Jeg er i stor grad enig her, men det er to ting som taler mot Boston, den ene rutespesifikt og det andre selskapsspesifikt.
Når det kommer til OSL-BOS så tror jeg nok SAS må innse at her var Norwegian først ute, riktignok foreløpig 2x ukentlig, men kan fort bli mer. Da kan det bli litt vel trangt om plassen, selv med buken full av sjømat. Da tror jeg CPH, som nå får en rute med SAS/Privatair ligger bedre ann til en oppgradering av materiell, og på en W-rute vil da fort ARN kanskje stikke av med BOS sammen med CPH istedet for OSL.
Så må man også spørre hvor SAS eventuelt skal hente denne kapasiteten fra, da de med dagens planer ikke får mer widebody kapasitet før om tre år. Nå er det riktignok ikke spesielt vanskelig og plukke om en pent brukt A330-300 eller godt brukt A340-300 innen den tid. SAS har, for dem og være, nylig økt IC kapasiteten vesentlig med 4 nye A330-300 på under et år så spørsmålet er om de ønsker at kapasiteten får "satt seg" før de utvider ytterligere?
Men mye kan skje i frem til høsten 2017 når avtalen med Privatairmaskinen utløpet