Ifølge Avinor så forlot den OSL rett etter 12..
8 timer er relativt lenge. Hvorfor sendte de ikke pax med alliansepartnere?
Vet vi at de ikke gjorde det? Selv om flyet gikk 8 timer sent, så kan det jo hende at så mange som mulig var booket om.
Hun jeg kjenner som var ombord ble ikke booket om eller ble tilbudt det i hvert fall.
Hadde hun connection videre?
Etter avgangstid 907 er det få muligheter for ombooking til USA fra OSL ...
Dropper man "alliansepartnere" så er det jo en del muligheter;
DU, KLM via AMS, Air France via CDG, BA via LHR, Virgin/SK via LHR, Lufthansa via FRA, Icelandair via KEF. Fellesnevneren er at de havner på JFK, og vet ikke helt om det er et problem for de som kun skal til New York?
SAS booker ikke om til DU/DY eller BA.
BA aksepterer ikke SK dokumenter som etkt/fim og visa versa. Man prøver å booke om til egne avganger først, så alliansepartnere før man evt begynner å se hos andre selskaper utenfor alliansen.
Det er bare å se på rutetabellene, det ... Mesteparten av flyene Europe-USA går mellom 11-14 og skal man nå disse må man tross alt ha et tilslutningsfly. 'beam me up Scotty' er ennå ikke en option ..![]()
'Mange' vet ikke hva de snakker om.
Morsom diskusjon...
Det var mange som mente det var mange muligheter å få sendt folk over atlanteren etter kl 18:00 da Norwegian kansellerte/var sterk forsinket for en stund siden. Nå er det umulig etter kl 11:00??
Nå kom de seg avgårde samme dagen i det minste....
Jeg har for øvrig selv opplevd kansellerte avganger med Swiss og SAS hjem til Europa fra USA og begge gangene ble jeg satt opp på tilsvarende avgang neste kveld. I det ene tilfellet ble venneparet vi ble kjente med booket om til avgangen 48 timer senere da avgangen 24 timer senere ble overbooket.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.