SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Ok. Jeg skal koke sammen noe i løpet av noen få dager. Dersom de som er med tar å sender meg fornavn etternavn og ebgnr på dette formatet så er vi kommet langt. Mitt eksempel blir EBG60XXXXX84. Send på pm

Ok. Jeg skal koke sammen noe i løpet av noen få dager. Dersom de som er med tar å sender meg fornavn etternavn og ebgnr på dette formatet så er vi kommet langt. Mitt eksempel blir EBG60XXXXX84. Send på pm
Jeg holder på å kladde et brev nå. :)

Supert. Da ser vi på der når du er ferdig. Så sender jeg der til mine kontakter hos SAS. Skal få sendt det til Roald også :)

Utkast til brev, er bare å komme med tilbakemeldinger:

Hei SAS og EuroBonus,

Jeg sender denne henvendelsen på vegne av meg selv og mange andre lojale SAS-kunder gjennom mange år. Vi er i all hovedsak fornøyde med EuroBonus, særlig etter relanseringen med “EuroBonus 2.0”, og ser med glede at dere satser på dette med kampanjer, innenrikslounge, fast track flere steder i landet m.v.

I velkomstbrevet som gullkunde står det imidlertid "Dine reiser vil bli mer behagelige på bakken, på flyplassen og i luften” - og vi savner fokus på det siste. Frem til sommeren var en av de største fordelene som “statuskunde” en uoffisiell fordel: blokkert midtsete (soft block), både i Plus og Go. Å komme ombord i en maskin med 95% belegg og være en av få passasjerer med ledig midtsete gjorde at en virkelig følte at SAS verdsetter lojale kunder. Slik vi forstår det var dette helt eller delvis en automatisk funksjon i Altea/Amadeus som gjorde at nabosetet var blokkert for alle med lavere nivå, hele veien fra EBS til EBP (EBS blokkerte EBB, EBG blokkerte EBS+EBB og så videre).

I sommer har det skjedd en endring som gjorde at denne fordelen har forsvunnet helt - til og med for Pandion-kunder. Etter vår oppfatning var dette noe som kostet SAS lite eller ingenting, men ga svært stor merverdi for oss som kunder. Nå er situasjonen i mange tilfeller helt motsatt, og en kan som EBD jevnlig oppleve at nabosetet blir opptatt mens det er mange ledige midtseter i kabinen, noe som tilnærmet aldri skjedde tidligere.

Vi håper at dere kan undersøke om det er noe som kan gjeninnføres.

Med vennlig hilsen
<navneliste>

--
Edit: Send PM til fluxie eller meg med navn, mailadresse og EB-nivå hvis du er med. Jo flere, jo bedre.

Last edited:
Burde vi også legge til "problemene" med fri alkohol og annet rot i Plus, eller er det best å være konkret på midtsete, som trossalt er viktigst?

Burde vi også legge til "problemene" med fri alkohol og annet rot i Plus, eller er det best å være konkret på midtsete, som trossalt er viktigst?
Jeg vurderte det, men droppet det av to grunner: status er irrelevant for Plus-produktet i seg selv, og for å ikke fjerne fokus fra det viktigste. Hvis vi da får en god dialog med ledelsen kan jeg ta det med i neste runde.

Men hvis det er interesse/flertall for det kan jeg ta det med nå, har for så vidt ingen sterke motforestillinger.

Jeg vurderte det, men droppet det av to grunner: status er irrelevant for Plus-produktet i seg selv, og for å ikke fjerne fokus fra det viktigste. Hvis vi da får en god dialog med ledelsen kan jeg ta det med i neste runde.

Men hvis det er interesse/flertall for det kan jeg ta det med nå, har for så vidt ingen sterke motforestillinger.

Jeg er enig, ellers synes jeg brevet er finfint.

Jeg synes vi skal ta det ved neste korsvei. Vi holder oss til saken i første dialog med sas. Det renner inn med navn til meg hvertfall :)

Jeg synes vi skal ta det ved neste korsvei. Vi holder oss til saken i første dialog med sas. Det renner inn med navn til meg hvertfall :)
Skal alle sende navn (og evt. epostadresse) til deg, Fluxie?
Vet ikke helt hvor mye som er nødvendig. Foreslår navn, mailadresse og EB-nivå (trenger ikke selve nummeret, regner med at ingen skryter på seg noe).

Jeg har også begynt å få PMer, så send det til meg og/eller fluxie, så samkjører vi listen før vi sender det over for å unngå rot.

Da logger jeg av for kvelden. Så jobber jeg og Peppep videre med dette i morgen. Fortsett å sende pm til meg eller peppep!

Bra insj

Regner med det kommer oppdateringer på hva som skjer.
Det er foreløpig 22 som har "signert", planen er å sende det i morgen tidlig. Med en gang vi hører noe fra SAS blir det selvfølgelig videreformidlet her i tråden.

Sendte nettopp PM, sendte med navnet til kmpis som ikke er på FP.

Hvis folk spør kollegaer og venner som også er EBG/EBD/EBP så kan listen bli ganske så lang :) Jo flere jo bedre

Da har vi 42 signaturer sålangt. Bare å fylle på folkens. Jeg tar meg en runde på kontoret nå :)
Frist klokken 09:00 i morgen.

Thomas

Back