• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Status Norwegian Longhaul og deres 787 (ruter m.v.)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kan se ut til at disse som kanskje skal overføres fra det irske til det norske registeret kanskje får samme tre bokstaver etter LN- som de gjorde på EI-. Hvis man ser på luftfartstilsynets oversikt over ledige registreringer, så ser man at LN-LNA og til og med LNG ikke er tilgjengelige. Og hvis man ser på listen over registrerte fartøy, så eksisterer ikke LN-LNA til LNH (egentlig eksisterer ingen med reg LN-LN*) .:rolleyes: Dette er vel også ganske logisk.
http://www.luftfartstilsynet.no/inc...pdf/BINARY/Ledige regmerker pr 14-04-2015.pdf (ledige reg. Per 14.4.2014)
http://www.luftfartstilsynet.no/inc...kt over registrerte fartøy per 31 12 2014.pdf (Registrerte fartøy, per 31.sep 14)

opprinnelig skulle de vell hete LN-BKA osv.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

LN-BK* serien er ikke tilgjengelig i listen over ledige reg, så det kan godt hende at de får de bokstavene. Men det er jo greit med de samme bokstavene, det er vel litt billigere å tegne over (eller hva de nå har tenkt å gjøre) på flyene og:colgate:
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Da ble det LN-LN* (i hvertfall på LNB). Noen som vet når resten følger etter?
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

LN-LNB har fått selskap av LND på norsk reg.

Velkommen "hjem", får en vel si.
Har prøvd å Google litt, men har ikke funnet noen bilder av de med norsk reg. LN-LNB har ikke vært innom OSL foreløpig, men er det noen som har fått den på brikka, eller har sett et bilde av den?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Velkommen "hjem", får en vel si.
Har prøvd å Google litt, men har ikke funnet noen bilder av de med norsk reg. LN-LNB har ikke vært innom OSL foreløpig, men er det noen som har fått den på brikka, eller har sett et bilde av den?

LN-LNB flyr ut fra ARN.

LN-LND flyr ut fra CPH.

Ingen av de har vært på norsk jord, og etter hva jeg kan se har de planer om det heller:drunk:
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

DY7011 satt opp med LNLNF imorgen, så da er den også overført.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Ingen bilder av Dreamliner på Norsk reg. enda? Hva blir reg. på 787-9'erne til DY?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Norwegians 3. 787-9 blir LN450. Planlagt montert i Charleston
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Såvidt jeg har fått med meg har ikke Norwegian vært i Norge enda med sine LN registerte Dreamlinere. Tar jeg feil eller hvorfor er det slik?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Såvidt jeg har fått med meg har ikke Norwegian vært i Norge enda med sine LN registerte Dreamlinere. Tar jeg feil eller hvorfor er det slik?

LN-LNG var innom og flydde ett par ruter for en stund tilbake. Ellers så har LNA og LNH hatt fast base på OSL lenge. Det har sikkert sine grunner med EI/LN-reg og bruk av de i Norge.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Noen flere LNs for de neste 787-9 til Norwegian.

LN450 leaset fra MG Aviation
LN488 leaset fra MG Aviation
LN538 bestilt av Norwegian (for AAA)


Fra før er jo LN400 og LN418 identifisert, begge kommer via MG Aviation
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

I henhold til Norwegian sin flåteplan så vil de få levert hele 9 787-9 i 2017. Fra før er det kjent at 4 kommer i 2016
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Nå er det så mange tråder om Norwegian og deres longhaul at jeg sliter litt med å finne konkret hva jeg lurer på.

Men denne dispensasjonen fra tilsynet gikk vel ut for en stund tilbake, og senest i går så jeg på FR24 at LN-LNE fløy OSL - FLL. Kan noen forklare meg hvordan strukturen for norske ruter til USA per dags dato? Er maskinene ortsatt registrert på DU? Er det fortsatt bangkok-base som flyr rutene "via" OSL?

CC-baser i både Bangkok og USA, pilotbaser i Bangkok og London,norske og irsk-registrerte maskiner på ruter mellom Norge og USA og utgått dispensasjon - Ber om forståelse for dumme spørsmål.
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Plan for 787-9 operasjoner kommende vinter

http://airlineroute.net/2016/04/07/dy-789-w16update1/
Copenhagen – New York JFK 1 weekly (Day 3 from CPH, Day 1 from JFK)
London Gatwick – Los Angeles 3 weekly (Day 247)
London Gatwick – New York JFK 5-6 weekly (Day x3 from LGW, Day x13 from JFK)
London Gatwick – San Juan 2 weekly (Day 36)

Dette er dog bare for rundt 2 maskiner, og da gjennstår programmet for inntill 2 maskiner til
 
Back
Top