SAS med seteblokkering for EBG/EBD?

Re: SAS med seteblokkering for EBG?

Slik ser det ut ved søk, ingen seter er markert blokkert med en X. Hvis setet på siden av dere fortsatt er tatt så er det grunn til å tro at det sitter noen der. Du får sammelikne og se om SAS har noen autogreier som har slått inn ;)

Attachments

• Skjermbilde 2014-06-30 kl. 23.31.28.png
    Skjermbilde 2014-06-30 kl. 23.31.28.png
    18.5 KB · Views: 552
  • Skjermbilde 2014-06-30 kl. 23.33.49.png
    Skjermbilde 2014-06-30 kl. 23.33.49.png
    20 KB · Views: 525
  • Skjermbilde 2014-06-30 kl. 23.34.54.png
    Skjermbilde 2014-06-30 kl. 23.34.54.png
    21.2 KB · Views: 524
  • Skjermbilde 2014-06-30 kl. 23.36.57.png
    Skjermbilde 2014-06-30 kl. 23.36.57.png
    19.2 KB · Views: 521

Skjønner ikke hva vedkommende på 2C på SK4724 tenker på, ei heller vedkommende på 2D på SK2305.

Gahh!

Hei.

Har foreløpig booket en reise OSL-MXP med SAS og blir ikke helt klok på seatingen.

SAS-appen sier at SK4719 den 26. juli flys av en 737-600. På sas.no står det 737-700 (Winglets). Første ledige rad i GO er visstnok rad 9.

Er det noen som kan oppklare hvilket materiell som faktisk er satt opp på denne flighten, samt om det er noen EBG-softblock på rad 9? Har foreløpig valgt 9A og 9C for reisefølget, men ser ikke ut som 9B er blokket på noen måte.

Hei.

Har foreløpig booket en reise OSL-MXP med SAS og blir ikke helt klok på seatingen.

SAS-appen sier at SK4719 den 26. juli flys av en 737-600. På sas.no står det 737-700 (Winglets). Første ledige rad i GO er visstnok rad 9.

Er det noen som kan oppklare hvilket materiell som faktisk er satt opp på denne flighten, samt om det er noen EBG-softblock på rad 9? Har foreløpig valgt 9A og 9C for reisefølget, men ser ikke ut som 9B er blokket på noen måte.

Du får en -700 med Winglets och det är inte soft block på rad 9 atm. Jag upplever att SAS-appen inte får med sig när SAS sätter in nya flyg på en avgång.

Jeg har i de siste brent meg på å velge blandt de første ledige seteradene. SAS har så flyttet gradinene bakover og degradert meg til et helt annet sete uten å varsle meg.

Jeg har i de siste brent meg på å velge blandt de første ledige seteradene. SAS har så flyttet gradinene bakover og degradert meg til et helt annet sete uten å varsle meg.

Hvorfor skal de varsle deg dersom du får fly i booket klasse på oppsatt tid og reiserute? Hvis du har valgt en av de første radene i go er dette en klassisk brukerfeil.

Hvorfor skal de varsle deg dersom du får fly i booket klasse på oppsatt tid og reiserute?
Fordi de har endret bookingen min.

Det burde være en enkel sak å automatisk sende ut mail for de som får sine bookinger endret før check-in åpner. Og varslingene ville gått til gullkunder og de som har betalt ekstra for setereservasjon.

Om man derimot ikke har kundefokus så er det jo bare å la være.

Fordi de har endret bookingen min.

Det burde være en enkel sak å automatisk sende ut mail for de som får sine bookinger endret før check-in åpner. Og varslingene ville gått til gullkunder og de som har betalt ekstra for setereservasjon.

Om man derimot ikke har kundefokus så er det jo bare å la være.

Hva er endret i bookingen? Kommer du ikke frem til oppsatt tid?
Gir Swiss, Lufthansa og de andre selskapene beskjed på forhånd dersom de flytter gardina før avgang?

Prioritet bør selvsagt være å holde barnefamilier, familier og folk som reiser sammen samlet, så får man heller tåle å bli flyttet på. Tåler man ikke det, får man velge rad 1 eller 2.

Hva er endret i bookingen? Kommer du ikke frem til oppsatt tid?
Gir Swiss, Lufthansa og de andre selskapene beskjed på forhånd dersom de flytter gardina før avgang?
Setereservasjonen er endret.

Ja, det er jo livsfarlig å tilby en enkel, men nyttig tjeneste om ikke alle andre tilbyr det. Både tenke på kundene og være innovative? Du mener det er 2 gode grunner til at SAS ikke burde gjøre det?

Setereservasjon er vel ikke en del av bestillingen og noe du har betalt for? Dessuten kan du vel endre sete frem og tilbake så mange ganger du vil frem til boarding?

Setereservasjon er vel ikke en del av bestillingen og noe du har betalt for? Dessuten kan du vel endre sete frem og tilbake så mange ganger du vil frem til boarding?

Nei. Hvis man betaler for sete i SAS Go kan man ikke endre sete før innsjekkingen åpner.
Opplever det nå med følgende melding: "Du har allerede valgt sete".

Nei. Hvis man betaler for sete i SAS Go kan man ikke endre sete før innsjekkingen åpner.
Opplever det nå med følgende melding: "Du har allerede valgt sete".
Denne tråden omhandler vel EBG, og da betaler man ikke for setevalg. Men ja, har man betalt for et setevalg for senere å bli flyttet, bør man få refusjon.

Denne tråden omhandler vel EBG, og da betaler man ikke for setevalg. Men ja, har man betalt for et setevalg for senere å bli flyttet, bør man få refusjon.

Oi, sorry! Gikk litt fort i svingene her.
Men da har vi hvertfall fått oppklart for SAS Go ;)

Jeg ble forresten stuet sammen med to andre på en Plus-flight fra JTR til OSL. Det var fem andre ledige rader i Plus. Jeg flyttet meg etter boarding completed.
Tydelig at dette med seat block ikke fungerer så godt - hvertfall ikke fra utestasjoner.

Hvorfor skal de varsle deg dersom du får fly i booket klasse på oppsatt tid og reiserute? Hvis du har valgt en av de første radene i go er dette en klassisk brukerfeil.

Fordi jeg som kunde har booket et spessielt sete, og enhver endring i alle reservasjoner burde informeres om, også dette. Jeg finner dette utrolig irriterende og jeg synes dette er slett kundebehandling.

Det jeg finner mest merkelig er at de gjør dette med sine beste kunder, dvs EBG, som de jo burde behandle med ekstra oppmerksomhet. Trodde i min naivitet at dette snakket om kundelojalitet.

Just my 5 cents...........................

Fordi jeg som kunde har booket et spessielt sete, og enhver endring i alle reservasjoner burde informeres om, også dette. Jeg finner dette utrolig irriterende og jeg synes dette er slett kundebehandling.

Det jeg finner mest merkelig er at de gjør dette med sine beste kunder, dvs EBG, som de jo burde behandle med ekstra oppmerksomhet. Trodde i min naivitet at dette snakket om kundelojalitet.

Just my 5 cents...........................

Hva ønsker du?
En mail hver gang gardinen flyttes, som sier "vennligst sjekk setevalg"?

Tipper jeg blir flyttet på ca 1-2% av flightene, men så velger jeg heller ALDRI første to rader av go, og dobbelssjekker setevalg dagen før internettinnsjekk åpner.

Hva ønsker du?

En mail hver gang gardinen flyttes, som sier "vennligst sjekk setevalg"?

Tipper jeg blir flyttet på ca 1-2% av flightene, men så velger jeg heller ALDRI første to rader av go, og dobbelssjekker setevalg dagen før internettinnsjekk åpner.

Det er jo tjenester som leverer dette allerede hvis det ønskes. Jeg bruker MyFlightsHD applikasjon for iPhone/iPad som gir beskjed om alle endringer på infoen som ligger i Amadeus. Gir beskjed (pr mail) om alt fra seteendringer til endring av flytypen. Er
jo en enkel sak å bruke noe slik dersom det ønskes oppdateringer.

Finnes sikkert tilsvarende for andre plattformer også.

http://www.myflightsapp.com

Setereservasjon er vel ikke en del av bestillingen og noe du har betalt for?
Det er helt klart en del av bestillingen. Jeg valgte det samtidig og samme sted som resten av bestillingen og det er listet under "mine bestillinger". SAS skryter også om at det er noe jeg får som gullkunde.

Dessuten kan du vel endre sete frem og tilbake så mange ganger du vil frem til boarding?
Om jeg legger merke til at det er endret så. Sist la jeg merke til degradderingen så sent at det kun var at par midtseter bakerst i flyet jeg hadde mulighet til å flytte til.

Kan ikke akkurat si jeg føler meg verdsatt som gullkunde.

Det er helt klart en del av bestillingen. Jeg valgte det samtidig og samme sted som resten av bestillingen og det er listet under "mine bestillinger". SAS skryter også om at det er noe jeg får som gullkunde.

Jeg har aldri sett setevalg printet på "booking confirmation" og "Electronic Ticket Itinerary and Receipt" som kommer på mail fra SAS. Men det kommer når jeg får reiserute fra reisebyrå. Jeg har aldri blitt flyttet på reiser bestilt av reisebyrå der setevalg står på bestillingsbekreftelsen.

Sist la jeg merke til degradderingen så sent at det kun var at par midtseter bakerst i flyet jeg hadde mulighet til å flytte til.
Kan ikke akkurat si jeg føler meg verdsatt som gullkunde.

Det er vel din egen feil at du la merke til endringen sent.
Som gullkunde kommer du etter pandion, diamant og plus. SAS har vel også tilgang til hvor mye revenue du genererer pr år, og kanskje du stiller dårlig der selv om du er EBG.
Du får bare finne deg i det, slik er det å fly. Hvis det ikke er bra nok for deg, får du sette deg i bilen å kjøre til destinasjonen. Men vent, plutselig er det vel veiarbeid, og da får du noe å klage over da også.

Det er vel din egen feil at du la merke til endringen sent.
Jeg kan ikke skjønne at det er mitt ansvar å følge med på at noen andre endre min reservasjon. Da jeg sist fikk problemet hadde jeg 18 forskjellige turer booket. Mener du virkelig at jeg regelmesig skal sjekke alle detaljene for alle sammen for å se om noen roter det til gjen uten å si ifra? Det hadde som sagt vært en veldig enkel og billig tjeneste for SAS å varsle om dette.
Som gullkunde kommer du etter pandion, diamant og plus.
Blir virkelig Diamant eller Pandion varslet? Om ikke, hvorfor tok du det opp?

SAS har vel også tilgang til hvor mye revenue du genererer pr år, og kanskje du stiller dårlig der selv om du er EBG.
Du får bare finne deg i det, slik er det å fly. Hvis det ikke er bra nok for deg, får du sette deg i bilen å kjøre til destinasjonen.
Med slike holdninger håper jeg du ikke jobber i servicenæringen noe sted for maken til forakt for kunder.

Back