Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Da tror jeg du skal ta en realitets sjekk innen andre bransjer.

Bryter man loven, så bryter man loven. Den er ganske sort/hvitt slik ... Å blande inn andre bransjer er bare 'smokescreen'.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Da tror jeg du skal ta en realitets sjekk innen andre bransjer.
Det kjøres flere hundre trailere inn til Norge pr dag som kjøres av personer utenfor EU/EØS på biler registrert i et europeisk tredjeland for Skandinaviske og norske transportører og speditører.

Dette er i teorien en lik problemstilling som det som diksuteres.
Forskjellen er at disse i tillegg kan kjøre rene innlandsoppdrag gjennom kabotasje regelen. De værste aktørene er DSV, Freja og Bring.
Disse benytter nå også fillipinere som flys inn til Europa fordi de er billigere og bedre enn Tyrkere og Moldovere.

Bring er forøvrig et statlig Norsk selskap som gjør at Skånevik også kan tillegge "hyklere" i sine uttalelser om dette utredes videre!
Så får vi håpe at vårsalget med kampanjevarer har gjort folket godt:D

Speditørbranchen er jo blot én branche. Herudover er der jo shipping, cruiseline osv. Og her er det jo gået sådan i lang tid.. Det gør bare ondt på en branche som luftfartsbranchen, hvor ansatte må give afkald på privilegier de har haft gennem mange år, ikke mindst i en branche, som har været prestigebetonet.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Bryter man loven, så bryter man loven. Den er ganske sort/hvitt slik ... Å blande inn andre bransjer er bare 'smokescreen'.

Øhhhhh, problemstillingen er jo den samme!

Skal man her hindre Norwegian, så må det samme gjelde andre bransjer.
Pr i dag er det kun shipping som har et definert unntak.

Omfanget av hva som diskuteres er allerede utbredt i flere bransjer i Norge.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Øhhhhh, problemstillingen er jo den samme!

Skal man her hindre Norwegian, så må det samme gjelde andre bransjer.

Trengs bare at noen anmelder og/eller slår ned på det. At man begår lovbrudd uten å bli anmeldt i en bransje, er ikke det samme som å si at det er OK å gjøre det samme i andre.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Speditørbranchen er jo blot én branche. Herudover er der jo shipping, cruiseline osv. Og her er det jo gået sådan i lang tid.. Det gør bare ondt på en branche som luftfartsbranchen, hvor ansatte må give afkald på privilegier de har haft gennem mange år, ikke mindst i en branche, som har været prestigebetonet.

Jeg tror vi alle er enige i at dette er en uheldig utvikling.

For meg blir det humoristisk å se bransjer som selv har nytt godt av internasjonaliseringen i leverandør leddet i år etter år, plutselig skal sensjonalisere at egen bransje blir berørt.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Trengs bare at noen anmelder og/eller slår ned på det. At man begår lovbrudd uten å bli anmeldt i en bransje, er ikke det samme som å si at det er OK å gjøre det samme i andre.

Her tror jeg kanskje vil anbefale deg å sette deg litt mer inn i problematikken rundt denne typen transporter, kabotasje og flere tusen anmeldelser gjennom mange år. Desverre så er ikke Kardemommeby representert her i disse sakene.....
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hvis Norwegian får et britisk AOC... hvordan vil det da være om de flytter flyene sine over til dette, og bruker britisk arbeidskraft? De har vel allerede crewbase der, og de flyr jo også derifra (i motsetning til Irland)... Hvordan stille britiske myndigheter seg til ansatte fra Thailand/Singapore?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kan se ut til at disse som kanskje skal overføres fra det irske til det norske registeret kanskje får samme tre bokstaver etter LN- som de gjorde på EI-. Hvis man ser på luftfartstilsynets oversikt over ledige registreringer, så ser man at LN-LNA og til og med LNG ikke er tilgjengelige. Og hvis man ser på listen over registrerte fartøy, så eksisterer ikke LN-LNA til LNH (egentlig eksisterer ingen med reg LN-LN*) .:rolleyes: Dette er vel også ganske logisk.
http://www.luftfartstilsynet.no/inc...pdf/BINARY/Ledige regmerker pr 14-04-2015.pdf (ledige reg. Per 14.4.2014)
http://www.luftfartstilsynet.no/inc...kt over registrerte fartøy per 31 12 2014.pdf (Registrerte fartøy, per 31.sep 14)
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    58 KB · Views: 2,509
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kan se ut til at disse som kanskje skal overføres fra det irske til det norske registeret kanskje får samme tre bokstaver etter LN- som de gjorde på EI-. Hvis man ser på luftfartstilsynets oversikt over ledige registreringer, så ser man at LN-LNA og til og med LNG ikke er tilgjengelige. Og hvis man ser på listen over registrerte fartøy, så eksisterer ikke LN-LNA til LNH (egentlig eksisterer ingen med reg LN-LN*) .:rolleyes: Dette er vel også ganske logisk.
http://www.luftfartstilsynet.no/inc...pdf/BINARY/Ledige regmerker pr 14-04-2015.pdf (ledige reg. Per 14.4.2014)
http://www.luftfartstilsynet.no/inc...kt over registrerte fartøy per 31 12 2014.pdf (Registrerte fartøy, per 31.sep 14)

opprinnelig skulle de vell hete LN-BKA osv.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

LN-BK* serien er ikke tilgjengelig i listen over ledige reg, så det kan godt hende at de får de bokstavene. Men det er jo greit med de samme bokstavene, det er vel litt billigere å tegne over (eller hva de nå har tenkt å gjøre) på flyene og:colgate:
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Da ble det LN-LN* (i hvertfall på LNB). Noen som vet når resten følger etter?
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

LN-LNB har fått selskap av LND på norsk reg.

Velkommen "hjem", får en vel si.
Har prøvd å Google litt, men har ikke funnet noen bilder av de med norsk reg. LN-LNB har ikke vært innom OSL foreløpig, men er det noen som har fått den på brikka, eller har sett et bilde av den?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Velkommen "hjem", får en vel si.
Har prøvd å Google litt, men har ikke funnet noen bilder av de med norsk reg. LN-LNB har ikke vært innom OSL foreløpig, men er det noen som har fått den på brikka, eller har sett et bilde av den?

LN-LNB flyr ut fra ARN.

LN-LND flyr ut fra CPH.

Ingen av de har vært på norsk jord, og etter hva jeg kan se har de planer om det heller:drunk:
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

DY7011 satt opp med LNLNF imorgen, så da er den også overført.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ingen bilder av Dreamliner på Norsk reg. enda? Hva blir reg. på 787-9'erne til DY?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegians 3. 787-9 blir LN450. Planlagt montert i Charleston
 
Back
Top