SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Jeg er EBG, og har siden oppgradering nesten aldri hatt noen i midtsete ved siden av meg. Flyr stort sett på Go, reserverer sete i god tid og sjekker sjelden inn før ved ankomst flyplass. Får også orange merke på bagasje samtidig som bagasjen også kommer først på båndet. Konklusjon; Fornøyd med SAS, priser, lounger, service etc.

Men, det var mye mer stas å være gullemdlem på 90-tallet enn i dag...
 
I går må jeg medgi at jeg ikke var en særlig fornøyd SAS-kunde. For det første hadde de altså som nevnt flyttet meg og mitt reisefølge bakover og fra hverandre (uvisst av hvilken grunn - jeg kjente nemlig tilfeldigvis han som plutselig befant seg i mitt forhåndsvalgte sete, og han hadde blitt tildelt det ved innsjekk via SMS...). Vedkommende i checkin-skranke var uinteressert og sa at flyet var fullt og at han ikke kunne flytte oss fremover igjen (05400 hadde imidlertid i det minste klart å flytte oss sammen igjen), men tilbød seg riktignok halvhjertet å skrive et notat til gate. Han sjekket så inn bagasjen og ga blanke i å forsyne den med pri-tags. Siste håp for dagen var i det minste ledig midtsete, men den gang ei. Flere ledige midtseter i GO, men ikke ved siden av meg, nei. Interessant nok var ikke flyet i nærheten av så fullt som check-in skulle ha det til.

Jeg har ingen anelse om hva SAS holdt på med i går, men det gjorde meg i alle fall sur. Jeg er allerede godt vant med å måtte dobbeltsjekke forhåndsvalgt sete både før og rett etter alminnelig innsjekk begynner, og har da i ca 50 % av tilfellene blitt flyttet 1-8 rader bakover, men når det skjer når jeg har valgt seter for å kunne sitte sammen med reisefølge og så blir splittet, så er det rett og slett uakseptabelt.
 
@Sundet81
Hvis det er noen trøst, så er det akkurat likt for EBP. Reiser ofte på kort varsel i pluss, og blir ofte plassert i midtsete av reisebyrå. Etter at jeg klarer å karre meg til en midtgang på nett, blir jeg noen ganger kastet tilbake i midtsete igjen. Eller man får man en person ved siden i midtsetet. Alt dette med ofte halvtomt fly.
Har dog gitt opp å være sur, det er bare slik livet (og SAS) er.: stokastisk, multivariabelt og ulineært. I alle fall greit å vite at SAS lever ut den proletære drømmen med matematisk presisjon :-)
 
@Sundet81
Hvis det er noen trøst, så er det akkurat likt for EBP. Reiser ofte på kort varsel i pluss, og blir ofte plassert i midtsete av reisebyrå. Etter at jeg klarer å karre meg til en midtgang på nett, blir jeg noen ganger kastet tilbake i midtsete igjen. Eller man får man en person ved siden i midtsetet. Alt dette med ofte halvtomt fly.
Har dog gitt opp å være sur, det er bare slik livet (og SAS) er.: stokastisk, multivariabelt og ulineært. I alle fall greit å vite at SAS lever ut den proletære drømmen med matematisk presisjon :-)

@Kiev: Takk for at du letter min byrde :lol: Ingenting trøster så mye som å vite at det finnes noen som har det like ille.
 
Eller man får man en person ved siden i midtsetet. Alt dette med ofte halvtomt fly.

Wait for it... Just wait for it... Hold on... 20 more seconds ... And:

"Boarding Completed". Move your seating if you want.

:up:
 
Wait for it... Just wait for it... Hold on... 20 more seconds ... And:

"Boarding Completed". Move your seating if you want.

:up:

... bare for å bli bokstavelig talt satt på plass av en drage, komplett med en reprimande og ildsprut.
 
Prøver å velge seter til morgendagens flighter ARN-CPH-WAW.

På begge flightene er setet ved siden av meg opptatt i PLUS. Det er flere rader der alt er ledig.

Men... Når jeg da forsøker å bytte sete til et annet, som har ledig midtsete, så vises mitt gamle sete fortsatt som opptatt. Så jeg bare kansellerer setebyttet.

Er dette et forsøk på seatblock?
 
Noen som vet hvordan SAS / expertflyer bruker blocked-seats?

Rent praktisk så er vi 4stk som skal fly SFO-CPH i juni i SAS-Plus, og på rad 20 så er sete A-D-F-H markert i expertflyer som blocked og via sas.no får jeg ikke lov å sette oss på disse setene. Jeg kunne ønsket å reservere eks D-E-F-G til oss (i reisefølget er vi 2x EBG og 2x EBS, og bookingen er gjort av en med EBG status, om noe av dette har noe å si).

Jeg kan jo gjette på at SAS holder disse setene som blocked i tilfelle det kommer noen med små barn eller har andre behov som tilsier at de bør sitte her. Hvis så er tilfelle, hvor lenge før avgang frigis setene, eller vil det hjelpe meg å ringe SAS for å høre om de kan hjelpe?
 
Noen som vet hvordan SAS / expertflyer bruker blocked-seats?

Rent praktisk så er vi 4stk som skal fly SFO-CPH i juni i SAS-Plus, og på rad 20 så er sete A-D-F-H markert i expertflyer som blocked og via sas.no får jeg ikke lov å sette oss på disse setene. Jeg kunne ønsket å reservere eks D-E-F-G til oss (i reisefølget er vi 2x EBG og 2x EBS, og bookingen er gjort av en med EBG status, om noe av dette har noe å si).

Jeg kan jo gjette på at SAS holder disse setene som blocked i tilfelle det kommer noen med små barn eller har andre behov som tilsier at de bør sitte her. Hvis så er tilfelle, hvor lenge før avgang frigis setene, eller vil det hjelpe meg å ringe SAS for å høre om de kan hjelpe?

Dette er bassinettseter som du sier. Jeg vet ikke når setene åpnes for andre, muligens når innsjekk åpner?
 
Dette er bassinettseter som du sier. Jeg vet ikke når setene åpnes for andre, muligens når innsjekk åpner?



Mener det var en drøy uke før avgang de ble frigitt sist jeg var på tur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg sitter nå på en flight til CPH og etter at jeg ble EBD i mai har jeg tilsammen hatt 8 turer til blant annet Barcelona, Bergen, London, Trondheim og København. I fjor når jeg var EBG fikk jeg ledig sete ved siden av meg på nesten hver tur, men nå har jeg ikke fått det på en eneste tur. Noen som vet om seat block ikke fungerer som det skal for EBD eller om det er andre operasjonelle grunner. Jeg har observert andre ledige midtseter og iallfall på noen av flightene ville jeg ikke tro at det var mange EBD.
 
Noen som vet om seat block ikke fungerer som det skal for EBD eller om det er andre operasjonelle grunner. Jeg har observert andre ledige midtseter og iallfall på noen av flightene ville jeg ikke tro at det var mange EBD.
Tror det nok er helt tilfeldig hvor det er ledige midtseter og at ingen i SAS har greie på dette.

Har flere ganger kontaktet SAS for å spørre om status for "soft block" og enten sier de at de ikke aner hva det er eller så sier de at "det blir for dyrt" som jo viser at de ikke skjønner hva det er.
 
Back
Top