USAirways bonusprogram - OneWorld (del 4)

Status
Not open for further replies.
Er det noen restriksjoner på bruk av us miles på OW, er det noen selskaper som swiss og singapore, som blokerer for us miles.

I forhold til tilgjengelighet til F seter er det bedre i OW enn det var i *a?

Så er det officielt, BA fueltillæg på USDM billetter..
Skulle ringe ind og finalize min reservation i dag, og det var udsendt brev om her i morgen :-(

Hvor mye er dette fueltillegget på?
Blev ca. 2000 kr ekstra pr billet.. Havde jeg dog bare gjort det igår :-(
Så totalt 3050 i skatter og tillæg pr billet..

OSL-LHR (BA C)
LHR-HND (JL F)
HND-HKD (CX F)
HKD-BKK (CX C)
BKK-HKG (CX F)
HKG-LHR (BA F)
LHR-OSL (BA C)

Last edited:
Blev ca. 2000 kr ekstra pr billet.. Havde jeg dog bare gjort det igår :-(
Så totalt 3050 i skatter og tillæg pr billet..

OSL-LHR (BA C)
LHR-HND (JL F)
HND-HKD (CX F)
HKD-BKK (CX C)
BKK-HKG (CX F)
HKG-LHR (BA F)
LHR-OSL (BA C)

Du har likevel fått deg en flott reiserute der ..

Hvordan er det med skatter og avgifter for CX / JL?

Klager bestemt ikke :)
Ved ik med de andres skatter, men før fuel-tilægget blev indført var det ca 1000 kr i skatter og afgifter på hele billetten..

Du har likevel fått deg en flott reiserute der ..

Hvordan er det med skatter og avgifter for CX / JL?

Vil det skje noe med uttakstabellen etter hvert eller vil dagens tabell gjelde i overskuelig fremtid?

Det er nok bare et tidsspørsmål før det kommer en devaluering - jeg regner med at det senest skjer når AA og US slår sammen programmene i starten av 2015. Men det kan skje lenge før det, og forrige gang AA devaluerte skjedde det uten varsel.

Fant en rute for en kollega i dag, SVG-LHR-IAH tur retur i august/september, 125 000 poeng, 3800kr og ny F begge veier. US så samme tilgjengelige seter som jeg hadde gjort på kvs.

Går US Dividend Miles kontoen ut på dato etter en viss tid?

Får invalid user når jeg prøver å logge meg inn :S (Ja, det er riktig pass/bruker)

Skal forsøke å hjelpe to personer med BGO-DPS-BGO i business i høst, helst med stopover i Tokyo på veien tilbake. Det er selvfølgelig ambisiøst (TYO er ikke akkurat på veien :p), men har noen forslag til ruter, bra produkter osv?

Har foreløpig planlagt QR på utreise, MH for DPS-KUL-TYO og JL for TYO-Europa-BGO. Men JL har så vidt jeg kan se ikke flate seter, så det hadde egentlig vært bedre med TYO-HKG-Europa-BGO med CX. Men selv med begrensede geografikunnskaper hos USDM-agenter kan den bli for drøy.

Er det noen mulighet for at de lar dem starte fra OSL men avslutte i BGO og samtidig ha stopover? Det er jo en open-jaw, men har hørt at de kan se gjennom fingrene med det hvis start/slutt er i samme land. Har noen erfaring med det?

Er det noen mulighet for at de lar dem starte fra OSL men avslutte i BGO og samtidig ha stopover? Det er jo en open-jaw, men har hørt at de kan se gjennom fingrene med det hvis start/slutt er i samme land. Har noen erfaring med det?

Mine tre bookinger er gjennomgått iallefall 15 ganger av div agenter+supervisor(pga mye problemer/idioti/ikke * osv), men ikke én har bemerket at det er open-jaw innenlands i Norge. Så vil tro du har en god mulighet. Men som du vet, YMMV/HUCA :)

Har foreløpig planlagt QR på utreise, MH for DPS-KUL-TYO og JL for TYO-Europa-BGO. Men JL har så vidt jeg kan se ikke flate seter, så det hadde egentlig vært bedre med TYO-HKG-Europa-BGO med CX.

JL skal ha den nye Sky Suite 777 (SS7) på sine ruter til LHR og CDG fra HND, og har akkurat tatt den i bruk til FRA fra NRT. C-klassen der skal visstnok være meget god (og selvfølgelig fully flat). Vant bla. Skytrax sin "best business class airline seat" i 2013 :)

Status
Not open for further replies.
Back