• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Blir ikke dette det samme som SAS og de fleste andre allerede har; samme knekkebrødsetene med 5 cm bedre benplass og ingen i midtsetet? Såvidt jeg skjønner er det ikke snakk om ordentlige seter i premium på 737? Er det forresten noen europeiske selskaper som tilbyr ordentlige premium seter ala C-klasse på ruter innen Europa?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Med ledig midtsete og Premium hos DY intra Europe skal jeg innrømme at jeg hadde banket på døren og sagt "hei", i hvert fall.



Her snakker de om 737max de skal bruke på transatlantisk, hvor de må blokkere noen seter pga rekkevidden. Så ikke innen Europa [emoji6]
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I praksis snakker vi vel her det de allerede har gjort på sine turer til Dubai? Mener at midtsetet var blokkert på en del rader der pga rekkevidde?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I praksis snakker vi vel her det de allerede har gjort på sine turer til Dubai? Mener at midtsetet var blokkert på en del rader der pga rekkevidde?

Korrekt, Dubai er helt på kanten av rekkevidden til -800 så de måtte redusere kjøttvekta litt. Likevel var det rett som det var at de måtte legge inn en fuelstopp på Arlanda på vei i motvind til Oslo.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Her snakker de om 737max de skal bruke på transatlantisk, hvor de må blokkere noen seter pga rekkevidden. Så ikke innen Europa [emoji6]

Neida, og for en gangs skyld var dette noe jeg hadde fått med meg. Derav ordbruken som i et hypotetisk tilfelle ;)

DY longhaul har jeg jo testet og konkludert med at ikke er noe for meg eller elefanten:
https://finalcall.travel/meetingplace/index.php?threads/norwegian-premium-til-las-vegas.383/
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ser ut som ARN blir ren 787-9 destinasjon til neste sommer

http://www.routesonline.com/news/38...-s18-stockholm-long-haul-preliminary-changes/
Norwegian during the week of 04JUN17’s OAG Schedules Analyser filed preliminary schedules for summer 2018 season, effective from 25MAR18. The carrier’s long-haul routes at Stockholm Arlanda is currently scheduled to be operated by 787-9 only, replacing -8 (based on comparison with summer 2017 season).
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Flere LNs:

LN662: fra AerCap
LN664: bestilt av Norwegian
LN673: bestilt av Norwegian
LN675: fra AerCap
LN679: fra CIT leasing
LN691: fra AerCap
LN698: fra AerCap
LN715: bestilt av Norwegian
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

18 samtidige Norwegian flighter fra Europa til USA. Alle flighter er med eget matriell. Enda gjenstår 1 1/2 år med videre kraftig ekspansjon.
 

Attachments

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    76 KB · Views: 890
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Flere LNs:

LN662: fra AerCap
LN664: bestilt av Norwegian
LN673: bestilt av Norwegian
LN675: fra AerCap
LN679: fra CIT leasing
LN691: fra AerCap
LN698: fra AerCap
LN715: bestilt av Norwegian

Kan legge til:
LN755: bestilt av Norwegian
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hei.
Norwegian har vel noen 787-9 "stående" over i Seattle noen som vet når disse skal leveres ? Mente hadde lest et sted om en skulle leveres til uka men mulig jeg har lest feil.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Blir ikke dette det samme som SAS og de fleste andre allerede har; samme knekkebrødsetene med 5 cm bedre benplass og ingen i midtsetet? Såvidt jeg skjønner er det ikke snakk om ordentlige seter i premium på 737? Er det forresten noen europeiske selskaper som tilbyr ordentlige premium seter ala C-klasse på ruter innen Europa?

SAS har vel som en av de få ikke blokkert midtsetet på intra Europeisk...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hei.
Norwegian har vel noen 787-9 "stående" over i Seattle noen som vet når disse skal leveres ? Mente hadde lest et sted om en skulle leveres til uka men mulig jeg har lest feil.

Stemmer det! G-CKLZ B787-9 lander på OSL 14SEP kl 07:00.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hei.
Norwegian har vel noen 787-9 "stående" over i Seattle noen som vet når disse skal leveres ? Mente hadde lest et sted om en skulle leveres til uka men mulig jeg har lest feil.

De har ingen 'stående' i SEA. En maskin (L/N 604 G-CKLZ) er merket 'klar' - det er nok den som kommer til uka. (Edit: ser det dukket opp i forrige post)
L/N 608 G-CKNY holder på med leveringstester og L/N 619 G-???? er ennå ikke ute av fødestua.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I følge Flightglobal er Norwegian nå i desember det 9. største selskaper på transatlantisk (her menes USA og Canada fra/til Europa) og har blant annet passert KLM, og er like bak Virgin

https://www.check-in.dk/norwegian-stoerre-end-klm-paa-nordamerika/
Data- og analysevirksomheden FlightGlobal har netop udgivet en mini-analyse, der blandt andet viser, hvor stor kapacitet de enkelte flyselskaber udbyder på ruterne mellem Europa og Nordamerika, der omfatter både USA og Canada.

Her fremgår det, at Norwegian vil udbyde næsten 500 transatlantiske flyvninger i december, hvilket rækker til en niendeplads blandt de 10 største flyselskaber på det transatlantiske marked. Med 155.712 udbudte sæder er Norwegian fløjet forbi KLM, der kun kan tilbyde 121.905 sæder i december måned.
 

Attachments

  • tatldec17.JPG
    tatldec17.JPG
    38.3 KB · Views: 2,104
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian øker premium-klassen ytterligere, opp til 56 seter (ref. fra 35 til 44 seter i post#565)
The 56-seat cabin configuration will offer passengers more than a metre of legroom and 11 inch Panasonic monitors providing free in-flight entertainment.

The new cabin will be fitted on 20 Dreamliners set for delivery from February.

http://www.travelweekly.co.uk/articles/294834/norwegian-boosts-premium-class-capacity-on-long-haul-routes
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegian øker premium-klassen ytterligere, opp til 56 seter (ref. fra 35 til 44 seter i post#565)


http://www.travelweekly.co.uk/articles/294834/norwegian-boosts-premium-class-capacity-on-long-haul-routes

Lurte på hvor det ble av økningen av premium-seter som ble varslet siden ingen nye fly ble levert med 44 premium-seter. Er jo en ganske så stor økning, og grunnen til at ingen fly fikk den varslede premiumøkning kan jo være at Norwegian tenkte en gang til. Blir spennende å se hvilken config som blir brukt hvor, og hvordan de håndterer flybytte med fly med forskjellige konfigurasjoner, er jo ikke akkurat typisk lavkost å ha så mye forskjellig innredning heller...
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Forstår det slik at selve setet er det samme?

Hvor mange færre økonomiseter blir det da?

Det er vel ikke usannsynlig at det blir en "ren premiumkabin" foran dør 2?
Da blir det 27 færre økonomiseter sammenlignet med i dag om alt "bak" ellers er likt. Mener jeg leste at de skulle redusere avstanden på premium med 2-3 tommer, så da lar det seg kanskje gjøre å erstatte 3 rader økonomi med 3 rader premium.
Edit det sto 44 seter foran døra, så da stemmer nok ikke min spekulasjon.
 
Last edited:
Back
Top