• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian har lagt opp til gode turnaround tider nå i oppkjørings perioden.
Den 6. Juli var det ikke boardingen som tok lang tid, det var rengjøring og påfyll med Catring som tok noe lang tid. Det var det de skyldte på ved gate (jeg var med).

Boarding 6. Juli startet ca 14:45, er ikke helt sikker på tid for push back, men jeg mener klokken da var mellom 15:20 - 15:30, men det er sikkert noen her inne som finner den tiden også.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Nu när DU börjat flyga med 787 inom europa.
Har DU mestadels skandinaviska 787 piloter eller är det kontraktspiloter från hela världen?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Jeg var med DY1310 B787 til LGW i dag. Boardingen startet vel rundt 40 min før avgangstid og vi ble pushet ut ikke så mange minuttene etter rute, så det må være akseptabelt. Det er tydelig at ting ikke går helt på skinner og at det er en del som må på plass, men det er vel nettopp derfor maskinen benyttes på Europarutene med god tid mellom flightene slik at alle skal få trening med typen før de skal ut på langrutee.
Forøvrig var det en behagelig flight med hyggelig mannskap, blanding av skandinaver og asiater.
Jammen var det på tide å få fly en Dreamliner, drøyt fire år etter at jeg så maskinen for første gang på Boeingfabrikken i forbindelse med Flyprats julebord i 2009!

Var med på samme flight, og endte også opp med å dra hjem med samme fly.
Flott tur/fly, behagelig framme på rad 2 og 1 i premium. Litt harde seter som noen har nevnt, men bedre benplass/recline hvis en skulle sammenligne med Sas´Economy Extra (eller hva det heter nå) på A340. Servering funka greit (men satt som sagt helt fremst), underholdningstilbudet også, likte at en kunne plugge inn minijack rett i skjermen, slippe det sedvanlige 2-pins adapteret.
Gøy tur, stilig fly !
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Nu när DU börjat flyga med 787 inom europa.
Har DU mestadels skandinaviska 787 piloter eller är det kontraktspiloter från hela världen?

Nå kan sikkert Michael svare mer korrekt på dette enn meg, men slik det er nå i innkjøringen har jeg ihvertfall sett flygere fra Norge, Sverige, Nederland, Frankrike, Belgia og USA.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Nå kan sikkert Michael svare mer korrekt på dette enn meg, men slik det er nå i innkjøringen har jeg ihvertfall sett flygere fra Norge, Sverige, Nederland, Frankrike, Belgia og USA.

Legg til kanadiere og briter så har du vel alt jeg har vært borti, Thomas.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Efter at have sat den 31. august i udsigt som dagen for den første langruteflyvning med flyet kan selskabet nu fremrykke premiereflyvningen hele to uger.

Årsagen til fremrykningen skyldes ifølge Norwegians informationschef, Johan Bisgaard Larsen, at Norwegian er blevet klar med forberedelserne før tid, så man nu kan sætte flyet ind på langruterne. Derfor er der blevet lavet en ændring i fartplanen fra Stockholm til både New York og Bangkok, hvor de første Boeing 787-langruteflyvninger nu kommer til at finde sted henholdsvis den 16. og 17. august.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=79229#.UejSTHZvmM8
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

När EI-LNA börjar flyga från ARN den 16/8, kommer hon då bara flyga på JFK & BKK, eller flyger hon några Europarutter mellan?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

EI-LNA flyr ARN-JFK/BKK ping-pong tom. 31/8 - returen fra BKK 31/8 går til OSL. Slik det ser ut nå vil DY7001 OSL-JFK 1/9 flys med 787.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

EI-LNA flyr ARN-JFK/BKK ping-pong tom. 31/8 - returen fra BKK 31/8 går til OSL. Slik det ser ut nå vil DY7001 OSL-JFK 1/9 flys med 787.

Är det beräknat att EI-LNB ska ha blivit levererad tills dess då? Så EI-LNB går returen till ARN den 31/8?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Alt er nok litt usikkert mht. leveringstidspunkt av -LNB, så selvom vi sitter inne med litt info er det ingen vits å gå ut med dette før ting er litt mer bekreftet.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Skal man tolke trafikkprogrammet til DY rett ser det ut som om LND kommer i februar, LNE i april og LNF i mai? Med mindre jeg bommer helt?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

EI-LNE - LN165
EI-LNF - LN178

E er Norwegian maskin, mens F er ILFC
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kjos er klar til, at købe flere 787'ere ifølge interview med Reuters: http://www.reuters.com/article/2013...ent-dreamliner-norwegia-idUSBRE9900GR20131001

Citerer: "Still, Norwegian would take more of the jets, Kjos said, because once the service issues are resolved, it is the best airplane on the market.

"We'd take them as soon as they are available. But then there aren't any Dreamliners available in 2013, 2014, or 2015," Kjos said."
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I følge denne tyske artikkelen skal Norwegians to første 787 være solgt til Dr.Peters group. Siden den hevder det er snakk om de to flyene som allerede er levert, må det da være ILFC som har solgt de to maskinene (LNA/LNB) videre

http://www.flugrevue.de/zivilluftfahrt/flugzeuge/deutsche-firma-erwirbt-zwei-boeing-787-8/532638
Die Leasingsfirma Dr. Peters Group aus Dortmund hat zwei Boeing Dreamliner erworben. Die bereits ausgelieferten Flugzeuge werden von Norwegian Air Shuttle betrieben.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser at samtlige fire maskiner Norwegian skal få levert i dag er blant de 42 maskinene som har vinger med produksjonsfeil. EI-LND/LN153 er jo allerede forsinket og man kan anta at EI-LNE/LN165, EI-LNF/LN178 og EI-LNG/183 vil bli rammet i større eller mindre grad, selv om Boeing selv sier det bare vil bety noen ukers forsinkelse

Uansett så tyder det på at operations hos Norwegian må vente med å fjerne HiFly fra favoritter på telefonlisten
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Får kjørt seg hardt LNB og LNC for tida. Nesten konstant i lufta hele døgnet. Kun ett par timer turnaround på bakken. Og bare den ene av de med mulighet for en dag pause sånn situasjonen er i dag. Får håpe de holder seg i stabil drift også videre fremover.

Kan det drøye lenge med og få på plass alle formaliteter for at LNA kan fly til USA på det nye irske aoc???
Så den slipper og stå uvirksom på bakken annenhver dag. Hadde vel vært behov for alle tre 787 i full produksjon så lenge det drøyer med og få LND inn i trafikk.
 
Back
Top