Wizz Air regularitet norsk innenriks

Har ingen rolle i dette her. Bare undret meg på om der var andre krav til bane forhold i Nord, enn de flyplassene Wizz flyr på som og har vinter forhold. Ser vekk fra at Nord Norge kan være mer krevende vinterstid enn andre plasser lengre sør.
Hva er din rolle i flyet hvis du ikker copilot eller kaptein?
 
Nei, kun den gode gamle ''Sør-Østen'' vår på Værnes.
Har vært mye vingling fra side til side på innflyvninga til div. fly i dag.

Nu landa de nu i 10037G48KT i Bodø, og Trondheim rapporterte 13015, tidsvis oppmot 18 knop. Så vettasørn ka det va de traff på. Ingen andre hadde problemer, og en kar spurte tårnet veldig overrasket om de gikk rundt.
 
I tillegg til at ENVA har rapportert 110V180 siste timene. Stygg retning på Værnes, og vesentlig kraftigere vind i høyden.
 
Last edited:
Sørøstavinden på Værnes er viden kjent og berykta!

Opplevd mange go-arounds og nye landinger på andre flyplasser pga den. Er en pilot usikker er det bedre å følge det trygge enn å ta sjanser, selv om andre fly lander.

Kim
 
Ja, ikke noe særlig vind av betydning nede på bakken, men litt oppe i høyden er det ganske ¨Texas¨...

Nå nettopp gikk en SAS Boeing 737-700 og en Wizz Air Airbus A320 rundt, før de landa på neste forsøk, mens en Wizz Air Airbus A320neo (¨TRD-base-flyet¨) landa på første forsøk.
 
Ja, ikke noe særlig vind av betydning nede på bakken, men litt oppe i høyden er det ganske ¨Texas¨...

Nå nettopp gikk en SAS Boeing 737-700 og en Wizz Air Airbus A320 rundt, før de landa på neste forsøk, mens en Wizz Air Airbus A320neo (¨TRD-base-flyet¨) landa på første forsøk.

SAS fra Bgo gikk ikke rundt, de gjorde en 360 uti fjorden. Enten for kun høyde og reposisjonering til nord av senterlinja, eller også fordi Wizz fra Oslo fløy grisesakte.

Var ikke store verdiene oppå Geving heller da, "Texas" var før vi fikk grenser etablert mellom selskapene og flyplassen.
Bare 2 år siden vi kunne dundre inn med dobbel orkan på 670 fot-vinden. 😁
 
SAS fra Bgo gikk ikke rundt, de gjorde en 360 uti fjorden. Enten for kun høyde og reposisjonering til nord av senterlinja, eller også fordi Wizz fra Oslo fløy grisesakte.

Var ikke store verdiene oppå Geving heller da, "Texas" var før vi fikk grenser etablert mellom selskapene og flyplassen.
Bare 2 år siden vi kunne dundre inn med dobbel orkan på 670 fot-vinden. 😁

Muligens feil ordvalg ved bruk av ''Texas'', men det jeg mente var iallfall at det var ikke rolig oppi lufta. Det vistes godt på de som flyene som skulle lande...
 
Kan melde om at inn til TRF i kveld også var morsomt. Sist en har opplevd slik var når.man landet i en tyfon i Japan. Fikk en skikkelig "kilevink" på FL230, var en del stønn og sukk i kabinen. Så på finalen fikk de jobbet greit fremme i den spisse enden :) Mye flyving for pengene....kona var ikke like happy.
 
Syntes det er synd å lese at både aviser og andre skal ta WZZ når de diverter til ENGM etter å ha gått rundt to ganger inn til Værnes pga sterk sidevind og turbulens.

Det er så mye man faktisk kan ta WZZ på, som eksempelvis regularitet på vinteroperasjoner og at de nekter ansatte å organisere seg. At de derimot går rundt to ganger og så diverter med de vindforholdene som var på finale 07 til ENVA i går er det ingenting å si på. At aviser og andre så forsøker å "ta WZZ" på det, gjør at WZZ får rett når de forsvarer seg og i ytterste konsekvens får sympati for anklagene. Det kan fort gjøre at anklagene virker mot sin hensikt, og at det som konsekvens stilles spørsmål rundt legitimiteten til de anklagene som faktisk har fotfeste.
 
Og av oss som faktisk flyr her, så vil vi aldri angre på en missed approach eller goaround, og håper at vi aldri angrer på en landing.
 
Re: Wizz Air på norsk innenriks, vilkår og base

Men de solgte seg nesten helt ut i fjor

Tror ikke noen i Frontier flyr i andre selskaper. Og i alle fall her i USA kan du ikke fly i et annet selskap uten og gå gjennom full trening der. Nærmest umulig og gjøre det.
Og Frontier er basert i Denver, litt vinter der.
 
Back
Top