Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Muligens også fordi 99,9% av reisende gir bingen i om de reiser med 330, 340 eller 767.

I tillegg tviler jeg på at så mange har planer om å bo på gata i NY, og dermed har bestilt hotell som ikke lar seg flytte.

DU er jo særlig uheldige siden de skal start IC basert på disse leveransene.
Andre operatører kan ha eget materiell hvor 787 skulle erstatte jern de bruker i dag/brukes til ekspansjon.
I tillegg til rene leiekostnader for DU vil de jo også måtte lønne X antall 787 crew.
Så kommer vel også behov for simulator timer for å holde rating vedlike om dette trekker ut.

Jeg tror at Björn Kjos er proff nok slik at kan kan forsatt smile bredt.

Sikkert, disse leveranser vil koste Norwegian Longhaul en stykke penger. Men, disse penger kommer jo tilbake som kompensasjon fra Boeing. Direkte i penger, eller indirekte via rabatter eller bedre leverings-posisjoner for 737-800 og 737-8Max. Av disse har Norwegian mere enn 150 fly i bestilling og dette er den desidert störste vekst-motor til selskap.

Det blir i alle fall en masse skriverier i avisene. Det virker som alle journalister elsker å skrive om Norwegian og deres 787 problemer. Jeg tror publikum er fullstendig klar over at Norwegian er helt uskyldig i forsinkelsene og at tilitten til Norwegain ikke er utsatt. Tvert i mot vriker det som sympatien mot flyselskapet styrkes da mange føler at pressen ofte utettmessig nærmest prøver å håne flyselskapet for problemene.

Norwegian får i hvertall mye gratis PR for deres nye LH satsning. Mange får repetert og repetert om de nye rutene og det nye "superflyet". De oppfatter det kritiske i at Norwegian må vente. Ergo må det være et vidunder de venter på. Lysten får å teste flyet fester seg og mange fler bestemmer seg for å prøve flyet engang. Aldri før har pulbikum fått lære viktigheten av en modellbetegnense på hekken av et fly! Biler har hatt det, men man må vel tilbake til GTI bak på Golfen i 80 åra for å finne lignende model fokus.

Last edited:

Litt uklart om dette gir PR eller ikke , men etter noen få måneder med stabil drift er alt glemt.

Hvis vi sier L/N 136 (ZA650) og 153 (ZA578) tror jeg vi er nærmere sannheten. L/N 136 er også første ikke-ILFC.

Hvis vi sier L/N 136 (ZA650) og 153 (ZA578) tror jeg vi er nærmere sannheten. L/N 136 er også første ikke-ILFC.

Selvsagt.....i blant er det vanskelig å treffe riktig tast da det er så mange av dem på tastaturet ;) 133 er jo den andre -9 testmaskinen

Vet ikke om noen av dere har sett dette, men her er et setekart til norwegian's 787.

http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/billetter/setereservasjon/interiorarrangement/

seteplan-m-wc-787.jpg

Blir spennende å se om det kommer en mer detaljert seat map etterhvert da. Nysgjerrig på galleys osv.

Det var jo morsomt at de mellom rad 23 og 24 har egne handicap-plasser ombord. ;)
Det er ikke handicap plass, men handicap dass. De kan flytte veggen mellom 2 toaletter sånn at det er plass til en rullestol der inne.

Det er ikke handicap plass, men handicap dass. De kan flytte veggen mellom 2 toaletter sånn at det er plass til en rullestol der inne.

*IRONI* fra min side. Beklager om det ikke kom frem.... :)

Norwegians 787 står nå i siste posisjon i fabrikken, så det er ikke mange dagene(/uken/e?) igjen til den ruller ut i friskluft.

Er det noen som vet, om det blir lånefly. Blir det premium da? Jeg har bestillt premium 1-16 juni til BKK. Det er litt merkelig at jeg er den eneste som har bestilt premium på disse avgangene. I hverfall så var de andre setene ledige....

noen som vet hvordan de premium setene ser ut ?

Slik ser de ut:
dy_zpsd619a232.png

Forskjellen fra monkeyclass er at stolen kan justeres 10 grader bakover, i tillegg til at man får bordplate og blokkert midtsete. #Value

Last edited:
Back