Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Slik ser de ut:
dy_zpsd619a232.png

Forskjellen fra monkeyclass er at stolen kan justeres 10 grader bakover, i tillegg til at man får bordplate og blokkert midtsete. #Value

Det der er da ikke premiumsetene? Mener du at dette er setene som blir brukt fram til 787 leveres?

Dette er et manipulert bilde, tatt på en 737. Dette er ikke Premium setene!

Og de manipulerte setene er hentet fra Ryanair - det gule gjenskinnet på veggplatene røper det.

Vi DU leie inn fly og mannskap sammen, eller er det de som er trent opp på 787 som skal fly de innleide flyene?

Det dreier seg nok om wetlease, hvos man leier inn fly med besetning. DU vil trolig ha 1-2 personer ombord som serviceledere/-koordinatorer, noe som er vanlig i slike tilfeller.

I Europa er det vel nå kun EuroAtlantic og HiFly som har 767-kapasitet til denne typen lease ...

767 er jo også fortsatt i produksjon .. og 787-kunder som ANA og LAN har nytt godt av svært store rabatter på disse pga forsinkelsene på 787.

Det er stor forskjell på hva man har av flyflåte, og det man må sette inn i en situasjon som dette. Det tror jeg alle forstår. Også du.

767 er et fremragende fly, som jeg selv holder meget af at flyve i og ja, er sikker på de fleste har forståelse for situationen. Jeg hentyder til Kjos' tidligere udtalelser og at man skal passe på med hvad man angriber andre med. Det kan hurtigt komme tilbage til en selv når man kommer med så bastante påstande. Det må man forvente og det er velfortjent, hvis man selv provokerer, at man også får lidt tilbage. Det tror (håber) jeg du også kan se det ironiske i.

Der var jo ikke grænser for hvor forældede, forurenende, dyre og brændstofforbrugende konkurrenternes fly var da Kjos skulle sælge "Dreamliner-oplevelsen" i medierne. Det er da ironisk at han selv ender op med disse "gamle" fly i starten. Men ja, helt forståeligt og en fin løsning.

Last edited:

Det dreier seg nok om wetlease, hvos man leier inn fly med besetning. DU vil trolig ha 1-2 personer ombord som serviceledere/-koordinatorer, noe som er vanlig i slike tilfeller.

I Europa er det vel nå kun EuroAtlantic og HiFly som har 767-kapasitet til denne typen lease ...

Det er nok bare EuroAtlantic, HiFly har bare A310, A330 og A340...
Men det kan jo være snakk om et amerikansk charterselskap da?

Ikke noe bekreftes her, så vidt jeg kan se, kun antydninger.

Det må vel være en helt grei midlertidig løsning, så får vi håpe det ikke blir en for langvarig affære med 767-ene. Hvis det blir lease fra EuroAtlantic eller Hifly, hvordan blir det med paint/livery?

Da har de jammen forandret artikkelen! For det sto "... bekrefter Lasse Sandaker-Nilsen" bla bla bla bla...

Ok, I stand corrected!

Da har de jammen forandret artikkelen! For det sto "... bekrefter Lasse Sandaker-Nilsen" bla bla bla bla...

Ok, I stand corrected!

Du har rett. Tok et mediesøk på artikkelen gjennom et verktøy jeg bruker på jobb, og fant både opprinnelig og ny/oppdatert artikkel. I den opprinnelige artikkelen bekrefter han:

Norwegian vil leie to Boeing 767 300 ER for å erstatte Boeing 787 Dreamliner på langdistanserutene fra Oslo og Stockholm.

Informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian bekrefter at de skal lease to fly frem til Boeing 787 er på vingene.

... mens den nye versjonen er en smule annerledes, for der bare vurderer han:

Norwegian ser nå på muligheten til å leie to Boeing 767 300 ER for å erstatte Boeing 787 Dreamliner på langdistanserutene fra Oslo og Stockholm.

Informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian vurderer å lease to fly frem til Boeing 787 er på vingene.

Sandaker-Nielsen sier at de ennå ikke har inngått endelig avtale hverken med selskap eller hvor lenge de ønsker å leie flyene.

Lukter kommunikasjonsrådgivning og noen lynraske telefoner her ;-)

Vil ikke være første gang noen er feilsitert heller ....

Det er stor forskjell på hva man har av flyflåte, og det man må sette inn i en situasjon som dette. Det tror jeg alle forstår. Også du.

Men det betyr kanskje at Kjos må tone ned aggressiviteten i den delen av markedsføringen sin? SAS pensjonerte B767 for 10-12 år siden.....

Men det betyr kanskje at Kjos må tone ned aggressiviteten i den delen av markedsføringen sin? SAS pensjonerte B767 for 10-12 år siden.....

Joda, må innrømme at det er ørlitegrann fornøyelig. :)
Vurderer å la min reservasjon på åpningsflighten gå; 767 fløy jeg, som du skriver over Atlanterhavet på 90-tallet. :)
(og gjør det gjerne igjen, om ikke nødvendigvis nå i mai)

Last edited:
Back