SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Noen som vet mer om codeshare/interline ut fra MIA til andre destinasjoner i USA og Latin Amerika? Finner ikke noe på SAS.no.
 
I prisregelverket står følgende under Transfer restrictions:

NOT PERMITTED WITH CARRIER AA WHEN TRAVEL ON SK
NONSTOP FLIGHTS VIA LAX/MIA TO/FROM INTERIOR
POINTS IN NORTH AMERICA/SOUTH AMERICA/CENTRAL AMERICA.
 
Ser SAS nå tilbyr enkelte videreforbindelser fra MIA (fant MEX).

Ser de tilbyr connection via MIA og IAH til Monteray, Mexico men ikke via MIA til IAH.

Er det noen som har oversikt over til hvilke destinasjoner til tilbyr videreforbindelser til?
 
Last edited:
Noen som vet om maskinen som er planlagt starte OSL-MIA i morgen vil ferges inn til OSL i dag eller i morgen tidlig?
 
Da er den store dagen her, og SAS flight SK955 er nå i lufta med kurs for Miami, og som nevnt over her er det LN-RKN som får æren av å ta første tur på ruten OSL-MIA.

En stor gratulasjon til både OSL, SAS og alle oss reisende som nå kan reise direkte til MIA fra Norge. Måtte ruten bli en stor suksess for SAS. :D

Edit klokken 19.45: Og der var SK955 nede på MIA etter ca 9 timer og 40 i lufta.
 
Last edited:
Artikkel fra DN i dag om laksens betydning for SAS sin IC virksomhet (bak innlogging). Noe av innholdet:

SAS fylte den første avgangen fra Oslo til Miami med over ti tonn fersk laks i buken. På to år er volumet av laks doblet og kan gjøre flere USA-ruter lønnsomme

Hittil i år er lakse¬eksporten opp 29 prosent, målt i norske kroner, ifølge Norsk Sjømatråd. Til USA er det fraktet tilsammen 25.500 tonn laks hittil i år. Det er 45 prosent mer enn for to år siden

Laksen tar færre omveier etter at både SAS og Norwegian har åpnet flere direkteruter til USA.
– De har tatt over frakt som tidligere gikk med selskaper som Lufthansa, KLM og Cargolux. Laksen er ferskere når den kommer frem, sier Juell.
Informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian sier også flere av deres avganger til USA er breddfulle av laks i lasterommet.

SAS-sjef Rickard Gustafson sa til DN tidlig i september at ledelsen ser på muligheter for å lansere flere destinasjoner på langdistanse. Egentlig leveres nye fly i 2019, men det ligger i kortene at det kan skje før. Kanskje allerede neste år.

SAS’ konserndirektør for salg og marked, Eivind Roald, sier fraktvolumet kan være avgjørende i beslutningen om nye flyruter.

Ikke alt går direkte. SAS’ nye Miami-fly går fire dager i uken fra Oslo, og tre dager fra København.
– Det kjører flere trailere med laks til København for å fylle opp avgangene derfra, sier Rasmussen.
Noe av laksen til Miami fraktes videre til markeder i Sør- og Mellom-Amerika.
– På returen har vi med grønnsaker, kaffe og blomster fra land som Brasil, Argentina, Chile og Ecuador, sier han.

Konserndirektør Eivind Roald sier oppstarten av en flyrute fra København til San Francisco for tre år siden er blitt en viktig målestokk, etter at den ble lønnsom på bare fire måneder.
– Bookingen på Miami-ruten frem mot oppstart har vært bedre enn ved oppstarten til San Francisco, sier Roald.


http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2016/09/28/2149/Luftfart/flyr-dobbelt-sa-mye-laks
 
Da er Atlanta bankers. Laks hit og asparges og ferskener tilbake. :up:

Vel, kanskje ikke, men blir spennende å se hva neste nye destinasjon blir.
 
I tillegg til 10 tonn laks, var det også 254 passasjerer på første turen, mens 200 reiste med returen til CPH
 
I tillegg til 10 tonn laks, var det også 254 passasjerer på første turen, mens 200 reiste med returen til CPH

Og 270 på første CPH-MIA ifølge en bruger på airliners.net:

"Today's inaugural CPH-MIA flight had 270 passengers."
 
Back
Top