• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Den flyr AGP, ALC, NCE, BCN og LGW ut Juli også ser det ut som den kun skal fly OSL, CPH og LGW de siste 14 dagene før JFK/BKK.

Ligger faktisk inne med 2 daglige til LGW og 1 til CPH på billettbestillingen. Står ingenting om det ellers på nettsiden. Bare om destinasjonene fram til 4 august.
 
Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ligger faktisk inne med 2 daglige til LGW og 1 til CPH på billettbestillingen. Står ingenting om det ellers på nettsiden. Bare om destinasjonene fram til 4 august.

Takk for infoen :) for min del er det synd at det ikke er noen
avgang fra 22 august for det er da jeg skal til CPH
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

OSL-CPH-OSL DY942/943 flys på ukedagene mellom 5. og 13. august med Dreamliner. Tilsvarende dager som CPH flyr Dreamlineren første og siste avgang fra OSL til LGW + siste avgang fra OSL på søndag 11. august.

For undertegnede står setene 10J og 4A til LGW på meny senere i måneden.
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Vurderer nå SVG-OSL-CPH-OSL-SVG 7. eller 8. aug for å få prøvd 787. Lander i CPH 15.00 og returnerer 16.00 med samme fly. Vil det være problem med å rekke returen? Eller kommer man ut av gaten så er det bare å snu seg rundt å vente på boarding? Er lenge siden jeg har vært på CPH så.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser forøvrig ut som om DY åpner opp setene i Premium på Dreamlineren for alle billettyper noen dager før avreise.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Vurderer nå SVG-OSL-CPH-OSL-SVG 7. eller 8. aug for å få prøvd 787. Lander i CPH 15.00 og returnerer 16.00 med samme fly. Vil det være problem med å rekke returen? Eller kommer man ut av gaten så er det bare å snu seg rundt å vente på boarding? Er lenge siden jeg har vært på CPH så.

I CPH kommer man ut i gateområdet. Ingen problem å ta samme fly tilbake.
 
Status Norwegian Longhaul og deres 787

Var nesten så jeg bestilte meg tur i går kveld til CPH med 787 og hjem med SAS M80. Tror jeg skal vente bittelitt i tilfelle det blir grounding av 787 igjen.. Bah!
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Jeg bestilte OSL-ALC i dreamliner 29. juli. Dette er kanskje et dumt spørsmål og kanskje det er et spørsmål som er stilt tidligere, men hvorfor er det ikke noe rad i? Det går rett fra gh til j. hva er årsaken til dette?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Fordi det ikke finnes noe sete som heter I.
Aner ikke hvorfor, men det ligger sikkert en logisk grunn bak det. :up:
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ikke akkurat det svaret jeg var på utkikk etter, men greit å få konstatert at det ikke er en rad som heter i fra en utenforstående.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I er en bokstav som sjelden brukes, fordi den er for lik J. Hvis du ser på andre operatører, vil du se at det er likedan.

Ellers er vel ikke Michael akkurat 'utenforstående' i denne sammenhengen ...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I er en bokstav som sjelden brukes, fordi den er for lik J. Hvis du ser på andre operatører, vil du se at det er likedan.

Ellers er vel ikke Michael akkurat 'utenforstående' i denne sammenhengen ...

Ikke akkurat...livet har dreid seg mest om Dreamliner og A340er de siste månedene. Takk høyere makter for at ferien begynner på mandag..! :colgate:

Edit: Men, in retrospect...ser at innlegget mitt over ikke var så informativt. Memmen.
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hvordan er turnaround tiden på NAS sin B787 på Gardermoen? Jeg la merke til at den sto usedvanlig lenge på gate 6 juli da den skulle ti Malaga på ettermiddagen, det ble brukt en time på bare boardingen noe som skapte problemer for annet fly som skulle inn på gate, denne måtte igjen ut på fjernpark for bussing og delay pga NAS sin 787 som ble forsinket. Er det da uheldig at NAS bruker dette flyet på europeiske ruter med korte turnaround tider eller er det bare tilfeldigheter?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian har lagt opp til gode turnaround tider nå i oppkjørings perioden.
Den 6. Juli var det ikke boardingen som tok lang tid, det var rengjøring og påfyll med Catring som tok noe lang tid. Det var det de skyldte på ved gate (jeg var med).
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ikke veit jeg, men synes den unnskyldningen begynner å gå igjen litt vel ofte..
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Var langt ifra cleaning som tok lang tid den dagen, jeg satt og så og ventet på blx 148 som skulle inn på samme gate som NAS 787 sto parkert for avgang til Malaga. Boardingen tok 1 time og 10 minutter, og det endet opp med at blx 148 måtte parkere på fjernpark, noe som medførte at dette flyet som skulle ut som blx771 måtte foreta bussing med pax og forsinket dermed blx771 pga gatebytte osv. Og dette er ikke første avgangen dette skjer med.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I er en bokstav som sjelden brukes, fordi den er for lik J.

Og kan også lett forveksles med sifferet 1. Hvis du ser på norske bilregistreringsnumre vil du se at I ikke brukes, av samme grunn.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Jeg var med DY1310 B787 til LGW i dag. Boardingen startet vel rundt 40 min før avgangstid og vi ble pushet ut ikke så mange minuttene etter rute, så det må være akseptabelt. Det er tydelig at ting ikke går helt på skinner og at det er en del som må på plass, men det er vel nettopp derfor maskinen benyttes på Europarutene med god tid mellom flightene slik at alle skal få trening med typen før de skal ut på langrutee.
Forøvrig var det en behagelig flight med hyggelig mannskap, blanding av skandinaver og asiater.
Jammen var det på tide å få fly en Dreamliner, drøyt fire år etter at jeg så maskinen for første gang på Boeingfabrikken i forbindelse med Flyprats julebord i 2009!
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ikke veit jeg, men synes den unnskyldningen begynner å gå igjen litt vel ofte..

Ja, flybransjen er et blame-game...men, det fares ikke med løgn til passasjerene. Ingen av mine kollegaer eller meg selv sier noe annet enn sannheten om vi skulle havne bak skjema på 787/A340-flighter. Ingen andre flighter heller forøvrig.

"Sent innkommende fly" er jo en fin gjenganger som kan være litt tvilsom, men det er ofte lettere å si det enn å forklare tekniske årsaker/vær etc som skjedde for f.eks 3 legs siden som lager en delay som er umulig å ta inn igjen.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Jeg var med DY1310 B787 til LGW i dag. Boardingen startet vel rundt 40 min før avgangstid og vi ble pushet ut ikke så mange minuttene etter rute..

I følge ACARS'n på -LNA ble bremsene sluppet 16:09z og det må man kalle rute når STD er 16:10 :)
 
Back
Top