• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser at samtlige fire maskiner Norwegian skal få levert i dag er blant de 42 maskinene som har vinger med produksjonsfeil. EI-LND/LN153 er jo allerede forsinket og man kan anta at EI-LNE/LN165, EI-LNF/LN178 og EI-LNG/183 vil bli rammet i større eller mindre grad, selv om Boeing selv sier det bare vil bety noen ukers forsinkelse

Uansett så tyder det på at operations hos Norwegian må vente med å fjerne HiFly fra favoritter på telefonlisten

Hur mycket blir LND försenad? Eller är det 12/3 som är delivery som planerat?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ikke godt å si .. har ikke registrert noen customer flights ennå ...
 
Re: EI-LNG - L/N183 - Status

Stemmer det at etter EI-LNG er levert, får ikke DY flere Dreamlinere før April 2015 (EI-LNH)?
 
Re: EI-LNG - L/N183 - Status

Stemmer det at etter EI-LNG er levert, får ikke DY flere Dreamlinere før April 2015 (EI-LNH)?

I følge siste kvartalspresentasjon så er også det eneste maskin som kommer i 2015, men så kommer det 4 787-9 i 2016
 
Re: EI-LNG - L/N183 - Status

Fritt fra Norwegian sin side: one in 2015; two in 2016; two in 2017 and two in 2018.

I tillegg kommer vel de 3 leasede 787-9 som ble publisert 7.mai, så det korrekte tallet er 4 i 2016 og 3 i 2017..
I 2018 vil DY totalt ha 17 stk 787. 8x787-8 pluss 9x787-9.
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I følge DOT var dette passasjerantall og belegg på JFK rutene i 2013:

ARN-JFK 93% 33,339
OSL-JFK 94% 25,006

FLL rutene hadde alle tre 95-96% belegg, men de kom i gang såpass sent at tallmeterialet er litt lite. CPH-JFK kom i gang sent og ødelegges av Delta sin sommerrute
 
Re: Boeing 787 - status og driftssetting

Norwegian har per i dag 7 stk Dreamlinere. Når kommer det 8. Flyet? Noen som vet?

Stemmer det da at de ikke får noen flere Dreamlinere før i 2016? Noen som vet når i 2016? De får vel 2 stk i 2016?

Det er vel i 2016 de nye 737-Max flyene kommer også. Noen som vet når i 2016 og hvor mange NAS får i 2016?
 
Back
Top