Fredrik Propell
ScanFlyer Silver
Hvis du snakker om Miami så er det:
OSL-MIA 28. Sep
CPH-MIA 29. Sep
Takk! Ja jeg mente såklart MIA [emoji3]
Hvis du snakker om Miami så er det:
OSL-MIA 28. Sep
CPH-MIA 29. Sep
Det legges opp til at OSL-MIA flys 4x ukentlig og CPH-MIA 3x ukentlig i vintersesongen. Motsatt i sommersesongen.
Noen som vet om maskinen som er planlagt starte OSL-MIA i morgen vil ferges inn til OSL i dag eller i morgen tidlig?
Tja ...det er vel en af de nye A330ère...men detved vi vel først senere...
Hilsen Ole
De er opptatt på ARN. Dessuten spurte jeg ikke om hva, men når
SAS fylte den første avgangen fra Oslo til Miami med over ti tonn fersk laks i buken. På to år er volumet av laks doblet og kan gjøre flere USA-ruter lønnsomme
Hittil i år er lakse¬eksporten opp 29 prosent, målt i norske kroner, ifølge Norsk Sjømatråd. Til USA er det fraktet tilsammen 25.500 tonn laks hittil i år. Det er 45 prosent mer enn for to år siden
Laksen tar færre omveier etter at både SAS og Norwegian har åpnet flere direkteruter til USA.
– De har tatt over frakt som tidligere gikk med selskaper som Lufthansa, KLM og Cargolux. Laksen er ferskere når den kommer frem, sier Juell.
Informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian sier også flere av deres avganger til USA er breddfulle av laks i lasterommet.
SAS-sjef Rickard Gustafson sa til DN tidlig i september at ledelsen ser på muligheter for å lansere flere destinasjoner på langdistanse. Egentlig leveres nye fly i 2019, men det ligger i kortene at det kan skje før. Kanskje allerede neste år.
SAS’ konserndirektør for salg og marked, Eivind Roald, sier fraktvolumet kan være avgjørende i beslutningen om nye flyruter.
Ikke alt går direkte. SAS’ nye Miami-fly går fire dager i uken fra Oslo, og tre dager fra København.
– Det kjører flere trailere med laks til København for å fylle opp avgangene derfra, sier Rasmussen.
Noe av laksen til Miami fraktes videre til markeder i Sør- og Mellom-Amerika.
– På returen har vi med grønnsaker, kaffe og blomster fra land som Brasil, Argentina, Chile og Ecuador, sier han.
Konserndirektør Eivind Roald sier oppstarten av en flyrute fra København til San Francisco for tre år siden er blitt en viktig målestokk, etter at den ble lønnsom på bare fire måneder.
– Bookingen på Miami-ruten frem mot oppstart har vært bedre enn ved oppstarten til San Francisco, sier Roald.
I tillegg til 10 tonn laks, var det også 254 passasjerer på første turen, mens 200 reiste med returen til CPH
Og 270 på første CPH-MIA ifølge en bruger på airliners.net:
"Today's inaugural CPH-MIA flight had 270 passengers."
Fullt fly og 6 infants?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.