På vei tilbake til SVG.
Da har de hatt jævlig mye fuel. Og tilsvarende lite pax ....
Vestlig vind der nå og broken 2000 ft. Spørs hva de har på sirklingsminima der, og om de kan fly sirklingen.
LiveATC-opptaket av missed og påfølgende sirkling til ALF i dag var ikke pent, for å si det mildt! Bar preg av høy workload i cockpit, og et par hårete hendelser. Rett frem i 2000 fot lenge etter missed approach point på ILS11, blant annet. Skal ikke fly Wizz til ALF med det første, merker jeg!
Hvilket tidsrum lyttet du på? Eller finnes det opptak allerede?
LiveATC-opptaket av missed og påfølgende sirkling til ALF i dag var ikke pent, for å si det mildt! Bar preg av høy workload i cockpit, og et par hårete hendelser. Rett frem i 2000 fot lenge etter missed approach point på ILS11, blant annet. Skal ikke fly Wizz til ALF med det første, merker jeg!
Det som overasker meg er at Wizzair ikke nybegynnere på TOS, de har flydd dit fra Gdansk og London før de begynte å fly innenriks, og Tromsø om vinteren er veldig ofte våt snø/slush over is og bremseeffekt medium (i allefall de tre vintrene jeg har flydd der til nå.) Skulle tro dette var info de satt på, og når SAS har vært i kontakt med Airbus for å få dette i orden, kunne vel Wizzair gjort det samme? De måtte jo vite at dette kunne bli en utfordring, og jeg kan ikke tro at de så dumme at de ikke vet hvorfor SAS/Norwegian kan lande på dette.
Hvis du går ca 120 poster tilbake, forklares dette grundig ...
Rart at avisen ikke Googler IRIS.. Kommentarfeltet har forklart dette gjentatte ganger.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.