Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
På vei tilbake til SVG.
Da har de hatt jævlig mye fuel. Og tilsvarende lite pax ....
Vestlig vind der nå og broken 2000 ft. Spørs hva de har på sirklingsminima der, og om de kan fly sirklingen.
LiveATC-opptaket av missed og påfølgende sirkling til ALF i dag var ikke pent, for å si det mildt! Bar preg av høy workload i cockpit, og et par hårete hendelser. Rett frem i 2000 fot lenge etter missed approach point på ILS11, blant annet. Skal ikke fly Wizz til ALF med det første, merker jeg!
Hvilket tidsrum lyttet du på? Eller finnes det opptak allerede?

LiveATC-opptaket av missed og påfølgende sirkling til ALF i dag var ikke pent, for å si det mildt! Bar preg av høy workload i cockpit, og et par hårete hendelser. Rett frem i 2000 fot lenge etter missed approach point på ILS11, blant annet. Skal ikke fly Wizz til ALF med det første, merker jeg!
Det som overasker meg er at Wizzair ikke nybegynnere på TOS, de har flydd dit fra Gdansk og London før de begynte å fly innenriks, og Tromsø om vinteren er veldig ofte våt snø/slush over is og bremseeffekt medium (i allefall de tre vintrene jeg har flydd der til nå.) Skulle tro dette var info de satt på, og når SAS har vært i kontakt med Airbus for å få dette i orden, kunne vel Wizzair gjort det samme? De måtte jo vite at dette kunne bli en utfordring, og jeg kan ikke tro at de så dumme at de ikke vet hvorfor SAS/Norwegian kan lande på dette.
Hvis du går ca 120 poster tilbake, forklares dette grundig ...
Rart at avisen ikke Googler IRIS.. Kommentarfeltet har forklart dette gjentatte ganger.

We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.
 
	