SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Re: SAS kansellerer IC avganger

Dersom man har videreforbindelse vil jo en forsinkelse på et døgn ofte være litt problematisk, uansett.
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

En skal uansett bookes om til sluttdestinasjon, så om transfer skjer på JFK eller EWR spiller mindre rolle....
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Er NYC final destination blir du ikke booket til en annen flyplass med mindre du spesielt ber om det. Så problemstillingene dere beskriver er ikke relevante. Og skal noen til f.eks. Dallas, spiller det liten rolle om man booker dem om via JFK, Alanta eller Paris ...
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Er NYC final destination blir du ikke booket til en annen flyplass med mindre du spesielt ber om det. Så problemstillingene dere beskriver er ikke relevante. Og skal noen til f.eks. Dallas, spiller det liten rolle om man booker dem om via JFK, Alanta eller Paris ...

Det er nettopp dette jeg ikke forstår. Hvis jeg skulle reist til New York som endelig destinasjon så ville det vært meg fullstendig likegyldig om jeg reiste til JFK selv om jeg opprinnelig var booket til EWR, spesielt om dette ville gjort at jeg kom meg frem tidligere. Litt på samme måte som at det ville vært meg fullstendig likegyldig om jeg endte opp på LGW når jeg opprinnelig var booket til LHR, osv..
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Ref. post #17 ....

. When, in the case where a town, city or region is served
by several airports, an operating air carrier offers a passenger a
flight to an airport alternative to that for which the booking
was made, the operating air carrier shall bear the cost of trans-
ferring the passenger from that alternative airport either to that
for which the booking was made, or to another close-by desti-
nation agreed with the passenger.
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Ref. post #17 ....

Hvis det er slik at passasjeren gjerne vil til opprinnelig flyplass, EWR, eller et sted i nærheten så får vel dette anvendelse. Hvis passasjerene skal til New York City så kan man vel knapt kalle dette i nærheten av EWR? Betyr så dette at selskapet ikke vil ta på seg denne ekstrakostnaden og booker heller om til avgang dagen etter med de forsinkelser dette medfører for kunden?
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Skulle fly CVG-MIA-JFK for et par år siden. CVG-MIA ble kansellert, og jeg ble booket om til CVG-ORD-LGA (..og først til Delta, så tilbake til AA, og en del annen surr).

Planen min var ikke annet enn å stille meg i en taxikø og be om å bli kjørt til hotellet mitt, så for meg var det ett fett hvor jeg landet (av de tre NYC-flyplassene).
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Hvis det er slik at passasjeren gjerne vil til opprinnelig flyplass, EWR, eller et sted i nærheten så får vel dette anvendelse.

Passasjeren skal få dekket kostnaden uansett. Det er ingen begrensninger i teksten. Som regel ender det med en taxiregning, samt at det ofte er passasjeren som må ta på seg den kostnaden og ta det med SAS i ettertid siden SAS ikke har noe personell eller agenter på f.eks. JFK.

Dette gjelder selvfølgelig ikke om man skal videre med gjennomgående billett fra NYC.
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

SK 935 CPH-SFO er kansellert i dag. Widerøes fly i rute sier teknisk. Returen er selvsagt også kansellert.

Kanskje en A330 som har gått teknisk. Ihvertfall en A340 som skal fly SK909. Mistenker equipment change.
 
Last edited:
Re: SAS kansellerer IC avganger

Tror att största orsaken är att SAS just nu i dagarna (3-4-5 december) skiftar maskiner på maintenance-platserna (MLA/SIN) , några maskiner ut , några maskiner tillbaka.
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Ser at det er LN - RKG som det er teknisk på i dag... Dermed må LN - RKO ta turen til Chicago i ettermiddag, og man er i manko med maskin til EWR for SK 909.
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Exakt, planerad maint.
RKG ferried till MLA idag som SK9135 och i retur får vi RKN som SK9136 i kväll
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

LN-RKG teknisk ?? Planerad maintenance på MLA.

Exakt, planerad maint.
RKG ferried till MLA idag som SK9135 och i retur får vi RKN som SK9136 i kväll

Beklager, gikk litt fort i svingene der ja. LN - RKG skal selvsagt til Malta Savipix: Vet du om -RKN kommer tilbake med de nye setene i økonomi? Var vel prat om å fjerne crewrest og komme opp i 291 seter på A330?
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

LN-RKG teknisk ?? Planerad maintenance på MLA.

Må da være dårlig planlegging om planlagt vedlikehold fører til kanselering. Om et fly som skulle vært ferdig blir forsinket i tillegg så blir det nok snaut med kapasitet, men da rart de ikke hyrer Hifly osv? Vil tro de får litt forvarsel på forsinket vedlikehold..

Kan det være belegget som gir kanselering, og ikke innleie av fly?
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Må da være dårlig planlegging om planlagt vedlikehold fører til kanselering. Om et fly som skulle vært ferdig blir forsinket i tillegg så blir det nok snaut med kapasitet, men da rart de ikke hyrer Hifly osv? Vil tro de får litt forvarsel på forsinket vedlikehold..

CS-TQZ er innleid fra HIFLY og fløy til Washington i dag.
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Må da være dårlig planlegging om planlagt vedlikehold fører til kanselering. Om et fly som skulle vært ferdig blir forsinket i tillegg så blir det nok snaut med kapasitet, men da rart de ikke hyrer Hifly osv? Vil tro de får litt forvarsel på forsinket vedlikehold..
Ja, men siden man får forvarsel så hender det at man stenger salget og sender pax med andre avganger også om det er plass til det.
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

SAS har en A340 stående i CPH i dag. Ble påkjørt i PEK og kom hjem i går. Den skal fikses i natt. Usikker på hvilken reg.
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Ja, men siden man får forvarsel så hender det at man stenger salget og sender pax med andre avganger også om det er plass til det.

Ja er sikkert bedre butikk det, enn å leie inn fly hvis belegget er lavt.
 
Re: SAS kansellerer IC avganger

Med tanke på dessa problem undrar jag varför LN-RKP numera står parkerad LDE och inte redan tagits i bruk?
 
Back
Top