Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Dreamlinere tilbake i trafikk?
Etter at Norwegian LH fra begynnelsen av januar sendte tilbake 4 innleide fly har fortsatt 2 Dreamlinere (LNFogLNP) vært langtidsparkert pga motortrøbbel. Norwegian har lagt opp et redusert ruteprogram som innebærer bruk av bare egne fly.
LNP gjorde i går sin første tur på lenge. Den fløy Oslo-Orlando-Oslo.

Betyr dette at Norwegian, etter nesten ett år med parkerte Dreamlinere, igjen er i ferd med å få alle fly i luften eller har LNP bare fått låne motorer fra et annet individ?

LNP har vært i trafikk i flere måneder den. Men stemmer at den har stått en liten stund på OSL nå inntil i går.
LNF har stått lenge i CPH.
Ellers er vel de andre ute bare pga service. Bl.a OSL og Shanghai.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser ut som Norwegian måtte ned i YWG på vei til LAX nå nylig..
 

Attachments

  • A2B89B3B-C8C8-4FBF-9867-1F226E9551C8.png
    A2B89B3B-C8C8-4FBF-9867-1F226E9551C8.png
    314.1 KB · Views: 1,798
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Og det ingen ende tar .... fler detaljer i artikkelen.

https://www.paddleyourownkanoo.com/...r-routes-including-orlando-miami-and-chicago/

In the last few weeks, new problems have been found with a type of Rolls-Royce engine used to power the Boeing 787-10 Dreamliner. Singapore Airlines first found the problem with the Trent 1000 TEN engines which were showing signs of premature blade deterioration but Rolls-Royce has issued a new safety directive for all Trent 1000 engines.

Norwegian now says it will be forced to ground four of its Gatwick-based 787’s at a time. Significant disruption is forecast and as a result, wetlease operators are being called in to cover the airline’s schedules up to the end of October.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Jeg synes litt synd på Norwegian nå. 787- og 737MAX-problemene var umulige å forutse og gjør det ikke spesielt enkelt å drive flyselskap med positive tall. Mulig det er høyere risiko med å velge og satse hardt og offensivt på nye flytyper, men de problemene vi nå ser med de omtalte flytypene må nok sies å være større enn de vi historisk har sett med nye flytyper tidligere. Iallefall den samtidigheten vi nå ser.

Espen
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Om ikke direkte Murphy's, så viser jo uansett slike uheldige og uforutsette utfordringer hvilken svakhet det er i den ellers så fordelaktige "enhetsflåten" (er det egentlig et ord?).
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Om ikke direkte Murphy's, så viser jo uansett slike uheldige og uforutsette utfordringer hvilken svakhet det er i den ellers så fordelaktige "enhetsflåten" (er det egentlig et ord?).
Jo, men det blir vel ein påverknad uansett, om ein skulle hatt andre fly også.

787 er jo ikkje splitter nytt lenger, skulle tru det snart var på stell. No er ikkje eg mekanisk ingeniør, men ting tyder vel litt på manglande testar, dårleg design, evt design under feil forutsetningar. Lure på kor mykje av potensiel vinst som er borte, både for RR, B og DY.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Om ikke direkte Murphy's, så viser jo uansett slike uheldige og uforutsette utfordringer hvilken svakhet det er i den ellers så fordelaktige "enhetsflåten" (er det egentlig et ord?).

Noen har det verre enn andre. Selv Southwest har begynt å se på flåteplanen ... Du blir veldig sårbar med en enhetsflåte.

Dette får jo f.eks. SAS og Thai til å stå frem med en skinnende glorie ... :cool:
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

787 er jo ikkje splitter nytt lenger, skulle tru det snart var på stell. No er ikkje eg mekanisk ingeniør, men ting tyder vel litt på manglande testar, dårleg design, evt design under feil forutsetningar. Lure på kor mykje av potensiel vinst som er borte, både for RR, B og DY.

Absolutt, men selv om det blir en hypotetisk tanke: Alt det 787 problemene har kostet Norwegian, kunne de kjøpt mye jetfuel for.....
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Noen har det verre enn andre. Selv Southwest har begynt å se på flåteplanen ... Du blir veldig sårbar med en enhetsflåte.

Dette får jo f.eks. SAS og Thai til å stå frem med en skinnende glorie ... :cool:

SAS har da hatt enhetsflåte i nesten alle år!? Én av hver...:lol:
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

787 er jo ikkje splitter nytt lenger, skulle tru det snart var på stell. No er ikkje eg mekanisk ingeniør, men ting tyder vel litt på manglande testar, dårleg design, evt design under feil forutsetningar. Lure på kor mykje av potensiel vinst som er borte, både for RR, B og DY.

Men hvor lang tid kan disse motorproblemen på 787 ta ? Regner med at alle 787 som Norwegian har fått siste året kommer med problemfrie motorer.
 
Back
Top