Firelude
03-12-2015, 18:35
Heisann! Jeg har et spørsmål ang autobrake på Boeing 737. Dersom denne er satt lavt vil piloten oppleve RWY som slippery? Vil han måtte bruke mer engine reverse thrust enn det som var planlagt?
Kan f eks. to like maskiner oppleve RWY så forskjellig fra "medium" i braking action til langt over "good"?
På hvilket tidspunkt kan piloten overstyre autobrake og bruke manuel brake?
Mitt spørsmål er selvopplevd fra plasstjenesten der RWY var våt asfalt og en Boeing hevdet at breaking action var "medium" , ikke mye vann men med kjemikalier. Mye kjemikalier kan gjøre RWY slippery men i dette tilfellet var det ikke store mengder.
En kontroll av RWY etter en slik tilbakemelding avdekket ingenting...vått over det hele..
Var bare et noe merkelig tilfelle...
Kan f eks. to like maskiner oppleve RWY så forskjellig fra "medium" i braking action til langt over "good"?
På hvilket tidspunkt kan piloten overstyre autobrake og bruke manuel brake?
Mitt spørsmål er selvopplevd fra plasstjenesten der RWY var våt asfalt og en Boeing hevdet at breaking action var "medium" , ikke mye vann men med kjemikalier. Mye kjemikalier kan gjøre RWY slippery men i dette tilfellet var det ikke store mengder.
En kontroll av RWY etter en slik tilbakemelding avdekket ingenting...vått over det hele..
Var bare et noe merkelig tilfelle...