Steike, det var ikke rent få avganger heller, mon tro hvor stor andel av rutene til disse destinasjonene dette egentlig utgjør? Anyone?
Stockholm blør ganske mye. Først Bangkok og Bejing bort, så 66 avganger.
Det blir ca 10 avganger pr måned bare fra Stockholm det!
Er også usikker på om de mener 200 rundturer eller 100 rundturer. Eks: København-Beijing-København (10 afgange) kan jo tolkes som 20 flybevegelser som skal bort.
Nei, det blir ca 5 avganger fra ARN per måned
Etter hva SAS skriver er det snakk om enkelt avganger, dvs totalt 100 rundturer
http://www.flyertalk.com/forum/11562763-post28.htmlSK995 03JUN09 CPHPEK Applying LH/OS
SK996 04JUN09 PEKCPH Applying LH/OS
SK995 16JUN09 CPHPEK Applying LH/OS
SK996 17JUN09 PEKCPH Applying LH/OS
SK983 28JUL09 CPHNRT Applying LH/OS
SK984 29JUL09 NRTCPH Applying LH/OS
SK973 16SEP09 CPHBKK Applying LH/OS
SK972 18SEP09 BKKCPH Applying LH/OS
SK973 30SEP09 CPHBKK Applying LH/OS
SK972 02OCT09 BKKCPH Applying LH/OS
SK973 07OCT09 CPHBKK Applying LH/OS
SK972 09OCT09 BKKCPH Applying LH/OS
SK973 21OCT09 CPHBKK Applying LH/OS
SK973 23OCT09 BKKCPH Applying LH/OS
SK903 27MAY09 ARNEWR No reprot agreement
SK904 27MAY09 EWRARN No reprot agreement
SK903 03JUN09 ARNEWR No reprot agreement
SK904 03JUN09 EWRARN No reprot agreement
SK903 21JUN09 ARNEWR No reprot agreement
SK904 21JUN09 EWRARN No reprot agreement
SK903 04JUL09 ARNEWR No reprot agreement
SK904 04JUL09 EWRARN No reprot agreement
SK903 15JUL09 ARNEWR No reprot agreement
SK904 15JUL09 EWRARN No reprot agreement
SK903 22JUL09 ARNEWR No reprot agreement
SK904 22JUL09 EWRARN No reprot agreement
SK903 26JUL09 ARNEWR No reprot agreement
SK904 26JUL09 EWRARN No reprot agreement
SK903 17AUG09 ARNEWR No reprot agreement
SK904 17AUG09 EWRARN No reprot agreement
SK903 21AUG09 ARNEWR No reprot agreement
SK904 21AUG09 EWRARN No reprot agreement
SK909 07JUL09 CPHEWR No reprot agreement
SK910 07JUL09 EWRCPH No reprot agreement
SK909 16JUL09 CPHEWR No reprot agreement
SK910 16JUL09 EWRCPH No reprot agreement
SK909 19AUG09 CPHEWR No reprot agreement
SK910 19AUG09 EWRCPH No reprot agreement
SK943 18AUG09 CPHORD No reprot agreement
SK944 18AUG09 ORDCPH No reprot agreement
SK945 08JUL09 ARNORD No reprot agreement
SK946 08JUL09 ORDARN No reprot agreement
SK945 17JUL09 ARNORD No reprot agreement
SK946 17JUL09 ORDARN No reprot agreement
SK945 21JUL09 ARNORD No reprot agreement
SK946 21JUL09 ORDARN No reprot agreement
SK945 17AUG09 ARNORD No reprot agreement
SK946 17AUG09 ORDARN No reprot agreement
SK925 27AUG09 CPHIAD Applying LH/OS
SK926 27AUG09 IADCPH Applying LH/OS
Om man skal ta passasjer tallene for ARN og CPH samt tallene for SAS fordelt pr land for Mars, så viser utenlands trafikken den störste nedgangen fra CPH.
Hvorfor kommer da de störste kuttene fra Stockholm der det går tilsvarende ruter fra Köbenhavn? Ofrer man her avganger fra Stockholms for å feede ruter fra CPH i desperat mangel på reisende? Jeg klandrer ikke SAS for tanken, men jeg velger å stille spörsmålet.
(10 afgange)
Tilsammen vil 58 SAS-avganger til USA i mai, juni, juli og august innstilles. Dette tilsvarer 14.200 seter. 31. juli legges ruten fra København til Seattle helt ned, mens ruten fra Stockholm til Seattle legges ned senere på høsten.
Hmm, kun Beijing som går daglig altså. Den som for noen år siden hadde sagt at SAS ikke ville fly daglig CPH-EWR i et helt vinterprogram ville neppe blitt trodd...?
CPH-EWR ble ikke flydd daglig i fjor vinter heller.
Det er alltid kutt om vinteren ... det som var spesielt med i fjor at de 'plutselig' sanerte en ekstra rekke avganger pga dårlig etterspørsel.