USAirways bonusprogram - OneWorld (del 4)

Status
Not open for further replies.
Gikk visst på en smell her, noen i nabolaget med full konto av miles som aldri ble brukt ville share.
Da blir det en rundtur i Asia med 2xBA i F og 4xCX i F, pluss club europe til London. Prøvde å få til QF F, men de setene ser visst ikke US.

Never ending story:
Until July 31, 2014, buy or gift Dividend Miles, and earn up to 100% bonus miles – up to 50,000 bonus miles. For example, if you buy 20,000 miles, you could add 40,000 miles to your total Dividend Miles balance.

Hvordan er dette å booke? Gir feks BAs bookingsider en grei indikator?
Virker uansett som tilgjengeligheten i One World er på grensen til det latterlige, verre enn *A selv på slutten.

Last edited:
Ja, lurer litt på det samme som Hypern jeg.
Hadde egentlig bestemt meg for at USDM var et kapittel som var over for meg.
Men så testet jeg en booking med Lifemiles. Og det var ikke spesielt kult å bli ringt til fra Entercard siden de hadde oppdaget "tvilsomme" transaksjoner på kortet mitt og lurte på om det var riktig osv osv :rolleyes:

Så da var vi tilbake til USDM igjen.
Men har også lest litt andre steder at det blir vanskeligere og vanskeligere etter One World. Men er det noen som har erfaring med bestilling nå fra senere tid ? For oss er det kun C som gjelder, men vi er til gjengjeld 3 personer som må bookes samtidig.

Kanskje lettere etterhvert å hoppe på gode vanlige C tilbud ?

Tilgjengeligheten i F synes jeg er elendig da jeg forsøkte meg, måtte gå ned til C (2pax) og det gikk bra. Siden til BA er ikke helt til å stole på, men gir en indikator.

Kanskje lettere etterhvert å hoppe på gode vanlige C tilbud ?

Ja det er nok vesentlig lettere. Det gir jo i det minste mye bonuspoeng. Den store fordelen med awardbilletter kontra betalte bizbilletter på salg er at awardbillettene kan endres så mye man ønsker før avreise og avbestilles.

Den store fordelen med awardbilletter kontra betalte bizbilletter på salg er at awardbillettene kan endres så mye man ønsker før avreise og avbestilles.
Enig i at endring/avbestilling er en stor fordel, men også fleksibilitet i valg av både destinasjon, rute og selskap + gratis stopover. Vil man til BKK i business i lav- eller "skuldersesong" er det tullete å bruke bonuspoeng for å spare en tusenlapp, skal man i C/F til en paradisøy i Indonesia i høysesong (som garantert ikke hadde kommet på salg) kan man spare mye, og får i tillegg gjennomgående billett.

Når jeg søker på BA sine sider etter award reise til feks PVG dukker Qatar Airways opp som partner airline.

Noen som vet om QR kan bookes med USDM?

Hei

Jeg har for meg at jeg må gjøre en DM booking i løpet av juli på grunn av kommende devaluering, men ble plutselig litt usikker. Skal reise til Asia/Australia en gang til neste år. Bør jeg bestille nå eller kan jeg vente noen måneder?

Jeg sjekket LHR-CLT t/r i går, og da var billigste 220.000 miles i C. Dette var i mars, og andre dager så kunne det ligge opptil 270.000 miles. Dette gjaldt alle datoer i mars og april, og var direkteflight med US Airways.

Jeg sjekket LHR-CLT t/r i går, og da var billigste 220.000 miles i C. Dette var i mars, og andre dager så kunne det ligge opptil 270.000 miles. Dette gjaldt alle datoer i mars og april, og var direkteflight med US Airways.

For US Airways er det egne regler som gjelder. Mye bedre å booke med OW partnere.

For US Airways er det egne regler som gjelder. Mye bedre å booke med OW partnere.

Det var litt snodig. Men spørs hvor lenge det varer nå som de etter hvert slår sammen bonusprogrammet med AAdvantage. Har allerede booket det jeg skal reise for i år, så tror ikke jeg helt tar sjansen på å kjøpe masse poeng nå og risikere en devaluering senere.

Noen som har erfaring på tilgjengeligheten på bonusbilletter med Qatar? (OSL-DOH-Asia)
Og hva er enkleste måte å søke billetter på når man vil bruke poengene fra US Airways.

Noen som har erfaring på tilgjengeligheten på bonusbilletter med Qatar? (OSL-DOH-Asia)
Og hva er enkleste måte å søke billetter på når man vil bruke poengene fra US Airways.

OSL-DOH er veldig bra, ofte fire seter. Mer enn det vet jeg ikke, men BA viser tilgjengelighet.

Status
Not open for further replies.
Back