USAirways bonusprogram - OneWorld (del 4)

Status
Not open for further replies.
Fikk booket en kollega med BA til Houston, Club Europe og First. Han var ikke så imponert egentlig. Bra sete og service, men dårligere mat enn Thai First som han har flydd mange ganger.
Fikk ikke pysj, da de kun hadde str M igjen.
IFE var ikke noe særlig, mye Bollywood.

Kanskje jeg skal prøve å redusere andelen BA på neste DM-tur...

Edit:
Prøvde å redusere andelen BA nå nettopp, spesielt siden CX nettopp har endra to av segmentene mine til 2-klasse fly og fikk følgende overraskende info på tlf:
-Det går ikke an å endre en booking
-Man må avbestille eksisterende booking, og re-deposit milesene
-Det er ingen garanti for at man får igjen setene som man hadde tenkt å beholde (greit nok)
-Man får ikke refundert differansen dersom man får en routing med mindre taxes

Tror at agentruletten hadde vært en grei ting, men får ta det ved en senere anledning. Det er for langt frem i tid til avreise, og det kommer gjerne flere endringer før den tid.
Kollegaen min endra billetten forrige uke, og det var ikke noe problem.

Last edited:
Fikk booket en kollega med BA til Houston, Club Europe og First. Han var ikke så imponert egentlig. Bra sete og service, men dårligere mat enn Thai First som han har flydd mange ganger.
Fikk ikke pysj, da de kun hadde str M igjen.
IFE var ikke noe særlig, mye Bollywood.

Kanskje jeg skal prøve å redusere andelen BA på neste DM-tur...

Oj, såpass! Har flydd mye TG F selv, og etter tripraports for BA F (og det heftige fueltillegget) Skulle en kanskje forvente mer? Mye er selvsagt subjektivt, men å ikke ha pysjamas tilgjengelig i F er jo bare elendig service.

Er det noen selskap bortsett fra Air Berlin som ikke tar fueltillegg når en skal reise fra Europa, eller er det bare på BA dette kreves når en bruker US miles?

Noen som vet om mcc-koden når man kjøper miles er den samme som ved kjøpt al flybillett.
Fikk 100%-tilbud i dag, og usikker på hvilket kort jeg skal betale med om jeg ender opp med å kjøpe.

Noen som vet åpningstidene i helgene til US Airways 800 18 863? Prøvde å google litt uten å finne det ut...

Jeg har en billett på vent SVG-PER-SVG i 72 timer. Altså er billetten på vent til søndag. Kan jeg ringe de på lørdag, eventuelt søndag?

Takk :)

Noen som vet åpningstidene i helgene til US Airways 800 18 863? Prøvde å google litt uten å finne det ut...

Jeg har en billett på vent SVG-PER-SVG i 72 timer. Altså er billetten på vent til søndag. Kan jeg ringe de på lørdag, eventuelt søndag?

Takk :)

De har 24t-service, mer er litt ujevnt hva som går igjennom i helgene. Mulig pga spredning av callsenterne.

De har 24t-service, mer er litt ujevnt hva som går igjennom i helgene. Mulig pga spredning av callsenterne.

Takk. Ringte de i dag for å bekrefte reisen.

Jeg reiser SVG-LHR-AMS-KUL-PER-KUL-LHR-SVG. Når jeg sjekker på f.eks checkmytrip mangler PER-KUL. Er det normalt at checkmytrip ikke viser hele routingen?

Sjekker jeg på Malaysia Airlines sin hjemmeside mangler SVG-LHR. I tillegg står det economy på alle flighter. Jeg har booket business hele veien.

BA sine sider viser heller ikke PER-KUL, men her viser Club Europe, Business etc riktig.

På US Airways sine sider vises booking klasse U (Unknown)

Ble bare litt usikker på om alt er i orden siden det er så stor variasjon.

Har noen god greie på dette? Er det normalt?

Takk. Ringte de i dag for å bekrefte reisen.

Jeg reiser SVG-LHR-AMS-KUL-PER-KUL-LHR-SVG. Når jeg sjekker på f.eks checkmytrip mangler PER-KUL. Er det normalt at checkmytrip ikke viser hele routingen?

Sjekker jeg på Malaysia Airlines sin hjemmeside mangler SVG-LHR. I tillegg står det economy på alle flighter. Jeg har booket business hele veien.

