• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det er ikke bare piloter involvert i dette, men et helt team. De kjører maks kapasitet, men må jo også opprettholde schedule på de andre flytypene. De regner med å være ajour før nyttår.

Takk for svar, men regner med at Boeing betaler noen kr i erstatning for disse forsinkelsene. Er det det for omfattende å etablere ekstra test-team for å ta inn forsinkelsene og spare erstatninger?

For å svare meg selv, så kan det vel være at når man er ajour, så ville disse teamene være overflødig og dermed for dyre VS erstatning for sen levering?!
 
Status Norwegian Longhaul og deres 787

Så vidt jeg vet står det lite om slikt i kontraktene, men kundene det gjelder nyter nok godt av både ekstra rabatter og 'sniking i køen' ved inngåelse av nye ordrer.

De direkte utgiftene bærer Boeing naturlig nok selv, og ekstrapersonellet er lånt fra andre avdelinger.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det er fortsatt ca 8 maskiner foran i køen, hvis man følger produksjonsrekkefølgen. TUI nummer to med l/n 94 er vel den seneste som har vært i luften ...

Hvor mange testflighter er det en maskin må igjenom ifra den kommer ut av fødestuen til den blir levert?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Minimum 2 (First Flight utført av Boeing og en customer acceptance flight). Som regel mer.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

ingen nye bilder å finne der ute? f.eks innvendig, inventar er vel sikkert på plass nå?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Nei, men dreamliner nr to ble tauet i lakkhangar i natt. Ferdig malt om ca 6 dager, håper på noen bilder da ihvertfall:-)
 
Re: Boeing 787 - status og driftssetting

Norwegian får Dreamliner i juni

I slutten av juni kan de første Norwegian-passasjerene spenne seg fast i Dreamlineren - som først skal settes inn på selskapets Europa-ruter.

Sitat: vg.no
 
Re: Boeing 787 - status og driftssetting

Norwegian får Dreamliner i juni

I slutten av juni kan de første Norwegian-passasjerene spenne seg fast i Dreamlineren - som først skal settes inn på selskapets Europa-ruter.

Sitat: vg.no


Oslo - Alicante blir hvertfall en av rutene som det vil bli satt inn 787 på i testfasen i juni/juli om det ikke er nevnt tidligere i tråden.
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Oslo - Ulan Bator? ^^
"Thomas gjør ting han ikke kan..!"

Hektiske sommermåneder følger, blir gøy å være en del av det. Gleder meg!
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Oslo - Ulan Bator? ^^
"Thomas gjør ting han ikke kan..!"

Hektiske sommermåneder følger, blir gøy å være en del av det. Gleder meg!

? Vil det si at du er ansatt i BKK,eller at det blir LN-Reg og EØS crew ?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Er det sånn at man på forhånd kan se hvilke avganger 787 er satt opp på? Har ikke noe imot en tur hjem til/fra BCN med dreamlinern :colgate:
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Flott, vil helst få 340 nå som man har booket Premiumseter med DU 21. juli!
 
Back
Top