• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God Lørdag 03 Januar fra Port Moresby

Futura

ScanFlyer Gold
God morgen. Jeg regner med dette er første gang en tråd startes fra Papua New Guinea/PNG. Det har alt blitt lørdag og vi har vår andre dag her i POM. Vi ankom i går morges med Air Nuiginis god gamle 767-300ER, "dessverre" var det ikke den gamle SAS maskinen, som er den som brukes oftest til SIN, men den som startet sitt liv for Abu Dhabi Royal flight, vi fløy med og som "bare" er 26 år gammel. Jeg hadde reservert setet rett bak overwing exit, som ga oss 1 meter benplass. Nå er benplassen generelt god da dette er mer som en prakter. 28+160 seter, der de 28 er full flat seter i den populære 2-1-2 konfigurasjonen og tok opp nesten halve flyet. Jeg antar det var nærmere 100 pax ombord Det virket å være 186 seter der ryggene kunne reguleres og våre 2 som det ikke var mulig på. Raden foran var den fremste i Economy og var mellom nødutgangene, der kunne ryggen reguleres, vi hadde vanlig sete bak oss, men kunne ikke regulere ryggen. Tilsvarende sete på andre siden av midtgangen kunne regulere ryggene. Merkelig. 1 rad i eco var helt tom og rad 2 i midten var også tom, men her satt bordet i armlenet, dermed kunne man ikke breie seg ut over 3 seteren. På mitt vindussete ville armlenet gått over nødutgangen, så det var delt i 2 og montert på selve nødutgangen. bordet mitt fikk dermed ikke noe anlegg og var veldig ustøtt, noe som resulterte i at jeg veltet et halvt glass hvitvin ned på veggen. Vi var en time sene fra SIN og godt var det. Serveringen kom raskt i gang, dette er jo god gammel full service må vite. Etter at restene etter serveringen var tatt inn, gikk det umiddelbart over i nattmodus. Denne nattflighten er bare på 6,5 timer og med 2 timer tidsforskjell fra SIN (oslo+9) landet vi 06.30, en time forsinket. Etter en tur gjennom Imigration og toll kontroll stod vi litt i kø for veksling. så gikk vi ut for å ta taxi. Det var ikke en taxi der. Jeg gikk mot en "vakt" ved avgang for å spørre om taxi, men da kom det en minibuss forbi, fra et hotell. Det var vårt hotell, så da kjørte han oss rett til Stanley hotell and Suites. Rommet var selvfølgelig ikke klart, men vi sjekket inn og leverte bagasjen til oppbevaring. Så gikk vi litt i nabolaget, ventet sammen med et par hundre lokale på at shoppingsenteret veg i veg skulle åpne. så slo vi ihjel et par timer der før vi gikk tilbake til hotellet, fikk nøkkelen og dro på rommet og tok en høneblunn på 5-6 timer. nå er planne å komme seg ned til den delen av byen som er nærmest sjøen for å se oss litt om.
Ha en uforglemmelig dag alle sammen,

Glad lørdag fra Ris. Forum, papiraviser, kaffe og ny porsjon med marsipan fra Anthon Berg. Tur til Kolbotn og handling for opphavet før det blir brunch foran peisen med mannen min. En ettermiddag og. Kveld uten planer…blir noen lørdager før det skjer igjen. Nyt!

Morn fra Tønsberg. Nærmere kl 8 før de små startet dagen og det er jo helt magisk.
Nok en tur til Sandefjord i ettermiddag,da venter en bursdagsfeiring og bursdagsbarnet ville på Peppes. Kjenner det egentlig skal bli godt etter julen.

Ellers dukket en av mine favorittstriper opp i VG i dag.
IMG_1894.webp

Last edited:
God morgen fra Norefjell. -12 sier termometeret. Her blir det å spise frokost, rydde og pakke, før vi setter kursen hjemover. Tipper jeg kommer til å angre litt at vi ikke prioriterte rydde bort julen før vi dro. Heldigvis er vi ikke så ivrige på julepynt, så bør ikke ta alt for lang tid før alt er borte og treet hives ut. Ha en fin dag.

God dag fra Bongo-bo. Nye "hytta" på en helt nybygd øy uten mygg og med god mat. Fikk årets første dypp i både pool og hav i går kveld. I dag skal det bare fortsettes med å snorkle, spise, poole, spise, drikke, sove...

1000027741.webp

Ha en best iskald lørdag dere som er hjemme i Noreg. 😀

God formiddag fra et vinterlig Oslo. Grei retur med SAS i går, litt forsinkelser pga vær, måtte de-ice både på Kastrup og Arlanda. Ellers så jeg at Turkish Airlines har fått en maskin med ny og revolusjonerende vingedesign!

Attachments

• IMG_8102.webp
    IMG_8102.webp
    42.3 KB · Views: 22
Godt nytt år til alle. Da er omsider julen over. For å toppe det hele har tvillingene bursdag 2. januar så da slapp vi ikke unna selskap i går heller. Men nå er julehysteriet over for denne gangen og bare kosen gjenstår med rydde bort alt.

Inspirtert av SUD ble det snøkrabbeparti her for to dager siden. Jeg kjøpte meg en kasse på 2 kg hos Mørefish her for litt siden og det smakte veldig bra. Ikke var det spesielt dyrt heller.

G'morgen fra et vått SC .. Her har det regnet i natt, men det ser ut til å gi seg nå.

Sitter og avinstallerer MS Office - fant ut at jeg ikke gadd å betale $199 i året for noe jeg kan få gratis. Så nå er det T-bitr og Libre Office som gjelder. Libertad!

Ble en noe (les:totalt) redusert bryllupsdag i går, men jeg holder meg ihvertfll frisk. Vi får ta det igjen en annen dag.

De nevnte munkene har skiftat litt om på kursen og ser nå ut til å komme rett gjennom bøgda vår. Vi stiller og vinker!

God dag og Godt Nytt År! Ikke fra heimen, men fra langt inni skauen. Nærmere bestemt Skotterud, der vi er på besøk hos en venninne. Ligger vel an til en liten harrytur innom Systemet for et brett med Grolsch. Hjem til sivilisasjonen i ettermiddag. Ha en strålende helg😊

God Lørdag fra Chile og Zapallar ved Stillehavskysten. Straks en løpetur og så blir det polokamp i Chiles Hamptons. Garantert sjømatmiddag i kveld. Ha en bra dag.
Og når man skriver på forumet før man åpner nyhetsboksen… blir nok å følge med på det som skjer nord på kontinentet også.

Og når man skriver på forumet før man åpner nyhetsboksen… blir nok å følge med på det som skjer nord på kontinentet også.
I Chile har dere vel nettopp fått en president som Trump liker? Så det er vel liten sjanse for uro den veien?

God morgen fra bryggekanten. Her nytes kaffen sammen med FruS mens arvingene går bananas ved bassenget bak oss. Ble nok en nydelig middag på Hooters i går og de leverer utrolig nok beste snøkrabben i distriktet. I kveld blir det litt mer flotterier da det blir siste kvelden på denne siden av staten.

IMG_9661.webp

God ettermiddag fra MAN,

Ny jobbreise til Chile på trappene og nye jobbeventyr.

Fikk kansellert fly to ganger fra Humberside til Amsterdam med forespeiling om å reise på tirsdag. Løsningen blei en Uber over til Manchester og få lov å reise med BA i stedet for KL sørover, lykken er at man slipper melkeruta med mellomlanding i Buenos Aires.

Ha en finfin lørdag folkens 🙂

Back