Er NYC final destination blir du ikke booket til en annen flyplass med mindre du spesielt ber om det. Så problemstillingene dere beskriver er ikke relevante. Og skal noen til f.eks. Dallas, spiller det liten rolle om man booker dem om via JFK, Alanta eller Paris ...
. When, in the case where a town, city or region is served
by several airports, an operating air carrier offers a passenger a
flight to an airport alternative to that for which the booking
was made, the operating air carrier shall bear the cost of trans-
ferring the passenger from that alternative airport either to that
for which the booking was made, or to another close-by desti-
nation agreed with the passenger.
Ref. post #17 ....
Hvis det er slik at passasjeren gjerne vil til opprinnelig flyplass, EWR, eller et sted i nærheten så får vel dette anvendelse.
Ser at det er LN - RKG som det er teknisk på i dag...
LN-RKG teknisk ?? Planerad maintenance på MLA.
Exakt, planerad maint.
RKG ferried till MLA idag som SK9135 och i retur får vi RKN som SK9136 i kväll
LN-RKG teknisk ?? Planerad maintenance på MLA.
Må da være dårlig planlegging om planlagt vedlikehold fører til kanselering. Om et fly som skulle vært ferdig blir forsinket i tillegg så blir det nok snaut med kapasitet, men da rart de ikke hyrer Hifly osv? Vil tro de får litt forvarsel på forsinket vedlikehold..
Ja, men siden man får forvarsel så hender det at man stenger salget og sender pax med andre avganger også om det er plass til det.Må da være dårlig planlegging om planlagt vedlikehold fører til kanselering. Om et fly som skulle vært ferdig blir forsinket i tillegg så blir det nok snaut med kapasitet, men da rart de ikke hyrer Hifly osv? Vil tro de får litt forvarsel på forsinket vedlikehold..
Ja, men siden man får forvarsel så hender det at man stenger salget og sender pax med andre avganger også om det er plass til det.