Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: G-CIXO/LN450 - status

Hva skyldes at de skal kjøre 787-9 på alle rutene fra OSL? Fulle fly?

Alle nye leveringer er -9. Det er sannsynlig at de setter inn de noe mindre -8 i nye markeder etterhvert som de åpner. Dermed vil de nye bli satt inn i 'etablerte' markeder.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Da er flere linjenummer for Norwegian kommende 787-9 kjent

LN450 leaset fra MG Aviation
LN488 leaset fra MG Aviation
LN538 leaset fra AerCap
LN538 leaset AerCap
LN556 leaset CIT Leasing
LN581 leaset fra AerCap
LN588 bestilt av Norwegian
LN593 leaset fra AerCap
LN600 bestilt av Norwegian
LN604 bestilt av Norwegian
LN608 leaset fra AerCap
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Flere LNs

LN619 bestilt av Norwegian
LN647 leaset fra CIT
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

i et intervju med Thomas Ramdahl, CCO i Norwegian i månedens utgave av Airliner World kommer det frem at Premium-produktet er såpass populært at de fra juni-juli vil utvide premium-kabinen på alle nye leveringer fra 35 til 44 seter.
on the last four deliveries of the -9 we had 344 seats and we will have that [on deliveries] until June. then we will move down to 338 seats as we are expanding the Premium cabin. today, the front cabin has 35 seats in premium and a small section of economy class. we'll have 44 seats from door 2 to the cockpit...


på spørsmål om premium på 737max, svarer Ramdahl:
if you look at the MAX, we are thinking about having three or four rows with the middle seat free. i believe the important thing is to have width rather than legroom. it will be a one-class product but you will have more space.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

på spørsmål om premium på 737max, svarer Ramdahl:

"if you look at the MAX, we are thinking about having three or four rows with the middle seat free. i believe the important thing is to have width rather than legroom. it will be a one-class product but you will have more space. "

Hah!!! En som har skjønt det.

Hører dere SAS????? Haaaaaallloooooooo ;)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hah!!! En som har skjønt det.



Hører dere SAS????? Haaaaaallloooooooo ;)



Det beste er jo om Norwegian begynner å fly med premium intra Europa. Da har SAS Plus tapt da ;)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det beste er jo om Norwegian begynner å fly med premium intra Europa. Da har SAS Plus tapt da ;)

Med ledig midtsete og Premium hos DY intra Europe skal jeg innrømme at jeg hadde banket på døren og sagt "hei", i hvert fall.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Blir ikke dette det samme som SAS og de fleste andre allerede har; samme knekkebrødsetene med 5 cm bedre benplass og ingen i midtsetet? Såvidt jeg skjønner er det ikke snakk om ordentlige seter i premium på 737? Er det forresten noen europeiske selskaper som tilbyr ordentlige premium seter ala C-klasse på ruter innen Europa?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Med ledig midtsete og Premium hos DY intra Europe skal jeg innrømme at jeg hadde banket på døren og sagt "hei", i hvert fall.



Her snakker de om 737max de skal bruke på transatlantisk, hvor de må blokkere noen seter pga rekkevidden. Så ikke innen Europa [emoji6]
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I praksis snakker vi vel her det de allerede har gjort på sine turer til Dubai? Mener at midtsetet var blokkert på en del rader der pga rekkevidde?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I praksis snakker vi vel her det de allerede har gjort på sine turer til Dubai? Mener at midtsetet var blokkert på en del rader der pga rekkevidde?

Korrekt, Dubai er helt på kanten av rekkevidden til -800 så de måtte redusere kjøttvekta litt. Likevel var det rett som det var at de måtte legge inn en fuelstopp på Arlanda på vei i motvind til Oslo.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Her snakker de om 737max de skal bruke på transatlantisk, hvor de må blokkere noen seter pga rekkevidden. Så ikke innen Europa [emoji6]

Neida, og for en gangs skyld var dette noe jeg hadde fått med meg. Derav ordbruken som i et hypotetisk tilfelle ;)

DY longhaul har jeg jo testet og konkludert med at ikke er noe for meg eller elefanten:
https://finalcall.travel/meetingplace/index.php?threads/norwegian-premium-til-las-vegas.383/
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser ut som ARN blir ren 787-9 destinasjon til neste sommer

http://www.routesonline.com/news/38...-s18-stockholm-long-haul-preliminary-changes/
Norwegian during the week of 04JUN17’s OAG Schedules Analyser filed preliminary schedules for summer 2018 season, effective from 25MAR18. The carrier’s long-haul routes at Stockholm Arlanda is currently scheduled to be operated by 787-9 only, replacing -8 (based on comparison with summer 2017 season).
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Flere LNs:

LN662: fra AerCap
LN664: bestilt av Norwegian
LN673: bestilt av Norwegian
LN675: fra AerCap
LN679: fra CIT leasing
LN691: fra AerCap
LN698: fra AerCap
LN715: bestilt av Norwegian
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

18 samtidige Norwegian flighter fra Europa til USA. Alle flighter er med eget matriell. Enda gjenstår 1 1/2 år med videre kraftig ekspansjon.
 

Attachments

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    76 KB · Views: 889
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Flere LNs:

LN662: fra AerCap
LN664: bestilt av Norwegian
LN673: bestilt av Norwegian
LN675: fra AerCap
LN679: fra CIT leasing
LN691: fra AerCap
LN698: fra AerCap
LN715: bestilt av Norwegian

Kan legge til:
LN755: bestilt av Norwegian
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hei.
Norwegian har vel noen 787-9 "stående" over i Seattle noen som vet når disse skal leveres ? Mente hadde lest et sted om en skulle leveres til uka men mulig jeg har lest feil.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Blir ikke dette det samme som SAS og de fleste andre allerede har; samme knekkebrødsetene med 5 cm bedre benplass og ingen i midtsetet? Såvidt jeg skjønner er det ikke snakk om ordentlige seter i premium på 737? Er det forresten noen europeiske selskaper som tilbyr ordentlige premium seter ala C-klasse på ruter innen Europa?

SAS har vel som en av de få ikke blokkert midtsetet på intra Europeisk...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hei.
Norwegian har vel noen 787-9 "stående" over i Seattle noen som vet når disse skal leveres ? Mente hadde lest et sted om en skulle leveres til uka men mulig jeg har lest feil.

Stemmer det! G-CKLZ B787-9 lander på OSL 14SEP kl 07:00.
 
Back
Top