BA sine sider viser heller ikke PER-KUL, men her viser Club Europe, Business etc riktig.

På US Airways sine sider vises booking klasse U (Unknown)

Ble bare litt usikker på om alt er i orden siden det er så stor variasjon.

Har noen god greie på dette? Er det normalt?

Business er bookingklasse I, og vises normalt Unknown(I) hos USDM. Ville ha sjekket det opp. Economy er bookingklasse X.

Booking kode U er business på oneworld, mens Z er First (award).

w

Prata nettopp med US Airways, og damen kunne bekrefte at alle flightene var bekreftet og reisen ticketed. Da slår jeg meg til ro med at alt er ok.

Hun sa også at booking kode U var business.

Booking kode U er business på oneworld, mens Z er First (award).

w

Det varierer litt fra selskap til selskap, blant annet TAM og MH har andre bookingklasser, som er en av grunnene til at USDM rotet masse under overgangen fra *A til OW. Det blir nok endret etter hvert, men inntil videre sitter de og mumler fra huskelappene sine hvis man booker partnere.

Prata nettopp med US Airways, og damen kunne bekrefte at alle flightene var bekreftet og reisen ticketed. Da slår jeg meg til ro med at alt er ok.

Beklager desinformasjon fra meg, henger igjen i *A-USDM.

Beklager desinformasjon fra meg, henger igjen i *A-USDM.

Det er helt i orden.

Jeg har som nevnt nå en billett til PER fra SVG, men kunne tenke meg en litt mer "interessant" reise. Reiser med British Airways SVG-LHR-AMS og LHR-SVG. AMS-KUL-PER-LHR er med Malaysian Airlines. Alt i business. 777-200 og A330 til MA er vel ikke noe å hoppe i taket for når det kommer til komfort osv.

Om det er noen snille og dyktige forummedlemmer som kan komme opp med en bedre routing enten i C eller i F hadde jeg satt stor pris på det. Avreise 17-20.01.2015. Må være i SVG senest søndag 01.02. Det er veldig dårlig tilgjengelighet på LHR-SVG. Men jeg "blokkerer" 0830 flighten søndag 01.02. Kan gjerne ta en natt eller to i en større by på utreise også.

Forventer ikke at noen gidder å se på dette, men tenkte det var verdt et forsøk :) Har jo registrert at noen har dette nærmest som en hobby :)

Vanskelig å finne award hos BA i slutten av juli på LON-OSL, finner LON-HEL-OSL med AY. Er det noen andre alternativ?
LON-SVG kan være aktuell om USDM fremdeles er løsere på OpenJaw-routing innenlands.

Edit:
Booket nettopp OSL-DOH-HKG(stop)-PVG(dest)-HKG-LON-HEL-OSL til 100K poeng og $403 pr billett.

Det meste i C, et leg med BA F HKG-LON. Har bookingklasse X LON-HEL med AY, er det økonomi eller?

Last edited:
Hvordan er tilgjengeligheten i Oneworld med F for tiden? Sammenlignbart med *A med US, eller bare sorgen?

Hvordan er tilgjengeligheten i Oneworld med F for tiden? Sammenlignbart med *A med US, eller bare sorgen?
Mye dårligere. Og i tillegg er shorthaul problematisk, i hvert fall på BGO-LHR, som er utrolig irriterende når man finner en bra rute og så er det det korteste leg-et som ødelegger.

Østover har hvertfall BA F-tilgjengelighet i bøtter og spann begge veier. Men har selv slitt med å finne tilgjengelighet til/fra Europa hos de beste som feks CX, JAL, MH osv.

Østover har hvertfall BA F-tilgjengelighet i bøtter og spann begge veier. Men har selv slitt med å finne tilgjengelighet til/fra Europa hos de beste som feks CX, JAL, MH osv.

ATL er bankers med F, men som nevnt er short haul segmentet vanskelig, spesielt i sesong. Når man i tillegg treffes av APD og høyere YQ hvis t/r ikke er Norge blir det utfordrende.

Kjedelig at det skal være så vanskelig - er i tvil om jeg skal hoppe på det siste DM-salget før det angivelig er over og ut med "billige" miles.

Holder på med en booking til Asia og skal i den forbindelse fly Doha - Dubai, de fleste avgangene er satt opp med økonomi/first, vist jeg skal fly business hele veien må jeg da sitte bak på dette legget?

Status
Not open for further replies.
Back