SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Hvem skal betale for de setene som blokkeres? Da må billettprisen betydelig opp.
Softblock av et sete koster i snitt 20k pr dag.

Tror du misforstår. Softblock betyr ikke at setet ikke kan selges, men at når det er ledige seter ombord så prioriteres det at disse havner ved siden av de beste kundene

Hei SASCC!

Derfor vi her snakker om "softblock" så dette gjelder når det likevel er ledige plasser ombord på avgangen. Ingen forventer at man nekter passasjerer på grunn av dette.

Men rimelig irriterende når 2 f.eks EBD i A og C får en passasjer mellom seg i sete B, når både raden foran og bak er tom... Dette skjer dessverre, og det er det vi snakker om.

Kim

Saken er vel at de softblokkerte setene blir frigitt for reservasjon først når det ikke er flere andre seter igjen i den klassen. På et 100% fullt fly må jo da selv EBP ha noen ved siden av seg :) så det er jo et system som koster sas 0 kr så lenge det ikke krever noe særlig manuelt arbeid.

Spørsmålet er vel kanskje om det er noen tekniske begrensninger som gjør seg gjeldende her? Iom at det henger sammen med nytt booking system...

Da har vi mottatt svar fra Eivind Roald. Han takker for vår tilbakemelding, og forsikrer om at alle tilbakemeldinger tas alvorlig hos SAS. Han og teamet hans vil følge opp saken og gi oss en tilbakemelding så snart det lar seg gjøre.

Da har vi mottatt svar fra Eivind Roald. Han takker for vår tilbakemelding, og forsikrer om at alle tilbakemeldinger tas alvorlig hos SAS. Han og teamet hans vil følge opp saken og gi oss en tilbakemelding så snart det lar seg gjøre.

Ha ha ha. Autoreply.

Bla bla bla bla bla bla bla bla... "please book with other carrier"

Synd å ikke vente til man kan gi et fornuftig svar når man sender et saklig brev med såpass mange statusunderskrifter.

At svaret er "nei" er greit nok, men du svarer ikke 74 premiumkunder med autoreply.

Synes ikke det bar så preg av autoreply. Fikk en forklaring på hvorfor man fikk epost klokken 2346 og hvorfor han ikke hadde sjekket dette direkte med teamet i dag. Så jeg er optimistisk så langt. Fint å ha fått en bekreftelse på at han har notert saken og vil jobbe med den.

Synes ikke det bar så preg av autoreply. Fikk en forklaring på hvorfor man fikk epost klokken 2346 og hvorfor han ikke hadde sjekket dette direkte med teamet i dag. Så jeg er optimistisk så langt. Fint å ha fått en bekreftelse på at han har notert saken og vil jobbe med den.

Aha... Sorry. Fikk ikke med meg at han fikk epost kl 23:46. Om han faktisk svarte da er det fenomenalt og jeg skal ta 10 ave maria og slå meg selv med en laks 7 ganger (SAS kan servere den på business class senere).

Trodde dere sendte tidligere og at dette var den offisielle responsen.

Jeg fikk epost fra Roald 2346. Vi sendte klokken 0930 i morges. Da tar jeg kvelden. Snakkes i morgen på Lillestrøm

Som en stusselig liten EBS så jeg ikke for meg at det var noe vits å skrive under, men jeg er med dere i tankene!

Hola! Er litt skuffende svar fra SAS. Jeg er litt usikker på om punkt 1 er riktig. Vi ve jo at det var seteblokkering for noen måneder siden. Uansett, her er responsen fra SAS:
Hei

Først og fremst – tusen takk for innspill dere har sendt oss på vegne av dere selv og mange andre gode kunder! Det er utrolig verdifullt for oss at gode kunder tar seg tid til å gi oss ærlig og direkte feedback på det produktet vi tilbyr. Jeg kan forsikre dere at vi tar slik feedback på største alvor og bruker det aktivt som underlag i arbeidet med å videreutvikle SAS og vårt produkt til kundene.

Det er også viktig for oss å presisere at dere representerer vår aller viktigste kundegruppe – nemlig de som reiser mye med fly, og som har opparbeidet status som våre mest frekvente kunder.

Som dere vet, satser vi veldig på den kundegruppen dere representerer. Vi lanserte vi i våres et nytt nivå i vårt Eurobonus medlemsskap – Diamond, samt oppgraderte og forenklet programmet generelt. I tiden som kommer, vil vi jobbe for å stadig forbedre Eurobonus-programmet for å sikre at verdien for kundene økes. Dere er verdifulle for oss, og det skal dere føle på alle måter.

Til deres konkrete spørsmål er det følgende svar:
• Vi har ikke hatt noen såkalt ”soft-block” løsning av ledige seter koplet til Eurobonusmedlemskap. Dette hadde definitivt vært en flott løsning vi gjerne skulle introdusert, men pr i dag finnes det dessverre ingen IT-løsning som ville støtte en slik funksjonalitet. Som dere kanskje vet, styres dette av reservasjonssystemene som vi ikke selv er herre over.
• Vi praktiserer i dag en løsning hvor vi skaper en større PLUS-kabin enn nødvendig dersom det er ledige seter på flyet. Dette for å sikre at våre PLUS-kunder opplever litt mer ”luft” i kabinen enn i GO. Ideelt sett skulle vi også ønske å tilby dette for våre Gull- og Diamondkunder som reiser i GO, men som nevnt finnes ikke slike IT-løsninger i dag dessverre.

For øvrig håper jeg at dere er fornøyd med produktet vi tilbyr. Dere er velkomne til å kontakte meg om dere skulle ha gode innspill fremover.

Vennlig hilsen

Snorre Andresen
Vice President
Product Development & Management

Thomas

Jeg har gjentatte ganger sett at det har blitt vist på expertflyer at setet ved siden av meg har vært blokkert. Og ved flytting kom blokkeringen ved det nye sete. Og ved flighten har jeg ofte fått ett av få ledige seter ved siden av meg.

Hola! Er litt skuffende svar fra SAS. Jeg er litt usikker på om punkt 1 er riktig. Vi ve jo at det var seteblokkering for noen måneder siden. Uansett, her er responsen fra SAS:

Dette høres litt underlig ut basert på det vi har hørt fra folk i SAS tidligere (og tidligere erfaringer fra folk her inne). Jeg synes også bestemt at representanter for Lufthansa har påstått overfor meg at de forsøker å holde midtsete ledig (så lenge som mulig) om det sitter statuskunder på raden.

Jeg har gjentatte ganger sett at det har blitt vist på expertflyer at setet ved siden av meg har vært blokkert. Og ved flytting kom blokkeringen ved det nye sete. Og ved flighten har jeg ofte fått ett av få ledige seter ved siden av meg.

Jeg har kjapt svart om et lignende eksempel til Snorre. For å overbevise ham om at funksjonaliteten er der :)

Thomas

Gratulerer med dagen SAS...

For øvrig håper jeg at dere er fornøyd med produktet vi tilbyr. Dere er velkomne til å kontakte meg om dere skulle ha gode innspill fremover.

Er det verdt å bruke tid på å fortelle hva vi mener om kabin og ground produktet? Kan ikke tenke meg at det hjelper uansett...

Last edited:
Back