Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hei.
Norwegian har vel noen 787-9 "stående" over i Seattle noen som vet når disse skal leveres ? Mente hadde lest et sted om en skulle leveres til uka men mulig jeg har lest feil.

De har ingen 'stående' i SEA. En maskin (L/N 604 G-CKLZ) er merket 'klar' - det er nok den som kommer til uka. (Edit: ser det dukket opp i forrige post)
L/N 608 G-CKNY holder på med leveringstester og L/N 619 G-???? er ennå ikke ute av fødestua.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I følge Flightglobal er Norwegian nå i desember det 9. største selskaper på transatlantisk (her menes USA og Canada fra/til Europa) og har blant annet passert KLM, og er like bak Virgin

https://www.check-in.dk/norwegian-stoerre-end-klm-paa-nordamerika/
Data- og analysevirksomheden FlightGlobal har netop udgivet en mini-analyse, der blandt andet viser, hvor stor kapacitet de enkelte flyselskaber udbyder på ruterne mellem Europa og Nordamerika, der omfatter både USA og Canada.

Her fremgår det, at Norwegian vil udbyde næsten 500 transatlantiske flyvninger i december, hvilket rækker til en niendeplads blandt de 10 største flyselskaber på det transatlantiske marked. Med 155.712 udbudte sæder er Norwegian fløjet forbi KLM, der kun kan tilbyde 121.905 sæder i december måned.
 

Attachments

  • tatldec17.JPG
    tatldec17.JPG
    38.3 KB · Views: 2,103
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian øker premium-klassen ytterligere, opp til 56 seter (ref. fra 35 til 44 seter i post#565)
The 56-seat cabin configuration will offer passengers more than a metre of legroom and 11 inch Panasonic monitors providing free in-flight entertainment.

The new cabin will be fitted on 20 Dreamliners set for delivery from February.

http://www.travelweekly.co.uk/articles/294834/norwegian-boosts-premium-class-capacity-on-long-haul-routes
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian øker premium-klassen ytterligere, opp til 56 seter (ref. fra 35 til 44 seter i post#565)


http://www.travelweekly.co.uk/articles/294834/norwegian-boosts-premium-class-capacity-on-long-haul-routes

Lurte på hvor det ble av økningen av premium-seter som ble varslet siden ingen nye fly ble levert med 44 premium-seter. Er jo en ganske så stor økning, og grunnen til at ingen fly fikk den varslede premiumøkning kan jo være at Norwegian tenkte en gang til. Blir spennende å se hvilken config som blir brukt hvor, og hvordan de håndterer flybytte med fly med forskjellige konfigurasjoner, er jo ikke akkurat typisk lavkost å ha så mye forskjellig innredning heller...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Forstår det slik at selve setet er det samme?

Hvor mange færre økonomiseter blir det da?

Det er vel ikke usannsynlig at det blir en "ren premiumkabin" foran dør 2?
Da blir det 27 færre økonomiseter sammenlignet med i dag om alt "bak" ellers er likt. Mener jeg leste at de skulle redusere avstanden på premium med 2-3 tommer, så da lar det seg kanskje gjøre å erstatte 3 rader økonomi med 3 rader premium.
Edit det sto 44 seter foran døra, så da stemmer nok ikke min spekulasjon.
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

27 færre bak .. 22 flere foran. Noen må nok gi opp noen tommer for at dette skal gå opp ...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kommer kanskje ikke som noe sjokk, men alle Trent 1000 motorene må byttes ut på Norwegian sin 787 flåte.
Skal erstattes med Trent 1000 Ten.

https://min.e24.no/a/xR4loV

Så da blir det nok litt flyleie fremover også, men med noen annen som plukker opp regninga.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kommer kanskje ikke som noe sjokk, men alle Trent 1000 motorene må byttes ut på Norwegian sin 787 flåte.
Skal erstattes med Trent 1000 Ten.

https://min.e24.no/a/xR4loV

Så da blir det nok litt flyleie fremover også, men med noen annen som plukker opp regninga.

I følge Wikipedia så er prisen for èn motor på 41 mill. USD/330 mill NOK. Stemmer dette?
Må svi for RR.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kor mange motorar må dei lage då, for å nokon sinne gå i pluss... Reknar med at ikkje heile motoren er tapt, men at mykje delar kan brukast om, slik at det ikkje blir avskriving heilt til null?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Fra artikkelen på hegnar.no

Når flyene blir stående på bakken, må Norwegian igjen vurdere å leie inn fly. Prisen for det må de dekke selv.

Virker ikke det litt merkelig?!

Nå kjenner jo ikke jeg avtalene her, men det er jo mulig det ligger en gulerot i prisene på de kommende motorene.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kor mange motorar må dei lage då, for å nokon sinne gå i pluss... Reknar med at ikkje heile motoren er tapt, men at mykje delar kan brukast om, slik at det ikkje blir avskriving heilt til null?



De må neppe kassere hele motoren, og er jo snakk om en del av motoren hvor problemet her

Ellers er de andre selskapene som var først ute med -9 i ferd med å skifte sine. ANA har flere fly parkert, mens både Virgin og Air New Zealand har wetleaset fly

787 programmet må være god butikk for HiFly og co, om ikke annet
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

De må neppe kassere hele motoren, og er jo snakk om en del av motoren hvor problemet her

Ellers er de andre selskapene som var først ute med -9 i ferd med å skifte sine. ANA har flere fly parkert, mens både Virgin og Air New Zealand har wetleaset fly

787 programmet må være god butikk for HiFly og co, om ikke annet
Ja, du kan så seie. Bra det blir handtert då. Og forhåpentlegvis til så lita ulempe som mogleg for DY og andre.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

LN772: bestilt av Norwegian, har også dukket opp på produksjonslisten

Noen flere

LN813 - Bestilt av Norwegian (montering begynner om ikke lenge)
LN827 - Bestilt av BOC Aviation
LN835 - Bestilt av BOC Aviation
LN853 - Bestilt av BOC Aviation
LN870 - Bestilt av BOC Aviation
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Noen flere

LN813 - Bestilt av Norwegian (montering begynner om ikke lenge)
LN827 - Bestilt av BOC Aviation
LN835 - Bestilt av BOC Aviation
LN853 - Bestilt av BOC Aviation
LN870 - Bestilt av BOC Aviation

Dette er vel de 5 787-9 som skal leveres i 2019.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Dreamlinere tilbake i trafikk?
Etter at Norwegian LH fra begynnelsen av januar sendte tilbake 4 innleide fly har fortsatt 2 Dreamlinere (LNFogLNP) vært langtidsparkert pga motortrøbbel. Norwegian har lagt opp et redusert ruteprogram som innebærer bruk av bare egne fly.
LNP gjorde i går sin første tur på lenge. Den fløy Oslo-Orlando-Oslo.

Betyr dette at Norwegian, etter nesten ett år med parkerte Dreamlinere, igjen er i ferd med å få alle fly i luften eller har LNP bare fått låne motorer fra et annet individ?
 
Back
Top