Hei
Først og fremst – tusen takk for innspill dere har sendt oss på vegne av dere selv og mange andre gode kunder! Det er utrolig verdifullt for oss at gode kunder tar seg tid til å gi oss ærlig og direkte feedback på det produktet vi tilbyr. Jeg kan forsikre dere at vi tar slik feedback på største alvor og bruker det aktivt som underlag i arbeidet med å videreutvikle SAS og vårt produkt til kundene.
Det er også viktig for oss å presisere at dere representerer vår aller viktigste kundegruppe – nemlig de som reiser mye med fly, og som har opparbeidet status som våre mest frekvente kunder.
Som dere vet, satser vi veldig på den kundegruppen dere representerer. Vi lanserte vi i våres et nytt nivå i vårt Eurobonus medlemsskap – Diamond, samt oppgraderte og forenklet programmet generelt. I tiden som kommer, vil vi jobbe for å stadig forbedre Eurobonus-programmet for å sikre at verdien for kundene økes. Dere er verdifulle for oss, og det skal dere føle på alle måter.
Til deres konkrete spørsmål er det følgende svar:
• Vi har ikke hatt noen såkalt ”soft-block” løsning av ledige seter koplet til Eurobonusmedlemskap. Dette hadde definitivt vært en flott løsning vi gjerne skulle introdusert, men pr i dag finnes det dessverre ingen IT-løsning som ville støtte en slik funksjonalitet. Som dere kanskje vet, styres dette av reservasjonssystemene som vi ikke selv er herre over.
• Vi praktiserer i dag en løsning hvor vi skaper en større PLUS-kabin enn nødvendig dersom det er ledige seter på flyet. Dette for å sikre at våre PLUS-kunder opplever litt mer ”luft” i kabinen enn i GO. Ideelt sett skulle vi også ønske å tilby dette for våre Gull- og Diamondkunder som reiser i GO, men som nevnt finnes ikke slike IT-løsninger i dag dessverre.
For øvrig håper jeg at dere er fornøyd med produktet vi tilbyr. Dere er velkomne til å kontakte meg om dere skulle ha gode innspill fremover.
Vennlig hilsen
Snorre Andresen
Vice President
Product Development & Management