Da er det omsider hjemreisedag. Det er ekstra best.
Første gang jeg var i byen her på jobb var i mars 2020 og da hadde kunden booket meg hotell. Ett eller annet leilighetsopplegg. Det var ikke fett. Langt fra fett, faktisk. Så denne gangen jevnet jeg det ut med å booke JW Marriott i Polanco.
Første inntrykk var faktisk langt fra best. Når jeg ankom og sjekket inn (hadde sjekket inn i app) la jeg merke til at akkurat min nøkkel ikke lå i bunken sammen med de andre. Det var litt mekking og ordning før jeg fikk nøkkel. Jeg hadde booket et bittelitt større rom.
Når jeg kom opp og åpnet døren så jeg at det var et helt basic standardrom. Jeg åpnet appen og så på bookingen. Der stod det "corner suite" (som bare er et litt større rom). Jeg tok heldigvis screenshot med det samme. For sekunder senere oppdaterte appen min seg og viste "standard room". Men prisen var den samme som før.
Jeg duret ned i resepsjonen. Der så de bare på hverandre. Så kom en manager og skulle bølle meg litt ned. Sa at "you know, the app shows all kinds of rooms. It is totally random. You only know when you check in".
Da kjente jeg at det begynte å varme seg litt i en trøtt knoll. Men jeg er faktisk rimelig høflig så jeg svarte mer enkelt og konkret at "no, that is not correct."
Da ble det mye babling, og de sendte meg tilbake igjen til rommet og sa at en porter ville komme og hjelpe meg til mitt nye finere rom. Ok. Jeg gikk, men en porter kom faktisk aldri. Så jeg gikk ned igjen. Nå ganske varm i pappen.
Ny manager kom. Hun sa strengt på meg og sa at "I know you are platinum member, but we primarily want to sell the rooms, not give them away to Bonvoy members.".
Jeg viste bookingen min og screenshot og sa nokså irritert at det hun sier er ren bullshit, og at jeg kun vil ha det jeg har betalt for. Ingenting annet. Hvis ikke de vil gi meg det jeg har betalt for kan de gi meg tilbake differansen (som da faktisk ikke var mer enn et par hundre dollar, men allikevel). Da løp hun likesågodt og hentet det teite skilte man hadde i "1958" med rompriser. Da ble jeg riktig sinna. Ord ble utvekslet og etter noe tid gikk jeg avgårde med nøkkel til en junior suite (som basically også bare er et litt større rom). Men med en kommentar om at hun håpte jeg nøt oppgraderingen min.
Det var skikkelig stusselig faktisk. Men såååå etter to dager fikk jeg faktisk et brev under døra fra hotellet hvor de skrev at de hadde undersøkt saken. Noen hos dem hadde gjort en feil og de sa unnskyld og at de skulle forsøke å blah blah blah. Det er nå uansett bra.
Og hotellet er jo kjempefint. Flott lounge, fjonge rom. Deilig bad etc. Og det ligger i Polanco. Det er dritfint i Polanco, fant jeg ut nå i dag. De andre dagene har jeg jobbet fra morgen til "pass out".
Men i dag fikk jeg tid til å gå litt rundt, så jeg legger ved et par bilder fra området rundt hotellet.
Første gang jeg var i byen her på jobb var i mars 2020 og da hadde kunden booket meg hotell. Ett eller annet leilighetsopplegg. Det var ikke fett. Langt fra fett, faktisk. Så denne gangen jevnet jeg det ut med å booke JW Marriott i Polanco.
Første inntrykk var faktisk langt fra best. Når jeg ankom og sjekket inn (hadde sjekket inn i app) la jeg merke til at akkurat min nøkkel ikke lå i bunken sammen med de andre. Det var litt mekking og ordning før jeg fikk nøkkel. Jeg hadde booket et bittelitt større rom.
Når jeg kom opp og åpnet døren så jeg at det var et helt basic standardrom. Jeg åpnet appen og så på bookingen. Der stod det "corner suite" (som bare er et litt større rom). Jeg tok heldigvis screenshot med det samme. For sekunder senere oppdaterte appen min seg og viste "standard room". Men prisen var den samme som før.
Jeg duret ned i resepsjonen. Der så de bare på hverandre. Så kom en manager og skulle bølle meg litt ned. Sa at "you know, the app shows all kinds of rooms. It is totally random. You only know when you check in".
Da kjente jeg at det begynte å varme seg litt i en trøtt knoll. Men jeg er faktisk rimelig høflig så jeg svarte mer enkelt og konkret at "no, that is not correct."
Da ble det mye babling, og de sendte meg tilbake igjen til rommet og sa at en porter ville komme og hjelpe meg til mitt nye finere rom. Ok. Jeg gikk, men en porter kom faktisk aldri. Så jeg gikk ned igjen. Nå ganske varm i pappen.
Ny manager kom. Hun sa strengt på meg og sa at "I know you are platinum member, but we primarily want to sell the rooms, not give them away to Bonvoy members.".
Jeg viste bookingen min og screenshot og sa nokså irritert at det hun sier er ren bullshit, og at jeg kun vil ha det jeg har betalt for. Ingenting annet. Hvis ikke de vil gi meg det jeg har betalt for kan de gi meg tilbake differansen (som da faktisk ikke var mer enn et par hundre dollar, men allikevel). Da løp hun likesågodt og hentet det teite skilte man hadde i "1958" med rompriser. Da ble jeg riktig sinna. Ord ble utvekslet og etter noe tid gikk jeg avgårde med nøkkel til en junior suite (som basically også bare er et litt større rom). Men med en kommentar om at hun håpte jeg nøt oppgraderingen min.
Det var skikkelig stusselig faktisk. Men såååå etter to dager fikk jeg faktisk et brev under døra fra hotellet hvor de skrev at de hadde undersøkt saken. Noen hos dem hadde gjort en feil og de sa unnskyld og at de skulle forsøke å blah blah blah. Det er nå uansett bra.
Og hotellet er jo kjempefint. Flott lounge, fjonge rom. Deilig bad etc. Og det ligger i Polanco. Det er dritfint i Polanco, fant jeg ut nå i dag. De andre dagene har jeg jobbet fra morgen til "pass out".
Men i dag fikk jeg tid til å gå litt rundt, så jeg legger ved et par bilder fra området rundt hotellet.







Last edited: