SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Re: SAS med seteblokkering for EBG?

Enig. Alternativt gjort slik at seter med softblock også blir blokkert for EBG. Per dags dato gjelder ikke softblock for andre med gullkort.
Trodde jeg, men så ser jeg dette:
1e56548da44dc438ddc35a7577a181f4.png

:8:

Er det noe nytt dette?

Edit: Jeg har ikke lagt merke til at det har vært slik før, men nå ser jeg at det kommer en block (også for meg) på setet ved siden av det jeg velger. Kan godt bare være jeg som har vært uopperksom, men jeg er ganske sikker på at det har ikke vært slik når jeg har sjekket før.
5f36b7e1cff18eef254da5ea4f7141fa.png

51dc691e792e5bc05ea016346abfaa78.png

Last edited:

Dette fikk jeg også på min siste tur i Plus til Madrid. Lurte på hvem i h****** som hadde okkupert midtsetet mellom frøkenen og meg. Fungerte dog kun på BGO-CPH da alle andre maskiner var fullsatte (påsketid).

På vei nedover fra TRD i dag, stinn brakke og null blokkert midtsete. Mulig forskjell mellom bookinger gjort via reisebyrå og SAS sine egne hjemmesider? Men joda SAS leker jo ikke butikk så det er jo klart de vil fylle hele flyet. SÅ lenge varte min happyness med SAS. :drunk:

Tror du er inne på noe der. Har som sagt ymse erfaringer med softblock, og jeg booker som regel via reisebyrå ( amex online ). Kanskje det da ikke genereres noen softblock i de tilfellene. At mange bak meg i flyet fortsatt har tomt midtsete tyder på dette.

Noen som vet noe om dette ?

sorry om dette har blitt besvart allerede, men hvor lenge får kan man se om det er lagt inn softblock? Jeg skal fly osl-cph om en uke og det vises ingen blocked i setet ved siden av mitt (EBG)

sorry om dette har blitt besvart allerede, men hvor lenge får kan man se om det er lagt inn softblock? Jeg skal fly osl-cph om en uke og det vises ingen blocked i setet ved siden av mitt (EBG)

Samme her. Har CPH-OSL-CPH på lørdag og kan ikke se nogen block.

Min erfaring er at seat block ikke vises i Expertflyer før 2-3 dager før avreise.

Jeg skal fly osl-cph om en uke og det vises ingen blocked i setet ved siden av mitt (EBG)

Det er sjekkinnsystemet som gjør blokkeringen, og vil normalt skje når flighten blir klargjort, som er et par dager før.

Dersom det blir klargjort et par dager før kan man da i teorien lure systemet?

Eksempel, skal på MR TRD-ALC-TRD der jeg tenker og bruke flighten til og få A3*G
Har booket SAS+ og vil vel da ikke få softblock dersom jeg nå står kreditterer til A3, jeg kan da nå endere på LOT til min EBG for så kvelden før avreise endre tilbake til A3 og da fått softblock?

Dersom det blir klargjort et par dager før kan man da i teorien lure systemet?

Du mener du skal lure systemet til at du som EBG skal få blokkering, siden du er EBG? :p Uansett så er systemet dynamisk og endrer du status, så endrer du prioriteringen din. Men som Star Gold, så skal du ha høyere status enn de uten.

Hei
Bestilte tur til Lisboa i sommer, der jeg hadde 2 bookinger for meg og madammen siden jeg skal tur retur trondheim og hun oslo.
Jeg er EBG, og hadde valgt seter først, 3d ned og 4d opp, og ser at e og f er ledig.
Da jeg skulle inn og velge seter for madammen så ser jeg at hun kan velge både e og f, skulle ikke sete e da vært blokert?
Valgte f og satser på at ingen blir satt mellom oss.

Hei
Bestilte tur til Lisboa i sommer, der jeg hadde 2 bookinger for meg og madammen siden jeg skal tur retur trondheim og hun oslo.
Jeg er EBG, og hadde valgt seter først, 3d ned og 4d opp, og ser at e og f er ledig.
Da jeg skulle inn og velge seter for madammen så ser jeg at hun kan velge både e og f, skulle ikke sete e da vært blokert?
Valgte f og satser på at ingen blir satt mellom oss.

Som jeg fikk til svar: blokkering blir ikke lagt inn før noen dager før avgang.
Kanskje litt dumt med tanke på at alle kan bestille plass for 99kr inntil checkin åpner.

Nei, seteblokkeringen er noe som gjøres i sjekkinnsystemet, og flighten legges ikke inn før et par dager før.

Kanskje litt dumt med tanke på at alle kan bestille plass for 99kr inntil checkin åpner.

Nå er det ingenting som overrasker meg når det kommer til hva passasjerer finner på, men å betale 99 kr for å sitte mellom noen på et E sete vil jeg tro de fleste ikke gjør (med unntak av nødutgangssetene).

Som jeg fikk til svar: blokkering blir ikke lagt inn før noen dager før avgang.

Alle kan vel velge sete i pluss idet de bestiller billetten.

Nå er det ingenting som overrasker meg når det kommer til hva passasjerer finner på, men å betale 99 kr for å sitte mellom noen på et E sete vil jeg tro de fleste ikke gjør (med unntak av nødutgangssetene).

Hehe du vet aldri hva folk finner på, men jeg er enig med deg at det å velge et e eller b sete er vel noe ingen gidder å betaler for, eller velger, med mindre det ikke er noe som helst annet ledig.

Nei, seteblokkeringen er noe som gjøres i sjekkinnsystemet, og flighten legges ikke inn før et par dager før.

I en annen tråd sto det at cabin crew ikke fikk info om hvem som evt var EBD, de gikk under EBG.
Skiller soft-block systemet på EBG og EBD??

Helt riktig, i mine dager på CPH, var dette en dedikert "funksjon/stilling" - flight editor, her ble hver eneste flygning gjennomgått, alle EBS/EBG ble gitt en egen nøkkel for dedikert plass, og deretter blokkering avhengig av belegg med mer.

Dette ble gjort ca. +26 timer før avgang og var en meget viktig funksjon for å avhjelpe check-in og automat check-in (alle grupper ble pre-seated-sammen)...

Skiller soft-block systemet på EBG og EBD??

Altéa vet ikke forskjell på disse foreløpig. Fram til systemet er klar til det, så vil EBMS (Eurobonus Databasen) svare at alle er EBG.

Helt riktig, i mine dager på CPH, var dette en dedikert "funksjon/stilling" - flight editor

Dette er en funksjon som eksisterte fram til vi fikk Altéa, men ble fjernet fordi systemet skulle ordne alt selv. Dessverre klarer den ikke det bestandig, så man sjekker flightene nå og fikser der det er problemer.

Da fikk mitt fly på mandag blokkerte seter iallefall - :) Plus ble plutselig full også.

Attachments

• fullplus.jpg
    fullplus.jpg
    76.8 KB · Views: 390
Back