USAirways bonusprogram - OneWorld (del 4)

Status
Not open for further replies.
Er det problemer med å vise tilgjengelighet på f.eks. BGO-LHR, eller er bare BA ekstremt gniten? Har bladd gjennom flere måneder, og nesten uten unntak får jeg kun opp 20:45-avgangen. Det merkelige er at 12:05-avgangen ikke kommer opp med "Not Available" engang. Er det fordi det ikke er ledig i det hele tatt på avgangen (verken i Y eller C), eller er det en feil? Eksempel:

baaward1.png

baaward2.png

Er utrolig frustrerende hvis det er at de faktisk slipper så lite. Er vant med USDM fra *A-tiden, og da var shourthal aldri et problem, både SK og LH hadde ledig på nesten alle avgangene. Nå er det flere ganger at jeg har funnet bra ruter, ledige seter på sjeldenheter som JAL First og Cathay First, og så er det shorthaul-flightene som ødelegger. :headbang

Fnate? Hickok? Andre BA-eksperter?

Mine tre bookinger er gjennomgått iallefall 15 ganger av div agenter+supervisor(pga mye problemer/idioti/ikke * osv), men ikke én har bemerket at det er open-jaw innenlands i Norge. Så vil tro du har en god mulighet. Men som du vet, YMMV/HUCA :)
Da høres det mye mer smidig ut enn jeg regnet med.

JL skal ha den nye Sky Suite 777 (SS7) på sine ruter til LHR og CDG fra HND, og har akkurat tatt den i bruk til FRA fra NRT. C-klassen der skal visstnok være meget god (og selvfølgelig fully flat). Vant bla. Skytrax sin "best business class airline seat" i 2013 :)
Herlig, dårlig reserach fra min side skjønner jeg. Så bl.a. at Dreamlineren deres er konfigurert med angled lie-flat.

Er det problemer med å vise tilgjengelighet på f.eks. BGO-LHR, eller er bare BA ekstremt gniten? Har bladd gjennom flere måneder, og nesten uten unntak får jeg kun opp 20:45-avgangen. Det merkelige er at 12:05-avgangen ikke kommer opp med "Not Available" engang. Er det fordi det ikke er ledig i det hele tatt på avgangen (verken i Y eller C)

Award- og upgradesøk lister bare flighter med tilgjengelighet på ba.com. Du ser at aa.com gir samme (dårlige) resultatet.

Jeg har brukt JMB Partner Airlines Award Ticket gjennom Japan Airlines sin Milage Bank for å søke på ledige seter. Den har gitt meg god uttelling når jeg har ringt USDM for å bestille. Vært noen flighter i CX F som de ikke har kunnet se, men ellers har det stemt veldig bra. Du må være medlem i JAL Milage Bank for å kunne søke.

Tok noen tilfeldige søk mellom BGO-LHR T/R i BA C, og den viser masse tilgjengelige seter begge veier på de fleste dagene. Også på 1205 avgangen. Søkte på forskjellige dager i november og januar :)

Hatt samme erfaring med veldig lite tilgjengelighet av awardseter på BA shorthaul. Endte med at vi starter og stopper DM-turen i London, og kjøper billetter Oslo - London separat.

w

Hatt samme erfaring med veldig lite tilgjengelighet av awardseter på BA shorthaul. Endte med at vi starter og stopper DM-turen i London, og kjøper billetter Oslo - London separat.

w

Men har de ikke sett tilgjengelighet hos US heller? Jeg har som sagt ikke hatt noen problemer med å verken se eller booke seter i CE.

Nei, US-agenten så akkurat de samme setene som jeg gjorde på ba.com, og de passet dessverre ikke med våre connections.

w

Skjønner. Hmmm, kanskje jeg bare har vært veldig heldig med mine søk og avreisedager.

