USAirways bonusprogram - OneWorld (del 4)

Status
Not open for further replies.
Gikk visst på en smell her, noen i nabolaget med full konto av miles som aldri ble brukt ville share.
Da blir det en rundtur i Asia med 2xBA i F og 4xCX i F, pluss club europe til London. Prøvde å få til QF F, men de setene ser visst ikke US.

Du er vel ikke tilfeldigvis keen på dele routingen? Trenger litt inspirasjon da jeg er sånn passe grønn på OW.

Du er vel ikke tilfeldigvis keen på dele routingen? Trenger litt inspirasjon da jeg er sånn passe grønn på OW.

OSL-LHR-HND-HKG-SIN tur/retur med overnattinger i Tokyo ene veien og Hong Kong begge veier. Burde bli god tid til å besøke Concorde room, The Wing, The Pier, The Bridge og JAL first lounge.
LHR-HND med BA 772, HND-HKG-SIN med CX 744.
Skal se hva som kommer opp etter hvert, men kan tenke meg å bytte ut omveien via Tokyo den ene veien mot direkte mellom HKG og en by i Europa, for å få testet CX på en virkelig lang rute, og selvsagt 77W med 1-1-1.

Last edited:
OSL-LHR-HND-HKG-SIN tur/retur med overnattinger i Tokyo ene veien og Hong Kong begge veier. Burde bli god tid til å besøke Concorde room, The Wing, The Pier, The Bridge og JAL first lounge.
LHR-HND med BA 772, HND-HKG-SIN med CX 744.
Skal se hva som kommer opp etter hvert, men kan tenke meg å bytte ut omveien via Tokyo den ene veien mot direkte mellom HKG og en by i Europa, for å få testet CX på en virkelig lang rute, og selvsagt 77W med 1-1-1.

Ser selv på en Asia tur med lignende destinasjoner som deg neste år i mars/april.
Bruker BA sin søkemotor for å finne seter. Noe tidkrevende, men det skal nok la seg gjøre å finne routing som passer (fra SVG).
Hvor lange er overnattingene deres, og når reiser dere? Har du eventuelt flere tips? :)

Har lest endel timer på ulike forum for å oppdatere meg på de nye reglene og trodde at det nå er 140K i F, mens US viser 110K mellom Europa-SEA. Stemmer dette eller har de bare ikke oppdatert award chart?
Europa til USA/Canda er 125K i F, husk at uttak på UAs to-klassefly regnes som C-klasse over dammen og er 100K. Uttak på US-metall har annen tabell.

Europa til USA/Canda er 125K i F, husk at uttak på UAs to-klassefly regnes som C-klasse over dammen og er 100K. Uttak på US-metall har annen tabell.

Beklager, SEA= SouthEast Asia. Da gjelder kartet på 110K foreløpig regner jeg med, og at den kommende devalueringen referer til AA´s 140K på samme strekket Europa-Sørøst Asia.

Men kan en booke enveis hos USDM nå? Altså 55K for én vei i F?

Jeg skal til Thailand i oktober, og tenker svi av noen US Airways miles og reise med Qatar i C eller F. Problemet er at jeg er usikker på hjemreisedatoen, eller dvs at hjemreisedatoen må endres etter at jeg har fått forlenget visumet. Lar det seg gjøre å endre hjemreise etter utført utreise?

Jeg skal til Thailand i oktober, og tenker svi av noen US Airways miles og reise med Qatar i C eller F. Problemet er at jeg er usikker på hjemreisedatoen, eller dvs at hjemreisedatoen må endres etter at jeg har fått forlenget visumet. Lar det seg gjøre å endre hjemreise etter utført utreise?

Etter reisen er påbegynt kan en ikke endre billetten.

Enda et tilbud som dumpet ned i postkassa:
The vacation you've been dreaming of will be here sooner with this special offer. When you purchase Dividend Miles by August 22, you will enjoy up to 100% more in bonus miles (a maximum of 50,000 bonus miles per customer applies).

This bonus offer can help you reach your dream destination – if you purchase soon. Remember, this offer is exclusive to you and is non-transferable.

Here's how many bonus miles you can earn:
Buy or gift
Get or give
10,000 - 19,000 miles
50% bonus miles
20,000 - 29,000 miles
75% bonus miles
30,000 - 50,000 miles
100% bonus miles

Det er også mulig å gifte.

Prøvde å booke følgende routing i dag: SVG-LHR-DOH-PNH(destinasjon)-HKG-HND(stopover)-DOH-LHR-SVG.

Agenten kom til slutt tilbake og fortalte at returen fra HND var for lang. Uten at hun kunne utdype det nærmere. Vi avtalte at jeg skulle ringe tilbake i morgen for å komme opp med alternativ routing. Men uten at hun kunne fortelle hva som var problemet er det vanskelig å komme opp med et alternativ som er kortere, og eventuelt hvor mye kortere må det være. Blir "returen" regnet fra destinasjon? Altså fra PNH via HKG og HND? (kan ikke ha stopover i PNH da det ikk er OW hub)

Prøvde å booke følgende routing i dag: SVG-LHR-DOH-PNH(destinasjon)-HKG-HND(stopover)-DOH-LHR-SVG.

Agenten kom til slutt tilbake og fortalte at returen fra HND var for lang. Uten at hun kunne utdype det nærmere. Vi avtalte at jeg skulle ringe tilbake i morgen for å komme opp med alternativ routing. Men uten at hun kunne fortelle hva som var problemet er det vanskelig å komme opp med et alternativ som er kortere, og eventuelt hvor mye kortere må det være. Blir "returen" regnet fra destinasjon? Altså fra PNH via HKG og HND? (kan ikke ha stopover i PNH da det ikk er OW hub)

Er det 110K dette? Og er det Qatar DOH-PNH og Cathay PNH-HKG?

