Ja, ser det nå. Men uansett, dette visste vel Wizzair (eller burde ha visst) kunne bli et problem, og synes også det rart de ikke vet hvorfor andre lander. De er riktignok ikke herifra, men noe research må det vel ha gjort på forhånd, eller underveis.
Uansett, for å fortsette diskusjonen fra tidligere blir dette forandret i Norge til neste vinter, enten til det bedre eller verre. Sånn som det står nå, vil det bli mange ganger det ikke landes neste vinter, både for W6 og SK,DY,WF,etc. Men Avinor har meg bekjent søkt om å kunne bruke Specially Prepared Winter Runways, basert på statistikk på oppgitt bremseeffekt og følt bremseeffekt (data hentet fra fly, ikke subjektiv måling). Dette skulle vel være innført allerede, men ble visstnok corona-utsatt.
SPWR er meg bekjent mer eller mindre skreddersydd for Skandinavia, etter at Avinor og operatørene oppdaget at «ingen» ville kunne lande siden nye RCAM ikke tar høyde for blant annet varm sand som treatment, så man måtte komme med noe som gjorde at man kan fortsette å fly her oppe.