Generelt så synes også jeg at tilgjengeligheten er betraktelig mye dårligere nå en i *A tiden.
Mellom SVG-LHR finner jeg som regel greit utvalg, bortsett fra mandager og da røk jo plan A.
Finner ellers lite med F turer t/r ASIA generelt, men det skal jo sies at jeg jakter hele 2 billetter, i januar/februar.
Mellom LHR og DOH er det grei tilgjengelighet, men der stanser det.
Har nå en tur hvor returen fra HKT går via HKG og NRT og til LHR, noen som vet om slikt godtas?

Ellers bruker jeg KVS til å søk sammen med mitt BA nummer. Bør jeg kanskje søke med andre bonusprogram nummere ?
Det burde jo vert mulig å søke på "ETT" sted for hele oneworld...

Min erfaring er god tilgjengelighet mellom OSL og LHR, bortsett fra i skoleferier. Mulig mitt inntrykk er hjulpet av ekstra seter som bare er åpne for Gold.

Fra mail, litt info og devaluering:
We plan to bring current Dividend Miles accounts into the AAdvantage® program in 2015.
...
As we work toward a combined program, for travel booked from August 1, 2014 and beyond, we are raising redemption levels for round-trip travel on medium and high awards between the continental U.S. and Canada. We're also raising the redemption levels for First Class awards on three-class service within and between the continental U.S. and Canada on oneworld® and partner flights.

Har nå flere ganger søkt opp å funnet bonusseter fra OSL-DOH og videre ut i verden med Qatar i C. Så ringer jeg US, og de ser ALDRI det samme jeg finner, jeg har funnet både 2 og 4 seter ved bruk av BA.COM. Noen av flightene er de ikke i stand til å finne i det heletatt...

Er det andre som har lignende erfaringer?

Har nå flere ganger søkt opp å funnet bonusseter fra OSL-DOH og videre ut i verden med Qatar i C. Så ringer jeg US, og de ser ALDRI det samme jeg finner, jeg har funnet både 2 og 4 seter ved bruk av BA.COM. Noen av flightene er de ikke i stand til å finne i det heletatt...

Er det andre som har lignende erfaringer?
Ja, DOH-DPS er helt umulig å finne hos dem, er visst ikke lastet inn i systemet. Utrolig irriterende.

Ja, DOH-DPS er helt umulig å finne hos dem, er visst ikke lastet inn i systemet. Utrolig irriterende.

Jeg fikk hitt på turen ned, men bare ett sete, enda BA viser 4reward seter.
Flighten hjem fant de ikke...
Selv mellom OSL og DOH stemmer ikke det som vises hos BA
Forbanna greier

Ser at jeg er glad jeg har hoppet av det kjøret der akkurat nå.....Tilgjengeligheten har sunket og vanskeligere for US å finne seter.....Jeg er glad jeg har fått to fantastiske turer med DM, men nå ser jeg at det ikke er verdt strevet lenger( synes nå jeg da ;) )

LX F og LH F er prøvekjørt, likeså FCT, så jeg er meget fornøyd :D :D :D

Nå er målet langtur med CX F, NH F og JL F , så får vi se da.....hva tiden( og norsk tipping) bringer :D :D :D

Om man ønsker å reise til Asia med OW, er det kun BA (fra SVG) som kan benyttes?

Prøver å finne routing til Tokyo (fra SVG) i høst.

Om man ønsker å reise til Asia med OW, er det kun BA (fra SVG) som kan benyttes?

Prøver å finne routing til Tokyo (fra SVG) i høst.

Ja, det mener jeg det er. Styrer selv med DM booking ut fra SVG :)
Ser fram til å høre dine erfaringer nå etter OW er det som gjelder

Ny runde med 100% share miles. Det nye nå er at du og det andre medlemmet deler ekstrabonusen. US$ 836 som du vil få 25K av og det andre medlemmet 75K. Har en ulike familiekontoer kan en jo flytte litt rundt. Men mener det var $ 525 sist runde, altså endel billigere.

Last edited:
Hvor finner jeg tilgang til ledige bonus seter i OneWorld som agentene hos US også ser?
Hadde blitt veldig glad om noen kunne gi en rask innføring , savner ANA tool!

Status
Not open for further replies.
Back