Er det 110K dette? Og er det Qatar DOH-PNH og Cathay PNH-HKG?

110K ja og Qatar LHR-DOH-PNH. Dragonair PNH-HKG.

Tror jeg fikk svar på flyertalk. Returen starter ved destinasjon - PNH, og stopover er kun tillatt langs korteste routing på retur leg.

110K ja og Qatar LHR-DOH-PNH. Dragonair PNH-HKG.

Tror jeg fikk svar på flyertalk. Returen starter ved destinasjon - PNH, og stopover er kun tillatt langs korteste routing på retur leg.

Hvilke(n) flymodell(er) har Qatar på de rutene? Gjorde et kjapt søk og det kom bare opp eldre businessclass på A330/40? Eller har de 787?

Hvilke(n) flymodell(er) har Qatar på de rutene? Gjorde et kjapt søk og det kom bare opp eldre businessclass på A330/40? Eller har de 787?

Kommer an på dato . F.eks. senere i høst ser det slik ut
[KVS Availability Tool 7.4.1/Diamond - Timetable/NL]
Code:
LHR  London Heathrow UK [EGLL]
DOH  Doha Hamad Intl QA [OTHH]
SAT  29 Nov 2014 - 06 Dec 2014

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
QR         6       LHR   08:00     DOH   17:45     346  0   1234567     06:45       4       -   29 Nov   06 Dec
QR         12      LHR   09:05     DOH   18:50     346  0   -2-----     06:45       4       -   02 Dec   30 Dec
QR         10      LHR   09:05     DOH   18:50     346  0   ---4---     06:45       4       -   04 Dec   25 Dec
QR         12      LHR   09:40     DOH   19:25     346  0   ------7     06:45       4       -   02 Nov   30 Nov
QR         10      LHR   11:00     DOH   20:45     346  0   -----6-     06:45       4       -   01 Nov   27 Dec
QR         12      LHR   12:25     DOH   22:10     346  0   --3----     06:45       4       -   03 Dec   31 Dec
QR         10      LHR   13:55     DOH   23:40     346  0   1------     06:45       4       -   01 Dec   29 Dec
QR         4       LHR   14:15     DOH   23:55     388  0   1234567     06:40       4       -   27 Oct   31 Dec
QR         8       LHR   15:05     DOH   00:40 +1  788  0   1234567     06:35       4       -   29 Nov   06 Dec
QR         12      LHR   16:25     DOH   02:10 +1  346  0   ----5--     06:45       4       -   05 Dec   26 Dec
QR         2       LHR   20:30     DOH   06:15 +1  346  0   1234567     06:45       4       -   29 Nov   06 Dec
QR         16      LHR   21:55     DOH   07:40 +1  319  0   1234567     06:45       4       -   26 Oct   31 Dec

[KVS Availability Tool 7.4.1/Diamond - Timetable/NL]
Code:
PNH  Phnom Penh Pochentong KH [VDPP]
DOH  Doha Hamad Intl QA [OTHH]
SAT  29 Nov 2014 - 06 Dec 2014

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
QR         965     PNH   16:20     DOH   23:05     332  1   -----67     10:45       -       -   26 Oct   30 Nov   Sat 06 Dec
QR         965     PNH   16:20     DOH   23:25     332  1   123456-     11:05       -       -   01 Dec   28 Mar   Sat 29 Nov

Jeg har to kontoer, men har ikke kampanje gående på noen av kontoene for kjøp av miles.

Om noen ønsker å "gi bort" miles send meg gjerne en PM :-)

Har en OW booking i mars 2015 som inkluderer HND-HKG med JAL i C. Jeg sliter med å "finne" flighten min hos JAL. Velge sete etc.

Noen som har erfaring med det?

Hei,

Jeg er i Kina nå, og skal prøve å komme meg til Houston på 2 September. Retur etter ca. 1 uke.

Vurderer å kjøpe miles i denne kampanjen, og fly herfra til Houston.

Er det noen som har noen formening om hvor lett det er å finne plasser på dette tidspunkt?
Samme hvilken klasse det er, om det er first, biz eller øko…

Sliter med å lete her borte, siden internet i Kina er noe begrenset. Hva er det beste, kjøpe miles og ringe til de for å finne noe, eller er det nettsider for denne OneWorld alliansen?

Jeg har 150K lifemiles på konto, men jeg klarer ikke engang å åpne nettsidene deres herfra.

Takker for all hjelp :)

Hei,

Jeg er i Kina nå, og skal prøve å komme meg til Houston på 2 September. Retur etter ca. 1 uke.

Vurderer å kjøpe miles i denne kampanjen, og fly herfra til Houston.

Er det noen som har noen formening om hvor lett det er å finne plasser på dette tidspunkt?
Samme hvilken klasse det er, om det er first, biz eller øko…

Sliter med å lete her borte, siden internet i Kina er noe begrenset. Hva er det beste, kjøpe miles og ringe til de for å finne noe, eller er det nettsider for denne OneWorld alliansen?

Jeg har 150K lifemiles på konto, men jeg klarer ikke engang å åpne nettsidene deres herfra.

Takker for all hjelp :)

Prøv overplay VPN. Det kan hjelpe :) Da for du åpnet alt av nettsider :) Foresten så er det ledig i økonomi med ANA via NRT til IAH for 32.500 poeng . C eller F er ikke ledig. En vei. T/R er dobbel pris.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back