)
- F-18 på UK hangarskip (5 replies)
- Mer enn bare ladning over USB? (6 replies)
- A320 landingshjul? (5 replies)
- Aerodynamikk og WiFi-antenner på fly (11 replies)
- HTI? (2 replies)
- Grense for m/s vind for kansellering? (8 replies)
- Bredde midtgangen på B737 og DH8 (10 replies)
- Kor mykje is/rim før deice? (7 replies)
- Drivstofforbruk på fly (6 replies)
- Lanterner på jagerfly (3 replies)
- Lys/lanterner på helikoptere (1 replies)
- Fraktfly - Militære vs sivile modeller (8 replies)
- Frekvens på værradaren på et fly (3 replies)
- ATR72 vibrasjonsproblemer (6 replies)
- Vekt av passasjerer bakerst bak i flyet (22 replies)
- Variabel bypass - lavere forbruk i militær fly (1 replies)
- SAS A/C rotation EWR (2 replies)
- Hvor brennbart er Jet A vs Aviation Gas vs Diesel vs Bensin (1 replies)
- The Plane Highway in the Sky (3 replies)
- Birstrike propellfly (1 replies)
- Ut av setene pga turbulens? (4 replies)
- "Sett alt i flymodus, fordi cockpit har problem" - hvorfor det? (14 replies)
- Vekt/balanse (13 replies)
- Veeeldig sent inntrekk av understell. (11 replies)
- Seating og balanse... og sikkerhet (3 replies)
- 747 med "ekstra" motor (12 replies)
- Boeing E-4 (5 replies)
- Startrekkefølge på 2-4 motors fly. (22 replies)
- F16 i loddrett posisjon - er det mulig? (4 replies)
- Svarte bokser - Teknologi (2 replies)
- Feedback i hodetelefoner på SAS 737 (5 replies)
- "Klosser i taket på flyet" (8 replies)
- Hvilke 737 hos SAS har 2 jumpseats? (1 replies)
- Sjekk/service av fly (2 replies)
- Strømningsfenomen rund cockpit (2 replies)
- Blir ikke bulker i komposittmaterialer (2 replies)
- Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ? (1 replies)
- Skitten eksos over Frankrike (8 replies)
- Siemens og Airbus med avtale om hybrid-elektriske fremdrift (1 replies)
- Lys på siden av A330/340? (4 replies)
- Er dette en flydel? (11 replies)
- UA - 777 problemer over Stillehavet (6 replies)
- Hvor lang rekkevidde har en Boeing 787-9 (3 replies)
- ACARS teknisk spørsmål. (9 replies)
- Om hydraulikksystemet på fly (10 replies)
- Forskjell på turbulens o.l? (6 replies)
- Cat III landing (1 replies)
- Snø/is/rim på vingen? (12 replies)
- "Pinne" under skroget bak på ATR-72 (5 replies)
- Begynner man på flyving ved tett tåke på ankomst ? (2 replies)
- Er det en mulighet for noen form for lekkasje fra fly? (11 replies)
- Ovanlig infällning landställ? (5 replies)
- Sykdomspredning i kabinen (0 replies)
- Qantas 747 med fem motorer (!) (18 replies)
- Muligheter for utskytning/fallskjerm fra sivili fly (splittet fra WestAir ulykken) (13 replies)
- "Støttehjul" under halen? (8 replies)
- Merkelig bil på flyplass? (6 replies)
- Flying's new gear (13 replies)
- Max flytid A380? (1 replies)
- 2 spørsmål ang A319.. (3 replies)
- "Landingslys"? (9 replies)
- Autobrake setting 737 (2 replies)
- Jettison Control System, hva er det? (2 replies)
- Hvordan virker en flightrecorder (CVR/FDR)? (7 replies)
- Hvorfor skjer dette med motoren? (12 replies)
- Russiske bombefly (5 replies)
- Rusing av motor ved gate (9 replies)
- Airbus A320 NEO på testtur i Bodø (1 replies)
- Vann piplet fra takk og vegg (6 replies)
- To ETOPS or not to ETOPS - thAAt is the question (16 replies)
- LFV Flygtrafiktjänstens historia i Sverige. (0 replies)
- Hvordan virker det automatiske anti-turbulens system i Boeing 787 ? (15 replies)
- Lynnedslag Boeing 737 (8 replies)
- Hjelp til kopiering av tekniske tegninger DC10 simulator (2 replies)
- CRJ-900 typebetegnelse (9 replies)
- Electronic Flight Bag - erfaringer etter et års bruk (Southwest) (9 replies)
- Alternativ lufthavn. (3 replies)
- Vekt og balanse på Dash 8 (102 replies)
- Landing a turbo-fan plane (16 replies)
- Easyjet vil ta i bruk droner til teknisk inspeksjon (1 replies)
- Tail strike warning 737 (5 replies)
- Split scimitar en fiasko? (13 replies)
- Hva skjer med vakuum suget på Toalettet ? (1 replies)
- Winglet vekt og størrelse (12 replies)
- Trenger hjelp ang B77W (1 replies)
- Software feil på 787 som kan forårsake utfall av elektrisitet (3 replies)
- Cargo-størrelse for 737-maskiner (2 replies)
- Merkelig installasjon midt på Sofia flyplass (6 replies)
- Siemens: World-record electric motor for aircraft (8 replies)
- A380 svingradius? (3 replies)
- Forlenging av levetid på Dash 8 (11 replies)
- Inop APU? (16 replies)
- MD-87 og service-dør bak (6 replies)
- Motorer - power-by-the-hour og finansiering (6 replies)
- Flybygging i Norge (10 replies)
- Glideevne C130 Hercules (18 replies)
- Guide til DC-9/MD-80/MD-90/MD-95 (1 replies)
- DLR tester A320 i lufta med laser (0 replies)
- Landing med WF dash8 (8 replies)
- Fordypningsoppgave i fysikk (4 replies)
- Om lynnedslag i fly (4 replies)
- Hva er disse i cockpiten på 737-8JP ? (21 replies)
- LN-RPS med tech på EVE (0 replies)
- Lærlingplass - spørsmål (3 replies)
- Rullestolplass i lasterom på A319 og A320. (11 replies)
- Hvite rullebanemerkinger i Norge? (10 replies)
- Rotating stator blades (14 replies)
- Sømløse flaps / variabel vingegeometri (1 replies)
- Bytte av MCP 737 (2 replies)
- Flysikkerhet (16 replies)
- Setter (noen) F-16 kampfly på bakken (3 replies)
- SAS B737-800 motortyper? (6 replies)
- 752-mekkere på OSL (9 replies)
- Hvilket passasjerfly er raskest på 0-100? (64 replies)
- Lite lys ved siden av fremdøra ATR-72 (3 replies)
- Når noe går i stykker ... (5 replies)
- Boeing 737 familien - forskjell? (13 replies)
- Når er et fly "gammelt? (6 replies)
- Elon Musk: Fremtidens fly er elektriske (7 replies)
- Askesertifisering av flytyper (1 replies)