USAirways bonusprogram - OneWorld (del 4)

Status
Not open for further replies.
Du skriver at bookingen "manglet", hvor sjekket du da?

Jeg har en booking nå over helgen med OW. SVG-LHR-DOH-KUL-PER og MEL-KUL-LHR-SVG. På BA sine sider, og på checkmytrip mangler MEL-KUL-LHR, mens om jeg sjekker f.eks her http://www.saudiairlines.com/portal/saudiairlines/Welcome viser alle flightene.

Skjønner ikke helt hvorfor.

Sjekket det via US sine sider. Den viser stort sett alltid riktig :)

Det viste seg at det hadde vært en schedule change på LHR-OSL ruten, slik at ny avgangstid var 20 min etter ankomst fra JFK. Derfor ble leg-et sikkert ugyldig og dermed kansellert. Fikk booket til en tidligere avgang fra JFK uten problemo :)

Noen som forresten vet om AA åpner opp award space? På GRU-JFK var det ikke mulig å oppdrive noe i hverken F eller C. Eneste tilgjengelig var JJ i C.

Reiser straks til Australia med OW. Lurte på om jeg opptjener poeng på bonusreisen (BA, Qatar, MH), og eventuelt hvor det vil være best å samle poengene?

*Sukk*
Husker i gode gamle dager da US Airways var med i Star Alliance sammen med BMI. Da kunne man ta å sende sine F boarding passes til BMI for manuell retro reg. Da fikk man poeng for award-billetter også. Det var tider det :)

Jeg kjøpte miles 4 april 2014 hos US som jeg ikke har brukt. Er det slik at de har en varighet på 12måneder? Står så mye forskjellig på nettet nå.

Jeg kjøpte miles 4 april 2014 hos US som jeg ikke har brukt. Er det slik at de har en varighet på 12måneder? Står så mye forskjellig på nettet nå.
Sjekk siste "statement"-mail. Der får jeg "To keep your account active, earn miles before 04/29/2016.".

To keep your membership active, you must use or earn miles within a consecutive 18-month period, or your miles may be forfeited. You earn mileage credits when you fly, and miles are considered redeemed when an award is ticketed. You may reinstate forfeited miles for an additional 18 months for a fee.

Spørsmål

Skal snart ut å reise til bla Tokyo og Phnom Penh. Det er en liten mulighet for at en av oss (vi reiser to sammen) ikke rekker SVG-LHR. Utgangspunktet for reisen. Men har en natt i London slik at det er en mulighet å kjøpe ny billett SVG-LHR, og likevel rekke videre forbindelse.

Vil flyselskapet godta dette?

Spørsmål

Skal snart ut å reise til bla Tokyo og Phnom Penh. Det er en liten mulighet for at en av oss (vi reiser to sammen) ikke rekker SVG-LHR. Utgangspunktet for reisen. Men har en natt i London slik at det er en mulighet å kjøpe ny billett SVG-LHR, og likevel rekke videre forbindelse.

Vil flyselskapet godta dette?

Nei, reisen vil bli kansellert. Da må du evt. Endre reisen til å starte i London i forkant.

Jeg er offshore på jobb og har hjemreise dagen før avreise. Derfor jobber jeg med en plan B i fall forsinkelse.

Om den kan endres inntil 24 timer før avreise har jeg litt tid å ta beslutning på.

Husk at det også må være tilgjengelighet på award-flights, så kan bli noe gambling å forandre billetten tett opptil avreise, og at det kan ta litt tid med USDM-kundeservice, både på tlf og ved utstedelse av billetter.

Husk at det også må være tilgjengelighet på award-flights, så kan bli noe gambling å forandre billetten tett opptil avreise, og at det kan ta litt tid med USDM-kundeservice, både på tlf og ved utstedelse av billetter.

Endringen blir jo eventuelt bare "fjerning" av SVG-LHR og LHR-SVG. Resten av turen er allerede bekreftet i F og C. Jeg endret denne reisen for ikke så lenge siden, og da fikset agenten det uten å først kansellere bookingen.

------
MOD NOTIS:
Neste del er her - AA-miles: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119217

Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back