• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default En liten svipptur til Bodø for Glimt-Inter

OttoL

ScanFlyer Crusty
Medlem
Hallo hallo

Som regel er det Italia det går i, men Inter i Norge for første gang siden 2002 i en tellende kamp var litt for godt til å hoppe over. I det trekningen ble klar var flyprisene ok (til og med ledig bonusbillett opp), mens hotellprisene var jo som de måtte være.. Likevel, fly ble booket og en natt på et utdatert Radisson Blu. Inter bodde på Scandic havet, radisson blu hadde imidlertid de beste flex-prisene, selv om det ikke var veldig billig.. Er ikke så veldig innbydende det hotellet synes jeg, men la gå. Greit for en natt

Med sesongkort på Guiseppe Meazza (Eller San Siro når Milan spiller der) var det null problem å få bortebilletter. De beste opplevelsene får man på borteseksjonen (evt verste). Greit og raskt gjennom FT, en tur innom loungen for en espresso og så til gate. Flere personer i gruppe 0 (som jeg antar er pandion). Også fullt fly med masse italienere

Enkel underholdning. Kopp te og litt kindle
55111554734_5547f0ff66_b.jpg

Herlig utsikt nordover
55110415002_5ec5daea46_b.jpg

Selv om innflygningen til BOO er herlig har jeg hatt innflygning fra vest mot øst en gang som var spektakulært, men skjønner at det ikke skjer så ofte
55111295906_fc03e84331_b.jpg

Moloen i Bodø
55111680280_fac5e20c80_b.jpg

55110415037_0c698bb3ea_b.jpg

Masse media fra Italia. Sportmediaset sin Tancredi Palmeri. En av de mest kjente journalistene i Italia
55111554739_a3b1d53309_b.jpg

Etter hvert tid for å rusle til stadion, noen gamle helter i bilde (Julio Cesar, Marchisio og Luca Toni)
55111680245_3dd2180f79_b.jpg

Rar kamp. Ballen trillet virkelig glimt sin vei. Ekstremt mye banneord på italiensk. Må si meg imponert over det Glimt har fått til, sist gang jeg så de var på Brann Stadion og da rykket de ned samme året..
55111502953_c2497b54e1_b.jpg

Morgenen etter var det bare å komme seg hjem igjen. Hadde mistet stemmen, ble litt syk og så Inter bli ydmyket. Herlig.. Men sånn e d. Forresten fullt bortefelt, et par andre nordmenn såvidt jeg hørte, måtte oversette et par norske banneord til han som stod ved siden av meg som lurte på hva ene personen skrek hele tiden. Også litt morsomt at julenisseapekattene i norsk media trekker frem en viss scooter-hendelse fra 25 år siden, men på bortefeltet var det altså ikke EN eneste person som var åpenlyst beruset. Det til sammenligning fra norske bortefelt der folk virker å ha sittet på puben hele dagen før de kommer til stadion og nesten bør dra på en felles-samnling på AA fremfor en bortekamp.

55111554749_38e56c33ec_b.jpg

Last edited:
Morgenen etter var det bare å komme seg hjem igjen. Hadde mistet stemmen, ble litt syk og så Inter bli ydmyket. Herlig.. Men sånn e d. Forresten fullt bortefelt, et par andre nordmenn såvidt jeg hørte, måtte oversette et par norske banneord til han som stod ved siden av meg som lurte på hva ene personen skrek hele tiden. Også litt morsomt at julenisseapekattene i norsk media trekker frem en viss scooter-hendelse fra 25 år siden, men på bortefeltet var det altså ikke EN eneste person som var åpenlyst beruset. Det til sammenligning fra norske bortefelt der folk virker å ha sittet på puben hele dagen før de kommer til stadion og nesten bør dra på en felles-samnling på AA fremfor en bortekamp.

Herlig, dette synes jeg gjelder hele Nord-Norge, alltid :LOL:

Kan du italiensk såpass godt at du kan lese det? Det er jo ganske kult (y)

Fin "stemningsrapport" fra nord. Ballen er rund som det heter naar BG kan vinne dette. Jeg er enig i at innflyvningene til Bodoe er spektakulaere i klarvaer.

Herlig, dette synes jeg gjelder hele Nord-Norge, alltid :LOL:

Kan du italiensk såpass godt at du kan lese det? Det er jo ganske kult (y)
Tror en fellesnevner med alle språk er at sportsbøker er veldig lettlest, så et godt sted å ta læringen videre :) Fant ut under covid at det var mye gøyere å følge med på italiensk fotball hvis jeg kunne språket, men det har jo også blitt dyrt siden det har medført at jeg reiser mye mer til Italia 😅

Meldt 20 grader i Milano i morgen. Hvis Inter skulle ende opp i CL-kamp i Bodø igjen så står jeg heller over og tar turen til Milano ved neste høve istedenfor. Får bli en dyr lærdom

Back