dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Re: Nye anbudsrunder og utfordring for nye aktører
Selv med SD sin historiske tilpasning ble jo DAT tildelt et av anbudene, men de klarte jo ikke å levere - det burde man ha fanget opp og ikke minst burde DAT ha vært klar over at de på den tiden ikke kunne levere.
Jeg har også reiset mye med kort distanse I Italia og UK og det er enorm forskjell der også, I Italia er Minutto (Alstom Diesel) kort distanse er på linje med Flirt Togene til NSB (det kommer en Diesel variant av disse også), Jazz som er den elektriske varianten er også på høyde med det beste I dagens Europa. Når jeg var bosatt I Siena knatret jeg rundt med Minutto - det gikk på tid, billett på Smart Phone I løpet av sekunder (enklere enn #Ruter og NSB Appen (og de tar alle Kredittkort !!) TrenoCapo var hyggelige og hjelpsomme - lenger sør med Treni di Gargano - samme meget positive opplevelse. Men dette er noe offtopic (altså allt er ved det normale når vi diskuterer)
Selv med SD sin historiske tilpasning ble jo DAT tildelt et av anbudene, men de klarte jo ikke å levere - det burde man ha fanget opp og ikke minst burde DAT ha vært klar over at de på den tiden ikke kunne levere.
Jeg har også reiset mye med kort distanse I Italia og UK og det er enorm forskjell der også, I Italia er Minutto (Alstom Diesel) kort distanse er på linje med Flirt Togene til NSB (det kommer en Diesel variant av disse også), Jazz som er den elektriske varianten er også på høyde med det beste I dagens Europa. Når jeg var bosatt I Siena knatret jeg rundt med Minutto - det gikk på tid, billett på Smart Phone I løpet av sekunder (enklere enn #Ruter og NSB Appen (og de tar alle Kredittkort !!) TrenoCapo var hyggelige og hjelpsomme - lenger sør med Treni di Gargano - samme meget positive opplevelse. Men dette er noe offtopic (altså allt er ved det normale når vi diskuterer)